Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har læst og set film om folk som sætter veg tiden ned for deres planter og jeg kan både se fordele og ulemper ved det, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres imput også for hvad er godt og dårligt..

De gode ting jeg har kunne forstå er self mindre planter, så du kan have flere på mindre plads og det tager kortere at gro fra start til slut.. Samtidig giver det også et mindre yield..

Hvad er jeres erfaringer med at korte veg tiden ned?
Hvor kort en veg foretrækker i?
Anbefaler i sog til denne type grow?
Nogen bestemte typer strains i foretrækker til denne type grow?
Andet i vil tilføje?

Kunne ikke finde en anden post der minder om det her så, tænkte at det var en ok debat at bringe op.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg kan godt lide SoG grows. Normalt laver jeg det fra kloner, som er mere egnet til det end froe, fordi planterne bliver mere ensformige. Jeg lader dem kun akkurat begynde at gro igen efter de har slaaet roedder, saa faar ryger de under 12/12 timer og gaar i blomst. Der er de 5-10 bladpar store. Du skal nok gaa efter samme stoerrelse fra froe, og forvent de vokser til omkring dobbelt hoejde efter de er blevet sat i blomst.

SoG fungerer bedst med lave, buskede sorter. Typiske indicaer.

Vaer rigtig grov ved dem, og trim alt vaekst i bunden vaek. De faar mere luft og de smaa skud der sidder der bliver alligevel ikke rigtig til noget.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Kort eller ingen veggeperiode er også ganske velegnet til at kontrollere rene sativaer, så de ikke vokser sig større end ens grorum. I så fald start med relativt små potter og ompot når det værste stræk er overstået. På den måde, evt. med noget nedbinding, kan man dyrke selv de mest eksotiske, langtidsblomstrene sativasorter indendørs. Her er det også en fordel at starte med kloner, således at klonerne er 'kønsmodne' så de går hurtigt i blomst. Ellers tager det typisk en 3-4 ugers tid minimum før planterne går i blomst, hvis timeren står på 12/12 fra frø, og frem.

Medlem

Se det er jo lidt interesant, kan godt li at i begge nævner hver især sativa og indica, men foretrækker kloner uanset. Jeg går så ud fra at det jo self er fordi de er det stadie længere og samtidig bliver stort set ens..
Jeg kan os se en fordel ved strømmen der, 12/12 stort set fra start. Det er da økonomisk bedre, men opvejer det så også udbyttet af planten om det så er sativa/indica med jeres erfaring?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Se det er jo lidt interesant, kan godt li at i begge nævner hver især sativa og indica, men foretrækker kloner uanset. Jeg går så ud fra at det jo self er fordi de er det stadie længere og samtidig bliver stort set ens..
Jeg kan os se en fordel ved strømmen der, 12/12 stort set fra start. Det er da økonomisk bedre, men opvejer det så også udbyttet af planten om det så er sativa/indica med jeres erfaring?

Det er næsten same/same fortæller min erfaring.

-G

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Moderator
Brugeravatar

Altså 12/12 fra starten med en ren indica-klon giver nogle meget små planter, så der skal rigtig mange til hvis det skal kunne betales sig, så hybrider som minimum imo., eller som Bubber lige lade dem vokse nogle bladsæt før man slår over kan bedre betale sig.

Mht. rene sativaer så gør den lange blomstring jo ofte at den tredjedel man sparer i lystimer/døgn i vegge opvejes af den 'forlængede' blomstring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]