Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 23:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har sådan en fin lille plante stående der er begyndt at se rigtig fin ud. Men hvornår skal jeg høste den for at opnå bedste resultat. Den står udenfor og er endnu ikke så stor men den dufter rigtig lækkert. Nogen gode ideer? :D
Billede
Billede

Medlem

Geografisk sted: Odense
du kan købe dig en 60xmagnifier... så du kan se på selve krystallerne om de er blevet mælkehvide..
det nemlig ikke noget man kan se med det blotte øje, de mælkehvide krystaller er egentlig den eneste præcise måde man kan afgøre hvor klar den her dame hun er...
ellers har det noget at gøre med pistillerne... hvor du skal afgøre om 60-75% af pistillerne er skiftet farve fra den farve de startede med at være... jeg har altid dyrket alt andet end purple strains... hvor pistillerne skifter farve fra hvid til brunlig... også er det ret nemt at afgøre hvornår høsten den står på... den ser nu flot ud... hvis du dyrker den udendørs i DK... så er det sgu godt gået...
står den i drivhus eller er den helt ude??

Junior medlem

Tak for svaret. Ja det er bare et lille hyggeprojekt, regnede faktisk ikke med at planten ville blive til noget da den røg i jorden ret sent og står helt ude. Den står bare og passer sig selv og nyder den danske sol :-)

Medlem

Tak for svaret. Ja det er bare et lille hyggeprojekt, regnede faktisk ikke med at planten ville blive til noget da den røg i jorden ret sent og står helt ude. Den står bare og passer sig selv og nyder den danske sol :-)

sådan en magnifier koster ikke mere end 100-200 kroner..
den er altid rar at have med i hobbyen.
hvis jeg havde en så sen plante stående udenfor så havde jeg helt klart sikret mig at ingen regn faldt oven på..
det kan få nogen af krystallerne til at falde af..
ikke nok med det men hvis vandet samler sig et sted kan du risikere at planten får råd...

til næste projekt: når planten har vokset i 4 uger, så klip toppen af...
så vil planten blive mere busket, og højest sandsynligt yielde mere...
en dag kan du måske også begynde at lege med SOG
(sea of green)
hvor man bruger hønsenet til at få mere lys ned til nedre regioner... og derved yielde endnu mere...

Dedikeret medlem

skimenneske skrev:

hvis jeg havde en så sen plante stående udenfor så havde jeg helt klart sikret mig at ingen regn faldt oven på..
ikke nok med det men hvis vandet samler sig et sted kan du risikere at planten får råd...

(sea of green)
hvor man bruger hønsenet til at få mere lys ned til nedre regioner... og derved yielde endnu mere...

Jeg tror sku du skal gå tilbage til at læse lidt mere igen lol for det første kan regn ikke få krystallerne til at falde af det er simpelthen umuligt... Og SOG er ikke det samme som SCROG Sea of green som navnet antyder er feks. et helt lokale fyldt med samme sort i små potter så der er plads til flere og de bliver så sat hurtigt i blomst for at have flest muligt topskud i samme højde. og det er nu ikke alle planter der har godt af at blive toppet.

Medlem

skimenneske skrev:

(sea of green)

Jeg tror sku du skal gå tilbage til at læse lidt mere igen lol for det første kan regn ikke få krystallerne til at falde af det er simpelthen umuligt... Og SOG er ikke det samme som SCROG Sea of green som navnet antyder er feks. et helt lokale fyldt med samme sort i små potter så der er plads til flere og de bliver så sat hurtigt i blomst for at have flest muligt topskud i samme højde. og det er nu ikke alle planter der har godt af at blive toppet.

jo de er godt nok brittle de krystaller.. der skal ingenting til at de falder af...
det står også i marijuanna horticulture bogen skrevet af Jorge cervantes, i harvesting sektionen..
du kan se den lille bold hvori THC´en er placeret i her:
http://www.expandmywealth.com/category/ ... marijuana/
andet billede ser man selve krystallerne.. og der skal ingenting til at knække stilken den står på..
den består primært af væske... derfor man får fedtede fingre når man rør planten...

sea of green OG screen of green er begge gode metoder...
den jeg snakkede om var selvfølgelig SCROG

det er de færeste planter jeg har haft med at gøre som ikke kunne tåle at blive toppet...
ellers skulle det være en ruderalis strain, (hvilket ikke er tilfældet med denne plante han har dyrket her)
sativa, og indica, og afghan dyrkes helt fint når de bliver toppet... plus de er af bedre kvalitet fremfor
autoflower strains... jeg ved ikke med de nye ruderalis krydsninger, men jeg har altid holdt mig fra ruderalis...

Medlem

mit sidste grow op med wreckage planten (som er en krydsning mellem trainwreck og en anden jeg ikke husker... )
hvilket er en plante der gror som den hedder... den er totalt ustyrlig på trods af at man holder den under kontrol med en SCROG...
men den har det også fint med at blive toppet...
generelt er cannabis planter i sig selv er en hardcore type planter der sagtens kan tåle at blive toppet...
jeg ved ikke lige hvad du vil bruge af argumenter for at den ikke kan tåle det...
og den ide du har med krystallerne fremgår ikke af nogens rapporter nogen steder...
ja den bliver hærdet ved at stå udenfor fremfor indenfor.... men krystaller forbliver ret følsomme overfor både vind og vand...

Dedikeret medlem

thc er ikke vandopløseligt du får måske skyllet lidt smag ud af den men virkningen vil sku stadig være der ellers ville der jo heller ikke være nogen ide i at water cure? Selvfølgelig kan de tåle at blive toppet men det er bare ikke alle sorter der har godt af det og yielder mere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Flot dame du har dig :) - purple bud?
Bruger selv en linse fra en kikkert, til at vurdere høsttidspunktet.
Hvis du har en gammel defekt kikkert, så skil den ad, så får du to linser.

-John Rooney.

Medlem

Flot dame du har dig :) - purple bud?
Bruger selv en linse fra en kikkert, til at vurdere høsttidspunktet.
Hvis du har en gammel defekt kikkert, så skil den ad, så får du to linser.

ja fed ide med kikkerten, jeg gjorde det engang med et gammelt antikt kamera...

Medlem

thc er ikke vandopløseligt du får måske skyllet lidt smag ud af den men virkningen vil sku stadig være der ellers ville der jo heller ikke være nogen ide i at water cure? Selvfølgelig kan de tåle at blive toppet men det er bare ikke alle sorter der har godt af det og yielder mere.

nej THC er ikke opløseligt i vand, I know.. men krystallerne, er stadigvæk følsomme overfor at falde af...
hvilket også er det som du får gavn af når du laver bobble hash... godt nok er det blevet tørret så det er endnu mere følsomt overfor rystelser og andre forstyrrelser... men thrichomes er altid følsomme i frisk tilstand og tørret tilstand...
det har intet at gøre med hvor opløseligt THC er i vand...
du vil sikkert godt kunne finde krystallerne liggende på gulvet uopløst.. men hele pointen er at de er tilbøjelige til at falde af... ikke alle sammen....
men nogen...

Medlem

du vil nok ikke kunne finde så mange at det er værd at kigge efter dem... eftersom at de er mikroskopiske haha..

Dedikeret medlem

det er de altså ikke bare fordi det regner nu må du sku stoppe når du laver bobble hash smadrer du jo krystallerne af med en stor grydeske feks. hvis de nemt faldt af ville det jo slet ikke være nødvændigt og sidde og gå helt amok med at røre i det shit og når man laver bobble hash er frisk pot det bedste at bruge. Hvordan kan det være at du er den eneste jeg nogensinde har set skrive at regnvejr skyller krystallerne af? jeg har tilmed set massevis skrive at der intet sker ved at høste i regnvejr så længe man sørger for at tørret det hurtigt nok hvis din teori var rigtig ville folk nok nærmere sige at man ikke skal høste i regnvejr?

Medlem

det er de altså ikke bare fordi det regner nu må du sku stoppe når du laver bobble hash smadrer du jo krystallerne af med en stor grydeske feks. hvis de nemt faldt af ville det jo slet ikke være nødvændigt og sidde og gå helt amok med at røre i det shit og når man laver bobble hash er frisk pot det bedste at bruge. Hvordan kan det være at du er den eneste jeg nogensinde har set skrive at regnvejr skyller krystallerne af? jeg har tilmed set massevis skrive at der intet sker ved at høste i regnvejr så længe man sørger for at tørret det hurtigt nok hvis din teori var rigtig ville folk nok nærmere sige at man ikke skal høste i regnvejr?

når du snakker at lave bobble hash med frisk pot, glemmer du lige at nævne at det skal ind i fryseren før man begynder
grunden til at man fryser det: så er det fast og solidt, og knækker af, frem for at splatte ud i alt der rør ved det..
du behøver ikke at bruge mange muskler for at få thc krystallerne til at falde af... men det skal også gå ret stærkt når du laver boble hash... ellers så tør krystallerne op og bliver ømtålelige overfor at hinden der holder olien inde, den springer så al olie bare flyder ud i vandet... derfor du skal være hårdhændet, så du ikke bruger for lang tid.....

høst i regnvejr: nu skal du lige lægge mærke til mine forrige kommentare også kan du se at jeg siger at ikke alle krystallerne falder af... men nogen... så det kan sagtens lade sig gøre at høste i regnvejr... men dit produkt bliver nok ikke lige så godt som hvis du gjorde det i tøvejr...

en anden ting: indendørs dyrkning vs udendørs dyrkning.. alle folk ved at indendørs dyrkning er 10 gange bedre end udendørs dyrkning, hvis man er istand til at skabe optimale forhold, hvorfor: fordi planten er meget mere Dækket af THC krystaller end udendørs.... medmindre man er heldig og har et meget veldækket område hvor der ikke er så meget vind...
og hamplanter dyrket i drivhus slår dem alle sammen.. fordi den ikke udsættes for samme type stress faktore som den gør ved udendørs dyrkning...
desuden... regn bør stadig undgås.. fordi hvis han ikke er hjemme dagen efter det har regnet... og regnen som der faldt stadigvæk sidder på planten så kan han risikere råd... det er logik at vand som sidder fast på en plante medfører råd...
og hvis han ikke er hjemme den dag.. .så ville han være glad for at jeg gav ham rådet om at han skulle tildække sin plante... fordi værst er hvis han har været væk 2-3 dage.. og hans plante lider af at være ved at dø fordi det har regnet i 3 dage...

Medlem

måske en lille smule regn er fint... men så voldsomt som det kan regne engang i mellem... det er upassende..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Skimenneske@
Hvad mener du med at krystallerne (tricomes) falder af i regnvejr?
Har høstet i regnvejr et par gange og forstår ikke hvad du mener med at, det bliver en dårligere kvallitet af det..
De tager længere tid om at tørre, fordi planten har suget mere vand, men dårligere kvallitet..?
Indendørs vs udendørs, mener at udendørs dyrkning er mange gange bedre end indendørs dyrkning.
Måske er det din tekstopstilling der roder, men syntes ikke disse indlæg giver meget mening..

-John Rooney.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]