Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 16:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

ja :hm:

Junior medlem

hvor mange planter kn jeg sæte under en Lightwave T5 LW 24-HO?? :hm:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nu gaetter jeg vildt fordi jeg synes det er dit og ikke mit job at google oplysningerne om din lampe. 24w = ikke noget. 2x 24 w = til noed 2 planter, men forvent ikke rigtig noget udbytte. 4x 24 watt = 2 eller 4 planter, men stadig med begraenset udbytte. Generelt er lysstofroer (igen, jeg gaetter paa det er det vi taler om), ikke saa vilde at dyrke under fra start til slut. De er fine at starte op under, for senere at flytte planterne under noget kraftigere og blomstre dem der, men til blomstring er de IMHO ikke meget vaerd. Men hvilken type roer er der tale om, hvor mange er der og hvor mange watt er de hver isaer paa?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

@Bubber
Ja det er lysstofrør, tilsvarende PL-L rør bare ikke 'bukket' på midten, så de er et lang rør, derudover yder de ens.

@lordken
Jeg er enig med Bubber om at 24W er for lidt, den eneste måde jeg tænker den vil være brugbar for sig selv, ville være at placere den vertikalt, og så stille 4 potter omkring den, sådan at planterne gror op langs med rørret.
Generelt med lysstofrør (horisontalt) gælder det om at have flere placeret ved siden af hinanden, hvis det ikke bare er til kloner eller lign., på den måde for man mere lys per areal og derfor mere lys til planterne. Placere man så en ventilator der blæser langs med rørrene, og gerne har ballasten placeret lidt væk fra rørene, så kan de komme rigtig tæt på, og smække lidt igennem, men det kræver også at man holder pæren tæt på og højdejustere som de vokser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]