Det var da voldsomt som I kunne afspore denne tråd lavet af den søde ældre dame som bare vil have et kilo ryger eller to.
Kære Frk. Spørgejørgen
1) Er de sikker på at der er "krudt" i planten, og at frøene ikke bare er industrihamp? Hvis det er industrihamp, så er der ingen THC i.
2) Hvilken "skævert" kunne de tænke dem? Skal det være en "Synke ned i sofaen-stener" eller en opløftende "pjatte-højert"? Som du kan læse i ovenstående, inden diskussionen blev kørt af sporet, så afhænger virkningen af høsttidspunktet.
3) Er de sikker på at det er sorter der kan nå at blive færdige udendørs i Danmark, inden det våde efterår kommer og giver mugproblemer i planterne?
Hvis du kan svare ja til 1 og 3, så vil jeg varmt anbefale at du køber eller låner et lille mikroskop. Så kigger du på topskuddene og kan se en masse små "dråber" af krystaller. Så længe dråberne er klare og gennemsigtige, så er den IKKE høstmoden. Når de er blevet mælkehvide, så får du en "pjatte-højert". Venter du til de er begyndt at blive rav-farvede, så får du en "stener-skævert".
Når du høster planten klipper du grenene af i håndterbare længder, og så sørger du bare for at trimme dem godt (dvs, at du klipper alle blade etc fra, så der kun er topskuddene tilbage. Med så stor en høst, så ville jeg kun gemme topskuddene, hvis jeg var dig. Hvis du er ked af at lade ting gå til spilde, så kan der laves pot-smør eller hash af bladene, men det lyder til at du har rigeligt bare i topskuddene). Dem hænger du så til tørre et mørkt, tørt og ventileret sted, og kigger til dem mindst hver anden dag, for at sikre at der ikke går mug i. Når det virker tørt (når grenene knækker uden problemer. Går formentlig 2 uger), så kan du pille topskuddene fra og lægge dem i et patentglas og lige åbne for dem for at skifte luften et par timer dagligt de næste par uger.
Så skulle du gerne ende op med en god ryger - og det lyder til at der er rigeligt til både kager, kakao og hvad man ellers kan finde på. Bare opbevar det i glasset på et mørkt og køligt sted, så holder det op til et år.
35 år og to store potplanter i haven. Ikke tosset. Er du også good looking, veluddannet og single?