Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 00:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Med alt den hjælp jeg har fået fra især BisMann, Bubber, Kaktus Klausen, Charles Ingalls men også mange andre, synes jeg det var på tide at give en ordentlig status og vise mit skab frem. Først en lille update:

Jeg begyndte det tidlige forår med et Guerilla grow. Jeg troede jeg havde fundet det perfekte sted mellem et industrikvarter og en motorvej. En del kernesunde og meterhøje planter måtte dog lade livet da en kommunalarbejder i en big-ass traktor kom forbi og sprøjtede hele lortet pga. bjørnekløer. Det eneste jeg havde nået at få med derfra var 4-5 Original Lowryders som vel samlet set gav en 12-15 g

Hvad lærte jeg så af det? 1) Der er aldrig et sted der er sikkert 2) Hav mere end 150 meter mellem dit spot og dit backup-spot 3) Plant ikke blandt bjørneklo, selv om du synes det virker slemt svedigt stealth. Lortet kan gro 1 meter om ugen, og er det nær en motorvej, så bliver det fjernet.

Nå, men efter at have spildt en masse tid og penge på det, så besluttede jeg mig for at smide et par tusinde mere efter et skab... og voila: Vores gamle Ikea garderobeskab kom i overskud, da vi flyttede og samtidig fik et lille "rum/kammer" på 2-3 m2 som var fuldstændig oplagt til grow. Så nu er det "fars rum" med værktøj og growskab :)

Udfordringerne:

- Det er et meget lille rum uden vinduer (Men det er også der jeg går hen og vaper, så luften bliver tit skiftet ;))
- Til et 50x80x180 rum kan ventilatoren jo flytte meget, meget mere luft end nødvendigt, og luftstrømmen (ikke så meget blæseren, som selve luften når det kommer ud af skabet) kan høres i hele lejligheden. Hvis man holder hånden hen over hullet og dækker for luftstrømmen, så mindskes støjen markant, men jeg går ikke ud fra at man bare kan stoppe en sok i hullet? :) Jeg har fået anbefalet hertz-regulatorer etc, men det er ikke noget de har hørt om i Harald Nyborg. Så det problem er stadig uløst.

Men anywho.... Her er billederne, og jeg modtager MEGET gerne feedback og svarer meget gerne på spørgsmål.

Der er pt 2 Auto bubblelicious i skabet under en 250w cfl (som desværre hænger ret meget i reflektoren). Jeg har prøvet at binde dem lidt ned for at få de nederste skud med. Planen er fremadrettet at dyrke i ScroG og jeg håber jeg kan klemme 60-80 gram tørret bud pr. gang ud af det. Her første gang med 2 autoer bliver jeg glad for 30 g+. Mon det er realistisk? Planterne er pt i uge 2 af blomstringen. De startede op udenfor så det har taget dem over en måned at begynde at gå i blomst. Som det også fremgår af et af billederne, så er temperaturen på omkring 30-32 grader og fugtigheden på omkring 40-45. Det er vel ok?

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem

... Jeg kan tilføje at reflektoren og ventilatoren er hængt op i kroge som er boret hele vejen op gennem skabet og sikret med møtrikker og spændeskiver fra den anden side, så jeg kan ikke se hvordan noget skulle kunne falde ned. Yderligere er der installeret en pulverslukker med en ventil som sprænger og dækker rummet i skum, hvis rumtemperaturen stiger til over 79 grader.

Safety first! Men skulle det være helt efter bogen, så burde lyset vel hverken være sat til stikdåse eller timer, men direkte i kontakten... som jo så heller ikke har jord... men jeg gør, hvad jeg kan med f.eks. pulverslukkeren - og en røgalarm naturligvis...

.. og den var til jer der f.eks. dyrker i en papkasse :stupid:

Moderator
Brugeravatar

En hertz regulator slipper du nok ikke udenom, hvis du vil dæmpe larmen betydeligt, med den kanalventilatorndu i forvejen har. De er til at finde på nettet.

Jeg ville sørge for at lysisolere døren, f.eks med vinkel-lister med gummi på, især hvis du bruger rummet i planternes mørkeperiode, men også hvis der kommer gæster forbi, der ikke skal vide du dyrker. Derudover vil det være en god ide med nogle passive indsugningshuller, tommelfingeregelen siger at arealet af indsugningshullet skal være dobbelt så stort som arealet af udsugningshullet. Så opnår man negativt tryk uden at samtidig at skabe høj luftmodstand. Det vil formegentlig hjælpe en del på temperaturen i skabet.
Og 30 gram er bestemt ikke urealistisk, det ser fint ud, men man kan godt se de har det lidt varmt (bladene bøjer op ad på midten og takkerne bøjer op ad)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det ser ud til at du har gang i noget af det rigtige :) el-regningen er måske at frygte, men hva, det går jo nok.. En skam med dine udendørs planter, men syntes nu ikke at du skal afskrive undendørs dyrkning helt. Syntes godt om dit skrift om sikkerhed, så thumps up og god vind herfra :joint:

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
250W burde ikke være slemt i forhold til elregningen, man kan få forholdsvis gode store planter - Især hvis man "bare" har to planter under en lampe. Dine planter ser i øvrigt sunde ud, husker du at gøde dem? Det er en god idé med pulverslukkeren, må man spørge om det er noget du har købt samlet?

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem

Brandslukkeren er købt for sig. Bare søg på "brandslukker automatisk" på Google. Den er jeg rigtig glad for.

Tak for den positive feedback. Hvor mange almindelige Bubblelicious synes I jeg skal dyrke i Scrog i mit 50x80 skab, når jeg skal i gang med mit første "rigtige grow"? De her to autoer var bare for at få en hurtig høst. Jeg kan ikke finde ud af om jeg vil få mest ud af 2 eller 3?

Medlem

Jeg har spurgt om dette som et ps. i en mere aktuel tråd, men der er ikke kommet svar. Nu poster jeg det her i håb om at en gammel tråd pludselig finder vej til side 1 fanger lidt mere opmærksomhed:

Næste weekend skal vi have familiefest, og blæseren kan som sagt tidligere høres i hele lejligheden. Det er selve luftstrømmen der larmer mere end det er selve ventilatoren.

Hvis jeg holder hånden hen foran hullet og f.eks. blokerer 9/10 af luftstrømmen, så mindskes støjen markant, men spørgsmålet er om jeg bare for et par dage kan putte noget stof i hullet for at gøre det mere stealth, eller om jeg risikerer at brænde ventilatoren af ved at begrænse udgangshullet?

Jeg ved godt at jeg selvfølgelig som minimum får en mindre effektiv udluftning, men blæseren flytter jo i forvejen 20x mere luft endnnødvendigt, så hvis jeg ikke risikerer at brænde blæseren af, så kunne det være en løsning til at komme igennem familifesten uden hverken larm eller lugt.

Medlem
Brugeravatar

Kan du ikke bare slukke for det hele under festen?

Medlem

Phadong: Så stinker hele lejligheden jo :stupid:

3 dage til familiefesten. Er der slet ingen der kan og vil hjælpe?

Senest rettet af Tjalde Smølf 22 aug 2013 10:59, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Ville nok være påpasselig med at spærre hullet til, specielt hvis det bliver for tæt. Som du selv nævner så er risikoen for at den brænder sammen større end hvis den har let tilgang til nyt luft.

Det bedste ville være hvis du kunne får en Hz regulator som bissman er inde på, men så har du også små travlt med at skaffe en.
Anden løsning kan jeg ikke lige se?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Jeg har i tidernes morgen haft held med at slukke for det hele som Phadong foreslår, men hvis du er forholdsvis langt henne i dit grow vil det blot lugte endnu mere.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem

2 fede bubblelicious kun en måned fra høst. Lugter? Det tror jeg nok det gør ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]