Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 jul 2025 11:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Fuck.. Så kan man lære det. Jeg har ikke haft ventilator på mine planter, og da jeg høstede var mit store topskud helt muggent indeni. Jeg troede kun at mug var et issue udenfor, og at ventilatoren kun handlede om at styrke stænglerne og flytte co2 til planterne, men det handler jo så åbenbart også om at flytte fugten væk fra planterne.

Så her står jeg med mug i konge-skuddet og her på dag 2 af tørringen er det begyndt at sprede sig til andre buds. Har allerede mistet hvad der ville svare til 8-10 gram tørret bud. Hvad kan jeg gøre for at undgå at der går mug i resten?

Jeg er fristet til at smide det hele i ovnen og bare lyntørre det, men jeg ville lige høre jer først.

Hulk, snøfte!

Senest rettet af Tjalde Smølf 15 sep 2013 13:04, rettet i alt 1 gang.

Medlem

... og lige for at uddybe: Jeg smider selvfølgelig de mugne buds ud. Det er resten af høsten jeg er fristet til at lyntørre, inden det går galt der også.

Medlem

Jeg har ikke rigtig styr på det, men skulle mene at vandbehandling skulle være noget af det bedste/smarteste! skynd dig at læse om det. Held og lykke!

Medlem

Overalt læser jeg at jeg bare skal klippe det mugne fra, sørge for god udluftning og håbe det bedste.

Jeg har bare en fornemmelse af at jeg kan starte hver morgen med at gå ud og konkludere at jeg har mistet 4-5 gram mere, så jeg ER virkelig tilbøjelig til bare at smide det i en åben ovn på 50-60 grader og slippe for at bekymre mig mere om det.

Hellere ende med 25 gram der smager lidt agtigt, frem for at ende med en tredjedel eller mindre (potentielt ende med ingenting) ved at blive ved med at tørre normalt. Det har jo immervæk kostet 7-800 kroner at dyrke.

Er det fjollet rationalisering?

Medlem
Brugeravatar

Hvis det spreder sig så meget, tror jeg også jeg havde lyntørret det, nok med en masse blæsere, eller det der water curring fis selvom det imo forringer røgen..

Men ikke gør det i en ovn, been there done that og resultatet var elendigt :P

Dedikeret medlem

jeg ville nok også water cure det du for skyllet alle mug sporene væk det kan ikke mugne under vand og bag efter kan du sagtens lyntørre uden der sker noget ved smagen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Hvis det slår meget slemt til kan du koge det i vand og derefter blande det i smør.

Hvad folket (Anarkisten) mener om ovn tørring skal du ikke tænke videre på denne omgang. Jeg har gjort det nogle gange ved skud der har været slemt ramt. Jeg mener desuden at muggen dør ved 80-85 grader (uden at have diverse kilder til at bakke op med). Ellers må det jo komme en tur i fryseren, så udviklet muggen sig i hvert fald ikke.

-G

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Junior medlem

potchai :) os mit valg hvis jeg var dig

Junior medlem

Og husk smør ellers får du intet ud a det, for det smøren der gøren ej det opløser thc'en hvilket vand i sig selv ikk gør

Junior medlem

først i smør og hæld vand på, det havde jeg gjort.. simre i smør og derefter vand på

Junior medlem

hej. jeg plejer at lyntørre de mug ramte buds bag computerens udblæsning. virker fint, smager fint!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]