Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 jul 2025 09:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle

Jeg er helt ny og grøn i at gro, har dog sat mig ok ind i tingene, læser en masse, set Jorge Cervantes "How to grow marijuana" og andre film.

Min plante er blevet ca 20 cm høj på 5 uger, UDEN lys andet et det lys som solen skaber.
Men synes den har brug for mere lys, da den kun får direkte sollys de først 5 timer af dagen.

Jeg har kig på enten et sæt
Hid/hip pære, ballast og skærm.

Eller
LED rørlys der er 1,2 m langt
http://www.DinMor.dk

Kan se fordelene ved hid/hip da det er 100% afprøvet, dog er de dyre i strøm +anskaffelse, hvor led lampen er billig både i indkøb og strøm, ved bare ikke om den kan levere det den skal.

Skal sige de skal bruges til maks 4 planter af gangen, og det er amnesia autoflower femi frø jeg har brugt, fra en kendt producent.

Håber der er en der kan hjælpe mig, ville helst LED da det er billigst, men vil stadigvæk have et ordentlig slut produkt, så heller, køre det dyre til at starte med og få et bedre slut resultat.

Mvh
Noob grower ;)

Dedikeret medlem

Altså Hid er vidst kun brugt til vegge fasen ligesom det led rørlys du har fundet det er på 6500k hvis du vælger nogen af de løsninger ville jeg ihvert fald kigge efter en pære til bloom 2700k-3000k er til blomst.

Moderator
Brugeravatar

Velkommen til. Du må ikke linke til groudstyr, læs reglerne. Derudover er led rørret ikke velegnet til andet end regulær belysning, måske også som tilskudsbelysning. Vil anbefale dig at enten at holde dig til HPS eller CFL, eller få mere styr på LED markedet, der er mere skidt end kannel.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er også ny, mit første grow er ved at være i hus. Jeg købte både HPS/MH lampe men det gik ikke da de næsten blev ristet helt efter 2 dage. Så hoppede jeg over til en UFO LED, den var godt nok dyr men sparede lidt ved at købe over nettet, ifølge diverse videoer på youtube er den testet godt og grundigt og firmaet har en 7-10 år i feltet. Den bruges både til veg og bloom, men der er den lille ting ved det at jeg ikke helt synes de stinker så meget som de burde. Ejeren af firmaet mente det kunne have noget med varmen at gøre, men hvad siger I? Jeg har enten White Widow, Auto Moscow, Power Flower eller skunk i skabet, ja jeg plantede da jeg kom hjem fra byen, damn badeværelset lignede noget der var løgn dagen efter...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]