Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psy :)

Vi har to autoflower Cheese, som nu har stået ude i 7 uger og pludselig begyndt og hænge. De skulle hverken være overvandet eller overgødet, men tænkte det er nogle morbilenæringsstoffer der kan være problemet. Der er også begyndt og komme nogle brune pletter på få blade.
Har lige bestilt PH kit for at finde ud af om dette kunne skyldes problemet.

Dette er et før billede, hvor de ser fine ud. (3-4 uger gamle)
Billede
Planterne nu.
Billede
Billede
Billede

Senest rettet af HeltIHampen 09 jun 2013 14:16, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg kan sagtens tage fejl, men potterne ser lidt små ud synes jeg.. Det kan muligvis have noget at sige.

Dedikeret medlem

Hvad er forskellen på den tætte, buskede plante på ventre fløjen og de to der er problemer med? Hvis nu planten der ikke umiddelbart udviser problemer ikke er en auto, kunne problemet måske være at de to auto'er er på vej i blomst og har behov for en anden fordeling af næringsstoffer i deres gødning?

I alle tilfælde ser de lidt sultne ud, den nedre gullige vækst taget i betragtning. Specielt på de to pressede planter, kan man se at de større blade er markant mere gullige og hænger mere end de mindre. Det kunne dog både skyldes undergødning såvel som pH problemer.

Fornuftigt at anskaffe en mulighed for at kontrollere pH, det er altid den lette måde at eliminere nogle mulige årsager på. I den forbindelse er du/i så helt sikker på at der er nok huller i bunder af de spande, så der ikke samler sig lommer af stillestående vand?

Det virker meget sandsynligt at problemet er mobile næringsstoffer, taget i betragtning at det lader til at afgrænse sig til den ældste vækst.

Medlem

Den buskede plante til venstre er stadig i vegge og bliver først færdig til september. Af gødning bruger jeg bio-bizz grow og bloom, på den buskede plante er de nederste blade også begyndt og blive gule, den hænger bare ikke.

med hensyn til hullerne i spanden så ser det sådan ud Billede

Hvordan kontrollere jeg ph-værdien i jorden? Jeg har købt de ph strips fra GHE.

Vil du forslå jeg tilsætter mere gødning? Har brugt dette skema som vejledning. Billede

Medlem

Og potterne er 12 liters, er det for småt?

Dedikeret medlem

12l er helt fint til autoer :) læste et eller andet sted en tommelfinger regel med at du skal have 1l per 10cm planter når over potten :)

Medlem

Er der nogle andre der har en ide til hvad problemet kunne være? Kender i et godt navn på en gødning der indholder massere af micro næringsstoffer? :) som supplement til bio-bizz.

Dedikeret medlem

Efter min mening er det enten over gødning, eller fordi planten nogle gange smider de nederste blade for at udnytte sin energi bedre. Der er jo ingen grund til at planten går og bruger energi på blade der ikke får ret meget sol. Det kan også være en blanding af de to.

Medlem

Jeg tror bare ikke det er overgødning, det har været sådan længe og har holdt en pause med at gøde. Men hvis den ville smide de nederste blade ville hele planten vel ikke hænge? :)

Junior medlem

mine planter i mit drivhus er slet ikke lige så store som jeres hvorfor er de ikke det ;(

Medlem

Nu er jeg selv nybegynder, men prøv og set et billede ind af planterne i et nyt topic :)

Kan planterne godt klare så mange regndage, som vi løber ind i nu eller skal de flyttes ind i drivhuset?

Senest rettet af HeltIHampen 13 jun 2013 18:31, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Til alle andre hvis i følger med i denne tråd så skyldes problemet ikke PH-værdien, har fået mit test grej og den er perfekt. Kan det ikke også tyde på at planterne ikke er overgødet?

Dedikeret medlem

jeg ville nu hellere gætte på over eller undervanding. http://www.growweedeasy.com/drooping-ov ... r-cannabis

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
De tager ikke skade af regn på nuværende tidspunkt. Når de blomstrer kan du godt begynde at bekymre dig, for det giver en risiko for mug, men nu har du no worries.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]