Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psychadelia !

Ændre lige topic da jeg har en del flere spørgsmål :) så helt forfra...

Vil forsøge at dyrke et par hampplanter herhjemme i lejligheden. planen er at dyrke en 2-4 planter bare for hyggens skyld ! Hvor meget plads kræver dette ? og hvor stor en pære skal der til for at dække deres lysbehov ?

Planen var at de skulle stå i et rimelig stort rum (stuen) - så hvordan med udluftning osv. ? skal der en blæser på - eller er det nok jeg lufter ud morgen og aften ?

Lugt - bor pt. til leje - så hvordan og hvorledes er det lige med lugten ? har altid kun købt selv - og sådan en omgang skunk kan jo lugte nok så voldsomt - gælder det samme for planten ? og er det noget man vil kunne lugte i opgangen ? eller når der kommer gæster på besøg ? (Min plan var her lige at smide planterne ud på bagtrappen eller op på loftrummet i de timer.

Er der andet der skal overvejes i denne situation ?

På forhånd tak

Senest rettet af Skottyboy 16 maj 2013 03:10, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
kan du godt, udbyttet vil bare blive rimelig ringe, enten i mængde/potens eller begge dele, desuden vil tag ekstra tid i forhold til HPS

tjek viewtopic.php?f=3&t=1650&hilit=Sparep%C3%A6rer

Junior medlem

Ja okay - kan godt være det bliver noget juks så :( Skal man helt op i sådan et 400 watts svin ? eller kan mindre gøre det ? 200 watt måske ?

Junior medlem

125w Cfl er rigeligt! til 2-4 planter hvis du udnytter lyset med mylar og eller reflektor. så slipper du for ballast og lign :peace:

Junior medlem

Og hvad med lugten ? Overvejer at købe et lille growtent til dem...

Men det dufter vel først i blomstring eller hvad ?

Moderator
Brugeravatar

De dufter igennem hele deres liv, men mere i blomstringen. det variere en del fra sort til sort, hvor meget de dufter og selvfølgelig giver en lille kimplante ikke meget duft fra sig. Man kan købe aktivt kulfiltre til at sætte til udsugningen, så at den luft der kommer ud af teltet og renses igennem filteret. Samme princip som der er i mange emhætter bare meget større og så er de cylinder formede.

Junior medlem

Jeg tænker bare det er overkill at smide kæmpe filter osv. på ? Det koster vel altsammen på elregningen ?

Planen var at købe et telt alla dette

Billede

80x80x160 - det er jo belkædt med mylar - så tænkte jeg kunne nøjes med en 150w CFL pære (2 forskellige - en til Vege - og en til blomstring ? eller er i nok?)

Og så bare 3 planter i nogle 20 lites potter?

CFL pæren bliver jo som sådan ikke varm som HPS lamperne ? så ventilation konstant er vel ikke nødvendigt tænker jeg ? kan jeg ikke nøjes med at åbne teltet en gang om dagen og så lave gennemtræk i lejligheden en times tid ? og så lukke til igen?

Bor til leje - så vil helst ikke blive bustet jo - så er et kul filter virkelig nødvendigt ? eller kan jeg så nogle strains som ikke lugter så forbandet meget - og så nøjes med lidt grundig udluftning ? Desuden må teltet da tage lidt af lugten ? :)

Er min plan helt hen i vejret ? eller kan det lykkes...

Teltet koster jo 1000 kr. - og så 1000 kr. for lys ! så løber det jo op - især hvis jeg skal smide 1000 kr. for et filter også ! så er det 3 planter jo ikke godt givet ud mere ;)

Moderator
Brugeravatar

De er ikke så kæmpe igen, man kan nemt finde nogle på en 30 cm i længden og 20 cm diameter. Et kulfilter til 150-175 m3, vil nok fint kunne suges ud af en badeværelsesventilator eller tilsvarende. De koster heller ikke det store, og du burde kunne finde dem til en 200-300 på nettet, men udsugning koster lidt. Medmindre du bor i hus, og ikke har noget imod at dem der kommer forbi ved du dyrker, inklusiv politiet hvis de skulle kigge forbi, vil jeg kraftigt råde dig til at anskaffe kulfilter og udsugning.

Med de planer ville jeg nok sætte lampen horisontralt med reflektor i vegge, og så lade lampen hænge vertikalt uden reflekter i midten så den lyser 360 grader rundt på planterne, i blomst. Ellers er lys ift. Arealet det skal lyse op nok lidt underdimentioneret.

Junior medlem

Så jeg kan ikke komme udenom sådan et kulfilter kan jeg forstå :-(

Men så må der jo sådan et til :) Hvordan virker det helt præcist ? Er der blæsere i kulfilteret ? eller skal man købe der hver for sig ? og hvor meget ekstra strøm bruger sådan en fætter ?

Medlem
Brugeravatar

Hvis du har en udluftnings kanal i vægen, kan du spare kulfiltret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]