Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 14:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløjsa venner og Greentops!
Da jeg er i gang med mit eksamensprojekt og har været så smart at sidestille det med min elskede hobby. Vil jeg gerne lige vende mine ideer og erfaringer med jer. Måske er du ligesom jeg en der selv bygger Grotelte/Skabe. Det kunne være sjovt at få lavet nogle stykker som der var nogle herinde som ville være med til at teste. Jeg er ved at udvikle et grotelt og mangler at høre erfarne brugeres meninger. Jeg har lavet en tegning i Solid Works. Hvis der er nogen der vil have billeder, så sender jeg dem gerne til din mail.

Her er nogle ledende spørgsmål. De er stillet op i kollonner, da jeg skal have dem med i min rapport. Det er helt anonymt og jeg vil aldrig nogensinde oplyse jeres brugernavn.

Hvis du lige gider at smide din mening, vil det virkelig være en stor hjælp. Det har været svært at finde nogle at spørge, om den slags, som jeg går og roder med for tiden.

1. Kender i/du til nogle eksempler på særlige mangler ved eksisterende grotelte?
2. Er det svært at sætte teltet op ?
3. Er det svært at montere lamper, ventilation og lignende i telte som du kender til?
4. Bruger du hjælpemidler som værktøj, Strips, Gaffa. Hvis ja. Hvilke ?
5. Opstår der problemer med lugtudslip ?
6. Problemer med for lav eller for høj temperatur ?
7. Savner du noget som kunne gøres bedre ved de telte, som du har kendskab til ?
8. Hvilket telt er din favorit ?
9. Syntes du det er sjovere at bygge dit eget groskab/telt ?
10. Har du problemer med at finde et grotelt der passer ind i dit hjem efter standard størrelserne ?
11. Ville du købe et telt som kunne justeres i lige i den størrelse som passede ind i dit hjem ?

Tak for venligheden.

Junior medlem

Spændende projekt!

Jeg synes at de ofte er meget dyre! Det er set i lyset af at man jo kan købe et skab på dba for 50 kr., og så bruge det i stedet for.

Andet har jeg ikke lige at tilføje, men følger meget ivrigt med!

Moderator
Brugeravatar

1./7. Der er problemer med lystæthed ved mange telte som ofte har huller i syningerne. Derudover mere fokus på passiv indsugning, så arealet af indsugningshullet er dobbelt størrelse af udsugningshullet. Evt mere variable steder at placere infdsugning.

Medlem

Som der er blevet nævnt, er grotelte ALT, ALT for dyre. Og der burde være en fattigmandsversion, uden lige så mange features. Eller i mere skrøbeligt stel

Medlem

*Fraggle

Beklager hvis jeg har ødelagt din dag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Halløjsa venner og Greentops!
Da jeg er i gang med mit eksamensprojekt og har været så smart at sidestille det med min elskede hobby. Vil jeg gerne lige vende mine ideer og erfaringer med jer. Måske er du ligesom jeg en der selv bygger Grotelte/Skabe. Det kunne være sjovt at få lavet nogle stykker som der var nogle herinde som ville være med til at teste. Jeg er ved at udvikle et grotelt og mangler at høre erfarne brugeres meninger. Jeg har lavet en tegning i Solid Works. Hvis der er nogen der vil have billeder, så sender jeg dem gerne til din mail.

Her er nogle ledende spørgsmål. De er stillet op i kollonner, da jeg skal have dem med i min rapport. Det er helt anonymt og jeg vil aldrig nogensinde oplyse jeres brugernavn.

Hvis du lige gider at smide din mening, vil det virkelig være en stor hjælp. Det har været svært at finde nogle at spørge, om den slags, som jeg går og roder med for tiden.

1. Kender i/du til nogle eksempler på særlige mangler ved eksisterende grotelte?
2. Er det svært at sætte teltet op ?
3. Er det svært at montere lamper, ventilation og lignende i telte som du kender til?
4. Bruger du hjælpemidler som værktøj, Strips, Gaffa. Hvis ja. Hvilke ?
5. Opstår der problemer med lugtudslip ?
6. Problemer med for lav eller for høj temperatur ?
7. Savner du noget som kunne gøres bedre ved de telte, som du har kendskab til ?
8. Hvilket telt er din favorit ?
9. Syntes du det er sjovere at bygge dit eget groskab/telt ?
10. Har du problemer med at finde et grotelt der passer ind i dit hjem efter standard størrelserne ?
11. Ville du købe et telt som kunne justeres i lige i den størrelse som passede ind i dit hjem ?

Tak for venligheden.

(1) .. ikke rigtigt..
(2) .. ikke rigtigt..
(3) .. en smule.. de stænger der følger med er ikke altid lige holdbare og er tæt på bristepunktet
(4) .. Ja.. En træpind på tværs i toppen for at støtte belastningen fra diverse ting..
(5) .. en smule.. det meget meget meget lidt..
(6) .. Ja.. Om sommeren er det svært at holde den temperaturen nede
(7) .. Ja.. et stykke plastik af en art man kan "installere" i bunden så man kan få højdeforskydning til udkanten..
(8) .. Hydrolab..
(9) .. Helt klart.. Costum made er altid mere ghetto og mere stylish.. Gir en bedre følelse..
(10) .. Ikke rigtigt.. de findes sku i alle former og størrelser
(11) .. højst sansynligt.. Jeg vil også gerne eje et toilet der tøre mig i røven bagefter ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]