Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Til de af jer som kunne overveje at gro med LED, kan det klart anbefales at tage et kig på nedestående link.

Listen er bygget op over hvor mange watt der er benyttet over et grow, og hvor stort et udbytte det gav (g/W).
Kan klart anbefales at tage et kig på de forskellige setup.

Liste med Grows + link

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem

Hvilke fordele og ulemper er der ved HPS og LED? kan ikke se hvorfor man skal bruge LED frem for HPS? :)

Dedikeret medlem

led er billigere i strøm og holder længere plus man bedre kan bestemme hvilken farve spectrum lys dine planter får. Men hps er billigere i indkøb og giver større enkelte topskud men meget mere varme hvor led's lys trænger bedre igennem og giver flere mellem størelses skud.

Medlem

Hvis man satte de resultater op mod hinanden, gennemsnittet af g/w hvor man har brugt HPS imod g/w hvor man har brugt LED. Vil man så i sidste ende, få mere ud af LED? :)

Dedikeret medlem

det kan jeg dog ikke svare på men jeg tror da bestemt at de efterhånden er ved og give lige så gode resultater som hps(hps har været bedst men der er sket så meget med led på det sidste)

Medlem

Mener du så personligt at LED, er at fortrække? :) Og når du skriver billigere i strøm, mener du så at en 400 watt LED vs 400 watt hps. Vil en LED på 400 watt give mere? strøm er vel strøm, men hvis den giver mere lys pr. watt eller i hvilken enhed man nu måler det i, er den ene vel til at fortrække frem for den anden:)

Junior medlem

Hei helt i hampen ;-)
Jeg vil helt klart anbefale LED. Forsøgte mig med en led fra en gut i Holland. Most amazing.
Fik 47g for den beskedne KwH mængde af 129Kwh over en fire måneders periode. Alle der har prøvet min Bubblelicious er stået på r.. og albuer, begyndere som hardcore ;-)
Suplerede mit setup med en honywell luftrenser, samt en billig ventilator... i sidste ende (129Kwh*ca2,5Kr=;-) ) (Divideret med høsten= noget under en flad 10er pr g.
Skal lige tilføje, at det var i vores let modificerede klædeskab. Der var lagt vægt på, at det ikke kan ses, høres eller lugtes ;-)
Go for the LED ;-)

Junior medlem

I øvrigt har jeg brugt LED til mit lille saltvandsakvarie de sidste to år, med succes. Løsningen bruges bla. på Fisketorvet i deres store salvandsakvarie. Lyssammensætningen er anderledes akvarie vs. planter, men grundlæggende er det pæren der gør forskellen. CREE ledpærer er førende på markedet og bruges af pro´er til selv store opgaver. HQI, ja selv sparepære bliver hægtet af og hvis de kan få et saltvandsakvari på over 10.000l med levende fisk og koraler til at funke, så ka led også give go røg haaaa ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]