Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 20:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle derude. Dette er mit første grow. Jeg har derfor valgt at lave et GrowLog, så de der har lyst kan følge med. Det skal lige siges jeg elsker WEED og efter min tur til Amsterdam besluttede jeg for, at prøve at dyrke mit eget. :D

Begyndelsen:

Det startede med jeg fandt nogle frø i noget skunk jeg købte. I stedet for at smide dem ud, kunne jeg da lige prøve at smide dem i noget jord (bare for sjovs- og nysgerrighedensskyld). Jeg tog en altankasse, noget jord ude fra det fri, smed frøene i og lagde altankassen ud i altanen. Så dukkede der 4 små planter op :o

Billede

De blev større :)

Billede

.. og større

Billede

De blev så større. at jeg besluttede mig for at ofre lidt penge. Købe lidt pottemuld, lekakugler, gødning og potter. Så fik de hver sin potte. Med ca. 8-9 timers sollys om dagen ude på en altan. To af planterne blev smidt ud, da de var han planter. De to sidste var dog hunner :lol:

Billede

Her er jeg så hjemvendt fra Amsterdam, hvor jeg har taget nogle AK-47 frø med (som der var en af mine yndlingsweed under turen). Jeg besluttede mig for, at gøre det lidt mere seriøst. Fik købt mig en HPS lampe startkit 600 WATT, en blæser, timer og dyrkningsgrej. Planterne kom i et tomt rum med hvide vægge. Lampen blev hængt op, alt sat til og med 18 timers lys pr. døgn.

Her ses timeren, blæseren, ballast, temperaturmåler

Billede

Beklager stregerne på billederne, men jeg tror det har noget med lyset at gøre, at kameraet ikke kan tage ordentlige billeder. Det må i nøjes med i første omgang.
Her ses et billede af planterne. Der er ca. 40-50 cm ned til planterne fra lampen. AK-47 frøene er også plantet og spirret, begge to.

Billede

Endnu et billede ovenfra over planterne.

Billede

En af planterne :)

Billede

Den anden plante.

Billede

.. og her er så de to små AK-47 :D det er i hvertfald de her to jeg glæder mig mest til. Det andet ved jeg ikke hvor godt det bliver. For det skunk vi røg og som frøene kom fra, var ikke det vilde.

Billede

Ja det var starten min første grow og GrowLog. Det kan godt være jeg stadig er amatør, men prøver og eksperimenterer lidt. Jeg vil komme med nyheder og billeder løbende, så de der har lyst kan følge med.
Jeg vil gerne høre jeres mening om det, om planterne, dyrkningen, råd, kritik osv. Go for it :gud:

To ukendte planter
To AK-47
600 WATT HPS
18 timer pr. døgn
Blæser
Et åbent vindue

Regner også med at sætte noget sølvpapir omkring

Medlem

Hey! Og velkommen til.

Fedt du er kommet i gang med at gro, men du burde måske overveje et kulfilter på et tidspunkt. Ellers kommer det nok til at lugte en smule i lejligheden.

Medlem

Velkommen til der, ^^

Glæder mig til at følge lidt med, er selv igang med mit første grow.. Det er lidt ala dit, dog med lidt flere luxus ting for planternes skyld..
Kunne godt tænke mig at vide om de AK-47 er autoflower eller alm planter? er nemli 2 helt forskellige processer man skal igennem..

Har en lille ide til dig, nu da du ikke forventer meget af de 2 ukendte planer så kunne det måske være sjovt for dig "og risiko frit" at øve dig i at træne dine planter på dem.. 1 ting er jo at lade dem vokse lige op uden ændringer, noget andet er at "toppe,fimme,binde ned" osv. Der er mange teknikker som potientielt giver mere bud i den sidste ende.

Junior medlem

Takker for den varme velkomst venner :) glæder mig til at dele udviklingen med jer.

Drengerøven, jeg har faktisk overvejet det da det nemlig lige præcis er i en lejlighed og allerede nu lugter. Jeg er dog stadig ikke helt inde i growing endnu, så blev forvirret over alt det i hydroponics.dk. Hvad kunne bruges i mit tilfælde og kender du andre steder jeg kan købe et?

MrAlbani, jeg ved faktisk ikke om det er autoflower eller almindelige planter. Købte 5 frø for omkring 30 EURO i en professionel seedshop. Dengang anede jeg ingenting om det :P hvorkan kan jeg finde ud af det? Der står det er 99, 9 procent sikker det er hunplanter på pakken.

Det skal sIges jeg er villig til at eksperimentere med de to ukendte planter. Jeg ved bare ikke hvordan. Har saks, pinde og snor :lol:. Jeg skal bare have en god metode hvordan og hvor jeg skal klippe og hvordan det skal bindes. Tager imod gode råd, så skal jeg nok prøve det og poste det her.... og det betyder vel ikke noget selvom der er kommet skud forskellige steder at man stadig kan klippe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Velkommen til og ser også frem til at følge dit projekt :D
Brug noget tid på forummet, der er mange indlæg som du kan få gavn af.
Ellers så spørg.
Vil anbefale at du ikke begynder at klippe og toppe i dit første grow.
Brug hellere tiden på at studere planten og få lidt læst lidt om dyrkning.
Lige et spørgsmål - er det hul i bunden på dine spande?

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Regner også med at sætte noget sølvpapir omkring

Hvis der er for at reflektere, så er det en dum ide. Det reflektere ikke specielt godt, og kan risikere at brænde din planter af. Hvid maling eller mylar er at foretrække.

(Baudelaire 1860).

Medlem

Om det er Auto'er eller alm planter står altid på pakken, hvis der kun står de er "feminized" så er det alm planter som bliver hun planter med 99,9% (ifølge din pakke)..

Nu er jeg lige så langt som dig med at lære, mere eller mindre, så jeg vil kun give et rimeligt sikkert gæt at hvis dine planter er gået i blomst så skal du ikke pille ved dem.. Hvis de er gået i blomst mens de kun har været under 18 timers lys så er der chance for at der er Auto gener i planterne og så skal man heller ikke pille ved dem..

- Autoflower planter har fået avlet gener ind i sig som gør at de helt automatisk efter et par uger vil gå i blomst uanset hvilket lys man giver dem på timebasis.. Typisk så er de mellem 2 og 3 måneder om at blive færdige fra frø til høst.. Alm planter længere alt efter hvor længe du har dem i "Veg", som er den første periode af plantens liv FØR blomst..

Prøv tag et billede tættere på planterne omkring de skud du nævner, så kan nogen hvis jeg ikke kan fortælle om de faktisk er i blomst eller ej.

Vil lige tilføje svar til dit svar til Drengerøven. Når du er så ny som "vi er", så er jeg ikke sikker på at hydroponic er det bedste valg.. For mig har jeg fravalgt det da der ofte kan gå mere galt end godt hvis man ik ved hvad man laver..
Evt. kig på mit setup i min growlog, det er ikke billigt men det er et pænt og lækkert delux set.

Ellers til hjælp til træning af planterne på den ene eller anden måde kan jeg klart anbefale youtube.. Tro mig jeg har lært meget gennem youtube guides, se dog altid mindst et par stykke om samme emne da folk gør forskellige ting på deres egen måde. prencipperne burde dog være de samme..

Medlem

Drengerøven, jeg har faktisk overvejet det da det nemlig lige præcis er i en lejlighed og allerede nu lugter. Jeg er dog stadig ikke helt inde i growing endnu, så blev forvirret over alt det i hydroponics.dk. Hvad kunne bruges i mit tilfælde og kender du andre steder jeg kan købe et?

Jeg kan desværre ikke give dig et forhandlerlink, men der findes mange forskellige sider du kan bestille fra.

Junior medlem

Tak fordi du byder mig velkommen min ven :) men nej, der er slet ikke hul i bunden på spandene. Er det en god ide at have det?

Junior medlem

Hodja - Så vil jeg prøve at se om jeg kan købe mylar. Det kan jeg tape fast til noget pap og nærmest lave nogle sider/vægge til planterne. For de har brug for lys fra siden, da det kommer fra toppen.

MrAlbani - Der står feminized på pakken, så går jeg udfra det er almindelige planter.

Jeg er ret så sikker på at det er blomster, fordi inden jeg fik min HPS lampe stod de ude på altanen, og der var der lys fra kl 13-14 til 19-20 og kom jo an på om det var en solrig dag eller ej. Blomsterne begyndte at komme ude på altanen. Det er jo de 6-7 timers lys om dagen. Så er bange for at de er gået over til at blomstre. Lige nu får de 18 timers lys hver dag, også fordi jeg har mine små AK 47 planter som skal have masser af lys. Så kan ikke både får de to ukendte til at blomstre og AK 47erne til at gro. Derfor får alle planterne bare 18 timers lys pr døgn.

Jeg tager lige et billede her snart af blomsterne og lægger op :) Skal også lige ud til Bauhaus og have købt noget gødning til grow og blomstre fasen...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.

Tak fordi du byder mig velkommen min ven :) men nej, der er slet ikke hul i bunden på spandene. Er det en god ide at have det?

Det er en rigtig god ide at have.
Så kan planten komme af med det overskydende vand, ellers risikerer du at rødderne rådner og damerne dør..
En 6 huller med en 5mm bor er fint.

-John Rooney.

Junior medlem

Det er en rigtig god ide at have.
Så kan planten komme af med det overskydende vand, ellers risikerer du at rødderne rådner og damerne dør..
En 6 huller med en 5mm bor er fint.

Det vil jeg uden tvivl gøre imorgen :)

Junior medlem

Prøv tag et billede tættere på planterne omkring de skud du nævner, så kan nogen hvis jeg ikke kan fortælle om de faktisk er i blomst eller ej.

Billede

Mr-Albani - Her er et billede af en af de to ukendte planter, som jeg tror gik i blomst da de stod på altanen. De står under 18 timers lys pr. døgn nu..

Junior medlem

Den 7/10-13 - GrowLog

De to ukendte hampplanter ser ikke ud til at have det godt. Bladenes spidser meget nedad. Jeg tror jeg kom til at give for meget gødning/vand igår. Så jeg skal ikke lige vande dem her for tiden.

Udover det vokser de to AK-47 planter rigtig fint og hurtigt. Jeg er i gang med at spirre 3 AK-47 frø mere, som kommer i potterne imorgen. Så står med 5 AK-47 planter og 2 ukendte hamp planter (test planterne). De får stadig 18/6 lys og der er lige blevet bestilt Canna Aqua Florens og Canna Aqua Vega gødning, som nok kommer i løbet af et par dage. I får nogle billeder imorgen, når de 3 sidste AK-47 frøer bliver plantet.

Må nok også snart overveje et kulfilter ...

Moderator
Brugeravatar

Ja de ukendte blomstre, og ser ikke ud til at revegge, så medmindre de lige er kommet ind fra altanen er det nok autoblomstrene.

Junior medlem

Ja de ukendte blomstre, og ser ikke ud til at revegge, så medmindre de lige er kommet ind fra altanen er det nok autoblomstrene.

De begyndte at blomstre ude på altanen, da de fik ca. 7-8 timer lys om dagen. Så fik jeg lampen hjem og nu står de under lampen med 18 timers lys. Fokuserer mere på AK-47erne. De to ukendte er nærmest bare et forsøg. Jeg lader dem vokse indtil AKerne er klar til blomstringsfasen tænker jeg. :)

Junior medlem

Den 11/10-13 - GrowLog

Hej allesammen. Jeg vil gerne komme med en opdatering om hvordan det går :)

De ukendte planter har det ikke særlig godt. Jeg har nemlig smidt dem over i større potter og tror jeg har givet dem for meget vand og gødning. Bladene hænger og de er ved at blive gule.. Så tror desværre de dør :(

De to AK-47 jeg havde plantet vokser rigtig fint. Begge to er dog blevet så høj, at stilken ikke kunne bære topbladene så de var faldet sammen :P men har sat dem op med pind og stor, og de er ved at være stærke igen.

Jeg har som sagt også plantet 3 AK-47 frø mere. Først mellem to tallerkner i ca 30 timer mellem noget vådt toiletpapir. Derefter smed jeg dem i noget jord. De er stadig ikke kommet ud. Jeg tror jeg smed dem i et hul på 2-3 cm, lidt for dyb. De står i et mørkt rum med temperatur på 15-20 grader.

Skal også hen til posthuset idag for at hente de to CANNA gødninger jeg har bestilt..

Der kommer billeder senere.

Junior medlem

Den 17/10-13 - GrowLog

De 5 x AK-47 planter vokser og har det rigtig godt. Deres jord består af 25 % leca, 25 % lerkugler og 50 % pottemuld. De står under 600 WATT HPS lampen med 18/6. Har også fået CANNA gødning hjem til vega og blomstring. Temperaturen er 26-27 grader i stuen. Køber også kulfilter snart.

Jeg har desuden fimmet lidt af toppen på to af dem, og gjort det korrekt :D :D I får lige et billede. Vil opdatere løbende :)

Billede

Medlem

Det ser godt ud til nu, keep up the good work..

Ang de ukendte planter så kan de sikker godt nå at komme sig og skulle det vise sig at være en auto som jeg mistænker så er en gulning af blade i slutningen af blomstringen helt normalt.. Dato mæssig og ud fra billederne så kunne det tyde på at de er lige præsis i den periode.

Glæder mig til at se mere :)

Junior medlem

Tak Mr-Albani, de vokser også rigtig fint :) Der kommer flere billeder her om en uges tid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]