Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 15:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 aug 2013 17:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 aug 2013 16:48
Indlæg: 2
Hey Psy, jeg er ny herinde også det med at gro, men jeg gik altså i gang med at dyrke 3 sorter her i starten af april og maj, og det går som sådan rigtig godt for den store af dem, det er en plante af sorten Mama Thai, syntes den så rigtig lækker ud, mest sativa og kunne dyrkes ude, jeg har alle mine 3 planter til at stå i drivhus, men jeg syntes bare ikke at der kommer nogle buds på :O og ved ikke om den er begyndt at gå i blomst. Efter hvad jeg har læst begynder den at gå i blomst når vi rammer 12 timers lys og 12 timers mørke, og det er jo som bekendt ikke endnu, Men jeg har lige nogle billeder i skal se, så kan i jo bedømme hvad jeg gør forkert, de får sådan noget gødning i pille form, har jeg givet dem 2 gange og et par enkelte gange en blanding af noget orkide næring og vand.

http://imgur.com/a/vIF0I

På forhånd tak ! :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2013 20:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Jeg kan så sige dig at en af dine planter er ved at gå i blomst. Nu ved jeg ikke hvor længe blomster perioden lige præcis er for den art du har med at gøre, men de skal snart begynde at gå i blomst for at kunne nå det.
Ro på endnu, du er så heldig at dyrke i et drivhus, hvilket giver dig mere tid end hvis du ikke gjore, men det kan være du skal igang med at pakke dem ind i en sort affaldssæk om aftenen, så de kun får 12 timers lys de næste 14 dages tid.

Dog; vent på en mere kyndig grower udtaler sig, da min erfaring stammer fra bøger og meget lidt praksis :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2013 22:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 aug 2013 16:48
Indlæg: 2
Okay super tak for svaret, men altså den store af dem ville nok blive lidt besværlig at pakke in da den nok er 1.5 m i diameter, men alt for mine planter :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2013 21:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jul 2009 17:31
Indlæg: 37
Ved nu ikke om jeg råber HJÆLP
Men der er kommet nogle store krystaller på den ene af mine planter. Nogle der ved hvad det er?

Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2013 18:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jun 2013 13:27
Indlæg: 32
Hey

Mine planter er begyndt at blive gule på nogle af bladene og hænger lidt med spidserne
Det begyndte for en uges tid siden og har ellers bredt sig meget hurtigt.

Billede
Og
Billede
Og
Billede

Håber der er nogen der vil hjælpe :gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2013 19:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 nov 2012 14:33
Indlæg: 70
Geografisk sted: Sønderjylland
de ser meget mørkegrønne ud, så tror ikke at det er mangel på gødning, men måske mere for meget, ellers et PH problem :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2013 20:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Hvor varmt har de det? Vil skyde på varmestress eller overgødning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2013 21:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jun 2013 13:27
Indlæg: 32
Max 30 grader.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2013 21:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Vil bare lige hurtigt høre hvornår jeg bør begynde at gøde mine planter?
Og hvornår er det godt at toppe planten?

Altså hvor mange sæt blade? (Sig gerne om i tæller dem med under 5 "blade" med, eller i tæller "fulde" sæt)

Jeg plejer at vente til de begynder at vise tegn på at mangle gødning, ellers når de har fået en 4-5 bladsæt altså 2x blade, hvor kimbladene ikke gælder, per sæt., hvis de står i nogenlunde normal pottemuld.

Jeg er mere til nedbinding (LST), da man opnår næsten ens resultater uden at skulle klippe noget af planten, med den nedsatte vækst der følger deraf. Men 2-3 bladsæt og frem kan du toppe, alt efter hvor busket du vil have den.

@growbuds
Tror ikke du får mammathai færdig udendørs i dk, generelt er det svært med rene sativaer udendørs. Det kræver nok at du kan holde dit drivhus frostfrit ind i midten af november. Ellers ville jeg nok prøve at begrænse dens rodnet ret ekstremt evt. Trim rødderne så den kan være i en 4-5 liter potte og håb på at det at den bliver rootbound fremskynder blomstringen, men ærligt talt tror jeg ikke den når det.

@Kapsel
Det er lidt svært at se på billeder men kunne være æg (sommerfugel f.eks.) eller små dyr (mider af forskellig art.)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2013 20:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2013 17:06
Indlæg: 5
Hej psychedelia jeg har nogle planter som er begyndt at se lidt mærkelige ud. Det er Northern Lights x Skunk #1.
Mit setup er: 12 liter jord til hver plante (25% sand 25% leca nødder og 50% pottemuld).
Jeg har drysset en spiseske tangmel og en teske basalt ud over jorden i hver potte, da jeg er i tvivl om der er nok micro næringsstoffer i mit gødning (Hornum orcidé gødning N-P-K:2-2-2). jeg giver dem 1 cl gødning per 4 liter vand.

Jeg har 3 spørgsmål som jeg håber at nogen kan svare på:

spørgsmål 1: De nederste blade på planterne er begyndt at blive gule og dø, jeg er i tvivl om det er fordi der er noget galt eller helt naturligt, resten af planten ser sund ud??

Spørgsmål 2: Hvorfor kan jeg ikke se kønnet på planterne endnu de er 74 dage gamle??

Spørgsmål 3: kan det passe de først går i blomst ved jævndøgn og så tager det 1 måned mere før der skal høstes ??

http://imageshack.us/photo/my-images/268/pyjt.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/43/q3k6.jpg/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2013 20:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@kapper77
1 - det ligner umiddelbart nitrogenmangel, den gødning du har valgt er ikke særligt velegnet til cannabis, prøv at tjek cf-guiden under udstyr->gødning, for nogle mere velegnede NPK værdier, eller køb gødning der er lavet til formålet.

2/3 - det er ikke dansk-klimatilvendede sorter, ikke engang udendørssorter, så de vil formegentlig først blomstre omkring jævndøgn. Du kan kickstarte blomstringshormonerne i planten ved at mørklægge planten 24 eller 48 timer, og så håbe på at den ikke revegger, eller du kan mørklægge den således at den får 12 timers uafbrudt mørke i døgnet, på samme tid hvert døgn. Det sidstnævnte er det der mest sandsynligt vil fører et udbytte med sig, men det er noget besværligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2013 22:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2013 17:06
Indlæg: 5
Tak for svaret.
Hvad er sandsynligheden for at der kommer et udbytte hvis jeg lader dem gå i blomst naturligt ?
Hvis jeg giver dem mørke i 48 timer og de går i blomst kan jeg så bestemme kønnet der ?

håber du kan besvare mine spørgsmål.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2013 23:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@kapper77
Sandsynligheden for at de bliver færdige uden du gør noget, anser jeg for minimal, sådan er det generelt med indendørshybrider herhjemme, men da jeg ikke har prøvet krydset udendørs, kan jeg ikke sige det med sikkerhed.

Ja de gange jeg har leget med mørklægning af udendørsplanter, er der enten kommet preflowers når de igen kommer ud i lyset eller få dage efter.


Top
 Profil  
 
 Titel: Syge planter
Indlæg: 18 aug 2013 04:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 okt 2010 12:43
Indlæg: 8
Hej.....jeg har gang i mit andet grow og det ser ud til at det er ved at gå galt!
Første gang var på friland og uden nogen form for gødning og det blev temmeligt godt :D
Men så i år skulle det være extra fint så det blev i drivhus. Spiret i vindueskarmen og sat ud da de var
ca. 15 cm. Jorden er: plantemuld, sand og leca 50/20/30 % i 40 liters baljer.
De fik lidt farmergødning fra Solsikken til at starte på og efterfølgende gødet med "biogrow fra Biowizz i lidt mindre mængde end foreskrevet! De er på nuværende tidspunkt ca. 120-140 cm. høje.
For 3 uger siden begyndte de at vise tegn på sygdom.....jeg tænkte at jeg måske havde givet dem for meget gødning og gav dem et "flush" , og lod 1 uge gå før de fik vand igen. Nu ser de sådan ud. Hvad er der galt??? :cry:

Planten til venstre har små brune/sorte ved årene

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2013 07:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2013 17:06
Indlæg: 5
Okay så prøver jeg at mørklægge dem i 48 timer. men hvornår på døgnet skal jeg så begynde med mørklægningen.
tak for hjælpen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2013 11:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2012 22:32
Indlæg: 393
Hej.....jeg har gang i mit andet grow og det ser ud til at det er ved at gå galt!
Første gang var på friland og uden nogen form for gødning og det blev temmeligt godt :D
Men så i år skulle det være extra fint så det blev i drivhus. Spiret i vindueskarmen og sat ud da de var
ca. 15 cm. Jorden er: plantemuld, sand og leca 50/20/30 % i 40 liters baljer.
De fik lidt farmergødning fra Solsikken til at starte på og efterfølgende gødet med "biogrow fra Biowizz i lidt mindre mængde end foreskrevet! De er på nuværende tidspunkt ca. 120-140 cm. høje.
For 3 uger siden begyndte de at vise tegn på sygdom.....jeg tænkte at jeg måske havde givet dem for meget gødning og gav dem et "flush" , og lod 1 uge gå før de fik vand igen. Nu ser de sådan ud. Hvad er der galt??? :cry:

Planten til venstre har små brune/sorte ved årene

[ Billede ]


At bladene bliver gullige og der kommer grålige pletter på selve bladene, er vidst ret normale kendetegn på overgødning. Bare lad vær at sæt mere gødning i til bladene bliver fine igen, og så tror jeg det går, men ikke hæng mig op på det, jeg er også begyndergrower..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2013 20:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2013 19:36
Indlæg: 294
Så blev det min tur til at have brug for førstehjælp.

Det gik lige så godt, men så er der begyndt at komme sådan nogle misfarvede spots på mine blade. Hvad er det?
De nederste blade er tilmed lidt gule og hulled (billed 3 og 4), men det kan måske også bare være fordi de ikke får nok lys I bunden.. Men de andre billeder med misfarvingerne er over hele planten.

Nogen bud?

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2013 21:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Kig paa undersiden af bladene. Det kunne godt vaere begyndelsen paa et spindemide angreb. Men de staar flot, i forhold til hvor langt de er henne, og udover rovmider kan du ikke goere meget nu.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2013 22:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2013 19:36
Indlæg: 294
Har googlet spindemider og taget et grundigt kig under bladene, endda med mikroskop. Det eneste åbenlyse dyreliv derinde er et par småfluer.

Kan det være en lillebitte-bitte smule overgødning?

Eller kan det have noget med det faktum at gøre at jeg ikke har anden ventilation I teltet end udsugning og passiv indsugning. Altså ingen fans. (Jeg har én liggende, har bare ikke haft tid til at sætte den op endnu).

Sidste bud var om det kunne have noget at gøre med relativ lav fugtighed (38-46%) og relative høje temperaturer (ca 31 grader med pæren på)?

Ellers har jeg ikke andre bud på, hvordan jeg mistriver dem ;)

Hvad mener du med at de star flot ift. hvor langt de er. Jeg regner da med at de har mindst 5 uger igen, eller er det helt galt? Den ene har lavet et kæmpe topskud, mens den anden mest har lavet en masse meget små. Ved ikke hvorfor der er den store forskel på dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2013 22:38 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Om det er gnavpander eller spindemider, kan du bekæmpe dem på samme måde. Et produkt indeholdende pyrethrum er godt, det nedbrydes biologisk via lys, så det er væk når du skal høste.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team