Tak for alle svarene. Jeg er lidt rundforvirret. Jeg bruger lige lejligheden til at komme af med min tvivl.
@Kaktus Klausen: Ok. Jeg forstår bare ikke, hvordan de kan få gødningsmangel så tidligt, når han skriver at der er gødning nok til de første tre uger (har læst nogen der skriver til de første fire uger). Kan det være forskelligt fra plante til plante hvor meget de har brug for? Mht. vanding. Før jeg tog afsted fik de 0,5 liter hver, og der gik 6 dage indtil næste vanding, hvor jeg konstaterede pletterne. Der fik de 0,4 liter hver. Det er en 5 liters potte. Er det for meget? Han skriver i Cf-guiden, at man skal vande hver 3-5 dag, med maksimalt 0,5 liter vand. Men det må vel også afhænge af hvor store planterne er. Angående at starte med en 1/4 eller 1/2 dosis af den anbefalede mængde gødning, hvorfor dælen skriver gødningsproducenterne så at de skal have så meget. Mht. billeder: Skal linket stå uden for [img ][/img ] i stedet for imellem. Var det det jeg gjorde forkert?
@Dolfen: Ok, fedt! Det må være det så jo. Ja, lige præcis. Jeg tænkte også, at jeg havde dryppet vand på bladende, og at det var pga. fordampningen under den varme lampe.
Ang. gødning. Eftersom de kun er vokset lidt i højden siden de er blevet angrebet, er det så N mangel? Jeg har givet den ene BioBizz BioBloom. Er det nok? Jeg er forvirret angående gødningen. Skal de have BioGrow samtidig med? I Cf-guiden skriver han om Canna og at den ene er til blomst og den anden til gødning, så jeg har troet, at man bare skiftede når man satte dem i blomst. Men læste et par steder, at de gav det samtidig med. Er de anbefalede mængder per liter vand eller per plante?
@Charles Ingalls: Det var jo det min forvirring gik på: De havde, som jeg skrev, ikke fået gødning endnu. Læste godt det med at gødning dryppet på bladende kunne give pletter. Mht. den lille udgravning jeg lavede, med så & sprikle muld, kan der være for meget gødning i det? For bladkanterne krøllede meget opad på den ene plante da den var 13 dage gammel.
Tak
Mvh.
|