Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 04:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey.

Jeg har et par autoflowers som lige er gået i blomst og mit spørgsmål er : Skal jeg sætte lys perioden ned til 12/12, jeg kører 18/6 nu og har altid fået af vide at man skulle gå ned til 12/12 få at gå i blomst , men er lidt i tvivl når de går i blomst automatisk.

På forhånd tak

Medlem
Brugeravatar

nej det skal du ikke, du får bare mindre blomst af at sætte tiden ned når det er automatic.

Junior medlem

Mange tak for svaret

bannet

Geografisk sted: Himlen :-)
Har et par Ak47 auto femi planter der er plantet lidt forskud dato.. Pga. jeg ville prøve at lave frø med sølvvand, dog kunne jeg ikke nænne det da tiden var inden. Den yngste holder datoen for blomst sådan nogenlunde og er gået i blomst og har også den forventede størelse. Men den ældste er 3 uger ældre og ikke gået i blomst endnu men hun er ved at være enorm af en auto meget stor og busket. Hvis det viser sig at være en auto med forsinket blomst har jeg godt nok fortrudt jeg ikke lavede frø på hende... Nu er mit spørgmål så, hvor stabile er auto planter. Har andre prøvet de forsætter i veg? Mit andet spøgsmål kræver måske et par billeder som jeg ikke har lige pt. men det ser faktisk ud til at den yngste er indica domineret og den ældste sativa domineret. Er det normalt man ikke får leveret de frø man bestiller?

Moderator
Brugeravatar

Hvor gammel er den ældste?
Der er desværre ret mange dårlige/ustabile auto-sorter. Da markedet boomede ville nærmest alle være med, uanset hvor elendige deres auto-sorter var/er. Resultatet er at der er en masse auto-sorter der ikke er adækvat gennemarbejdede. De variere meget i størrelse, gromønster og ikke mindst om de overhovedet er autoblomstrene. Derfor kan det godt betale sig at holde sig til dem der har avlet autos i flere år, evt. kun producere autos og så ellers undersøge andres erfaringer før man køber.

Medlem
Brugeravatar

Har en Haze 2.0 Auto til at stå i en potte i haven.
Den var over 2 mrd. inden den gik i blomst.
Men har hørt at det sker med autoer udendørs.

bannet

Undskyld svartiden.. skulle lige besøge damerne og have taget billeder af dem :-)

Den ældste er 2 mdr og nogle dage og den yngste er 6 uger ca.

De omtalte 2 damer skulle begge være AK47 auto og kommer fra samme firma i samme indpakning, men som sagt er der stor forskel på dækbladene og i det hele taget gro og blomstrings mønsteret. Desuden dufter den yngste rigtig meget og har gjort det siden hun var lille, men derimod dufter den ældste næsten ikke i forhold til. For mig at se er den yngste indica domineret og den ælste sativa domineret, hvad mener i? Skal forresten lige siges at jeg tror den ældste er ved at gå i blomst nu og beklager at billederne er lidt utydelige...

Den yngste:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Den ældste:
Billede
Stadig sammelignet med 1,5 liters cola
Billede
Billede
stadig sammelignet med 1,5 liters cola
Billede

I kan læse mere om hvilke jord og gødning jeg har anvendt her: viewtopic.php?f=17&p=622903#p622903

Moderator
Brugeravatar

Jeg tror det er nogle semi-autoblomstrene du har fat i. Det er ikke nødvendigvis negativt for dig, da de stadig burde blomstre hurtigere end alm AK47 ville udendørs, og hvis de når at blomstre færdigt, vil de give mere udbytte, end en stabil auto AK47, og formegentlig med mindre ruderalis indflydelse.
Problemet er bare at det ikke er det produkt du troede du købte, vi må ikke nævne avlere/producenter herinde, men hvis jeg var dig, ville jeg unlade at bruge det firma igen, hvis du vil have autoblomstrene sorter.

bannet

Bismann(eller en eller anden anden :-)) hvad mener du om forskellen på de 2 planter, kunne det ikke tyde på det er 2 forskellige sorter/krydsninger?

Egentlig er jeg godt tilfreds, men det kunne være rart at vide mere nødagtigt hvad jeg har med at gøre.

Vil nu gå efter hvad jeg mener er en up high på sativa, og en stoner på indica, hvilket passer mig fint, da jeg er mest til up high og den tegner til at blive langt den største :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]