Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 08:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 feb 2016 02:51 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Det kan være varmeproblemer, men også næringsstofsrelareret. Hvilke temperaturer holder du hvor du dyrker? Har du gødet endnu? Prøv evt. at tage nogle billeder, det kan hjælpe til at diagnosticere hvad problemet kan være.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2016 22:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2015 14:13
Indlæg: 32
Mine planter er ved at få hvide spidser i nederste blade, har forsøgt at Google, men uden rigtig at finde noget som matcher.
Tænker selv det måske er for meget sol fordi er fornylig er rykket fra vindueskarm til udendørs?

Jeg bruger ghe floragrow og florabloom som gødning.

De står i 12 liters spande så de har rigeligt med plads.

Jeg har dem stående i et lille drivhus, men kommer ud i vinden af og til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2016 11:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Hov Winnie, beklager jeg ikke har svaret dig før, men kom fra det. Det kunne godt lyde som overvanding eller nærringsmangel, varmestress rammer som regel de øverste blade værst og medfører ofte vrid i bladet eller/og varmeprikker ala sol-eksem. Tag gerne et billede, hvis ikke det er overstået i mellemtiden, det gør det noget nemmere at identificere problemet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2016 03:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Gone
De er topppede right?
Synes det ser fint ud, og jeg ville ikke trimme dem, tætte planter i vegge er en fordel, fordi mere af lyset vil ramme bladene på kort afstand, og dermed med større intensitet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2016 17:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
HJÆLP!
Det er kun 2 uger inde i blomstringen... hårrene skal da ikke blive brune allerede nu?
Overvejer selvmord, hvis det er hermaer som sidste år...
Men jeg har ikke kunne finde pollensække, så det er da mærkeligt, hvis det er derfor.

Billede Billede Billede

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2016 04:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Pistilene bliver også brune/farvede når de bestøves, og pollen kan trods alt flyve langt så det behøver ikke være fra dine planter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2016 10:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2015 14:35
Indlæg: 105
Jeg har undersøgt sagen nærmere, og "håber" det blot er overgødning. Der er diverse brune pletter og andre misfarvninger på nogle af planterne, og rent anekdotisk virker det til, at andre growers har oplevet det samme
Jeg har ikke kunne finde nogle tegn på hermaer, og de producerer stadigvæk nye, hvis pistils oveni de gamle.
Så håber blot det er gødning- eller pH-relateret.
Det er heller ikke alle planterne, som har dette problem. Kun dem, som også har misfarvninger

_________________
Ayy
Lmao


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2016 00:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jun 2016 09:29
Indlæg: 17
Ååh gud jeg havde også manger hermaer sidste år, 50% var hanner 50% af resten transer ....................
GL håber ikke det er de skanky ass bitches..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2016 07:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Det ser ud til, at jeg har fået udefrakommende gæster. Jeg har søgt lidt rundt og fundet ud af det nok er spider mites og/eller thrips. Har også fundet små hvide insekter som danser rundt under nogle af de blade, som ser ud på nederste billede. Men jeg ved ikk hvad huller på øverste billede kan skyldes?

Kan i sige noget om hvilken insektdræber, som er bedst til at bekæmpe de små bæster med og hvilke konsekvenser det har for planten? Her skal det siges at det er autoflower som har ca. 4 uger tilbage og det er ca. halvdelen af de nederste blade som er ramt.

Ps. Nogle af de afbidte ender i kan se, er højest sandsynligt min kat, som har en stor interesse i planterne :evil:

Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2016 11:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Yo!
Gone:
Jeg syntes at det ligner enten det, eller overvanding.
Hvordan ser planten ud?

DDSIT:
Jeg bekæmpede mine spindemider med sæbevand i vandforstøver og en tur under bruseren.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2016 13:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Der er ikke noget galt med mine planter, men gider ikke oprette en tråd til mit spørgsmål.
Jeg har 8 autoer stånde ved vinduet, hvoraf de ældste er ca. 4 uger henne. Jeg har et spot i en nåleskov hvor jeg har tænkt mig at plante dem ud, men i frygt for at det går galt, vil jeg gerne have et par herhjemme. Det er jo også lidt hyggeligt at følge dem tæt på. De skal dog helst ikke blive så store at værelset bliver en stinkende potjungle som nemt kan spottes af naboer gennem vinduet, men vil stadig gerne have lidt udbytte, så vil spørge lidt til råds om hvor store potter det ville være godt at bruge her?
Atm er de i 1/2 liters, og kan se deres vækst er gået lidt i stå nu.
Hilsen Skyggen

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2016 13:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2010 18:45
Indlæg: 59
Skyggen skrev:
Der er ikke noget galt med mine planter, men gider ikke oprette en tråd til mit spørgsmål.
Jeg har 8 autoer stånde ved vinduet, hvoraf de ældste er ca. 4 uger henne. Jeg har et spot i en nåleskov hvor jeg har tænkt mig at plante dem ud, men i frygt for at det går galt, vil jeg gerne have et par herhjemme. Det er jo også lidt hyggeligt at følge dem tæt på. De skal dog helst ikke blive så store at værelset bliver en stinkende potjungle som nemt kan spottes af naboer gennem vinduet, men vil stadig gerne have lidt udbytte, så vil spørge lidt til råds om hvor store potter det ville være godt at bruge her?
Atm er de i 1/2 liters, og kan se deres vækst er gået lidt i stå nu.
Hilsen Skyggen


Autoer skal helst ikke plantes om, men startes op i den potte de skal leve i. Men da det jo er lidt for sent nu, ville jeg skynde mig at ompotte allesammen, til et sted mellem 11-20l, som umiddelbart er en fin størrelse til autoer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2016 12:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 12:14
Indlæg: 1
Hejsa

Har forsøgt mig lidt med at gro for første gang, og har nogle spørgsmål...

Billederne handler om 2 planter, den ene som jeg frygter allerede er gået i blomst, og da jeg har haft 2 planter allerede der gik tidligt i blomst, og blev til hermaer ville jeg lige høre jeres mening.
Billede Billede

Det andet spørgsmål er omkring disse pletter på bladene af nogle af mine planter, er der nogen der kan diagnosticere hvad det kan være der foregår?
Billede Billede

Det skal siges at jeg dyrker dem på en lukket vestvendt altan, hvor jeg giver dem lidt frisk luft og vind hver dag, så det er praktisk taget udendørs, men ikke med så mange direkte solskinstimer som jeg kunne ønske mig...

Jeg har ikke megen ide om sorten, udover at det ligner sativa blade... Brugte blot nogle frø fra nogle frøfyldte buds jeg havde fået foræret...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2016 20:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Yo!
Umiddelbart syntes jeg at det ligner en hun plante.
Og det andet ligner spindemider. Dem kan du udrydde, eller i hvert fald fjerne, med lidt sæbevand i en blomsterforstøver, og normalt vand med lidt tryk :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2016 15:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 dec 2006 18:43
Indlæg: 62
Geografisk sted: fortabt i intetheden
Hey.

Jeg har 3 almindelige pot planter til at stå i min udestue, som er omkring 3 uger gamle. De nederste blade er gule/ved at visne nu, og der lader til at være små svampe sporer (I think) på noget af jorden. Jeg har læst mig frem til på tråden her at det kan være for meget vand, eller undernæring, uden at skulle vide det med sikkerhed. Det er dyrket i kokosmuld, uden noget gødning, så det har bare været for at få nogle få frø til forhåbentligt at blive til lidt, ikke noget seriøst.

Billeder: http://imgur.com/a/bRzqy


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2016 15:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2010 18:45
Indlæg: 59
One-Eye skrev:
Hey.

Jeg har 3 almindelige pot planter til at stå i min udestue, som er omkring 3 uger gamle. De nederste blade er gule/ved at visne nu, og der lader til at være små svampe sporer (I think) på noget af jorden. Jeg har læst mig frem til på tråden her at det kan være for meget vand, eller undernæring, uden at skulle vide det med sikkerhed. Det er dyrket i kokosmuld, uden noget gødning, så det har bare været for at få nogle få frø til forhåbentligt at blive til lidt, ikke noget seriøst.

Billeder: http://imgur.com/a/bRzqy

Det ligner overvanding. Lad jorden tørre ud hver gang, inden du vander. Især når de har nået den størrelse de har nu. De kan også godt begynde at trække en smule gødning, hver anden/tredje gang. De nederste blade bliver altid gule og visner, så ingen ko på isen der...men over/under vanding, samt manglende lys kan fremskynde processen. De strækker sig lidt for meget, så hvis du har mulighed for at give dem lidt mere lys og luft, evt. sætte dem ud på den anden side af vinduet indimellem, så vil de blive taknemmelige...men ellers ok, efter forholdende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2016 14:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2010 18:45
Indlæg: 59
Hmm, det skud der har vel ikke været i nærheden af en hanblomst? Har du tjekket grundigt efter for hermatendenser på det skud/gren der? For det virker umiddelbart lidt underligt, hvis det ellers ikke er blevet behandlet anderledes end resten af planten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2016 15:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2010 18:45
Indlæg: 59
Kig godt og grundigt på og imellem alle skud og grene der støder op til det skud der...ja helst hele planten for den sags skyld - om der har gemt sig en lille hanblomst eller to imellem. De kan være meget svære at få øje på og kan i princippet gemme sig i alle afkroge. Men hvis vi kun snakker enkelt(e) hanblomster, sidder de sig som regel på stykket mellem hovedstammen og de enkelte sidegrene. Gennemgå hellere hele planten...better safe than sorry :)

Nej, det er foråbentlig ikke en herma, men pistillerne visner nemlig ligeså snart de bliver bestøvet af en hanblomst - og hvis det skud ikke har været udsat for andet sjovt end resten af planten...så kunne det godt ligne eller tyde lidt på det, men lad os da ikke håbe det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2016 15:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2010 18:45
Indlæg: 59
Ja i princippet...men noget tyder på at HVIS den er - er det måske kun en enkelt kugle eller to den bærer rundt på, for ellers ville de andre skud også umiddelbart være "mærket"...så finder du nossen eller nosserne, hiver du dem bare forsigtigt af, og holder godt øje med at den ikke udvikler flere :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2016 18:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2010 18:45
Indlæg: 59
Super, så er der nok ingen ko på isen og skuddet har bare udviklet sig lidt hurtigere...er set før. På det billede du postede, syntes jeg nu godt nok der var lige lovlig meget forskel, men ok :rocking:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team