Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Folks.
Vi er 2 piger, hvor den ene af os har røget i over længere tid og den anden er mere eller mindre nybegynder med en masse spørgsmål.. So here goes:

Vi er for det første lidt i tvivl om det er en god idé at dyrke Cannabis i vinterperioden?
Derefter vil vi meget gerne vide den bedste metode at dyrke Cannabis uden at bruge alt for meget strøm osv.?

Og det er helst gerne til indendørs dyrkning, da vi ikke er interesseret i at bruge en formue på det, skal det helst gerne være så nemt og billisgt som muligt.

Mvh naddii88 & Maria84.
:peace:

Titel: Re: HJÆLP?!!
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Har i læst op på de "sticky" tråde der findes både her og på DCF? :)

Lyder ikke sådan :b no offence tøser ;)
(Ser I godt ud) :D haha

Ej, hvis I vil plante indenfor billigt så læs op på hvordan man bygger et grorum lettest muligt. Hvis I bare vil igang, så køb et sæt som man bare skal samle (skide let) :)
Men det koster mindst en 3-4.000 for et udmærket købesæt. Og hvis I selv bygger det, findes der masser af tråde hvor folk skriver hvilke forskellige ting de bruger, og hvilken fremgangsmåde de har bygget det på.

Velkommen til girlz ;)

Moderator
Brugeravatar

Det er helt sikkert billigst og nemmest at vente til udendørssæssonen starter igen, der varer fra maj til oktober. Det kræver blot frø(dansk/nordisk klimatiserede), potter, jord og gødning, samt et sted at have dem stående. Ellers vil 100-200W CFL nok være det nemmeste og billigste at komme igang med uden man behøver en masse udsugning og samtidig give et okay resultat.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Citat:
Vi er for det første lidt i tvivl om det er en god idé at dyrke Cannabis i vinterperioden

det meget billiger at gro udenfor om sommeren(nobrainer), hvis man gro indenfor om sommeren, kan man udnytte solen, især hvis man har altan, eller lignende.

Citat:
Derefter vil vi meget gerne vide den bedste metode at dyrke Cannabis uden at bruge alt for meget strøm osv.?

LED, det vist det nye hotte, hvis man gerne vil gro billigt, om det ligeså nemt og godt som HPS(High-pressure sodium), skal jeg ikke kunne udtale mig om.
https://www.icmag.com/ic/showthread.php?threadid=211911 - illustrere meget godt hvor billigt LED er pr. gram

Moderator
Brugeravatar

@Steve Holt!
LED er bare pisse dyrt i anskaffelse, hvis man skal have noget der virker ordentligt. Og man spilder nemt sine penge hvis ikke man gør sin research og går kritisk til værks.

Medlem
Brugeravatar

@Steve Holt!
LED er bare pisse dyrt i anskaffelse, hvis man skal have noget der virker ordentligt. Og man spilder nemt sine penge hvis ikke man gør sin research og går kritisk til værks.

hvis man gerne vil have stort udbytte og kvalitet.

men kan det ikke være meget godt til et begynder grow? at bruge en billige og simpel LED lyskæde eller lignende.
mindes, jeg da at have læst et af landet sted.

Moderator
Brugeravatar

Ikke så vidt jeg er orienteret, man bruger primært røde og blå dioder, og disse på 1-3W stykket, og af en vis kvalitet således der leveres en fornuft mængde PAR (Photosynthetically active radiation) per Watt. Ellers giver det ikke rigtig mening med LED imo.

Men hvis du har et link til et succesfuldt grow under en almindelig lyskæde vil jeg hjertens gerne se det.

Medlem
Brugeravatar

kan godt være det var svampedyrkning jeg har min lyskæde teori fra :oops:

hvis man kigger på https://www.icmag.com/ic/showthread.php?threadid=211911 kan man se at watt er billigt, men du har med garanti ret i det, besværligt og dyrt at komme i gang med.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Den billigste er vel lowryders i vindueskarmen. Udbyttet er så også derefter. Dertil skal i bruge frø fra en autoblomstrende sort alá lowryder, potter, jord og gødning. Også skal i helst have et sydvendt vindue. Desuden ville jeg nok ikke gøre det medmindre jeg boede på en lidt højere etage i en bygning, så alle og enhver ikke ka' se hvad i har gang i.

Junior medlem

Jeg stod selv i samme situation. Jeg startede ud med en autoflower i vinduet. Men da den ikke fik sol nok, valgte jeg at opgradere til et grotelt.

I kan købe et minidrivhus til omkring 200-300. Hvis det minidrivhus er gennemsigtig kan i bare købe sorte affaldsposer, klip bunden af og gaffa dem på drivhuset.

Derefter skal i have fat i noget lys. Jeg valgte et HID system hvilket består af en ballast(køb en færdig samlet), pærer ( 250w, hps til blomstring, Mh til veg), og reflektor, el timer.

Dette setup koster ca 1700kr, så mangler der bare lidt ventilation.

Ellers vent til næste år og gro udenfor.

Junior medlem

Hæi Chicks

Startede også med en lowrider i vinduet (sydvendt) sidste sommer. Fik 20g potent røg på 10 uger.
Da det blev vinter (og der ikke var nok sol) fik jeg lov at bygge det ene klædeskab om :-)
Brugte rigtig meget tid på at finde det rigtige led setup. LED kostede godt nok 1500, men til gengæld bruger jeg kun 2,50kr om dagen på strøm.
Mit første grow ga 47g vandvittig go røg på 4 mdr. Jeg holdt min første plante i vækst i 8 uger, hvilket var noget for længe, men f... den var nice! Brugte 129Kw strøm til ca 2,50 kr (inkl luftrenser og ventilator) på mit første grow, grampris ca 6,50. :-)
Det var nemt nok at bygge skabet om, men tidskrævende fordi det skulle tætnes 99% for lys.
Alt i alt brugte jeg ca 3500 på potter, frø, jord gødning, lys, lim etc. Men nu kører det bare deruda. I øvrigt er LEDs levetid markant længere end HQI, sparepærer mv.
Smid en PB hvis i ønsker links billeder etc

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]