Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg skal igang med mit første grow her i starten af maj udendørs, og har besluttet mig for den nemme vej med femi auto's.

Jeg har dermed nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med at svare på!
Planterne jeg vil dyrke, er Diesel auto og en Cheese auto. Jeg skal have 3 af hver.

Spørgsmål:

1. Jeg vil have dem i potter udendørs, da det er nemmere at kontrollere det jord de står i, og de er mulige at transportere hvis det skulle blive nødvendigt. Hvor store potter skal de ha'? Det er jo auto's, så deres rodnet er vel ikke gigantisk. Er en 4 l plast pot 16 x 16 x 23.5 cm nok?

2. Hvilket jord skal jeg benytte? Er en pose pottemuld fra den lokale planteforhandler fint?

3. Gødning??? Jeg har kigget på flydende gødninger fra Chillo, men jeg kunne virkelig godt tænke mig noget som forblev i jorden fra start til slut, og som indholder alle de vigtigste ting for planterne.

Der vil selvfølgelig blive lavet en grow tråd når jeg kommer igang :D
På forhånd tak, Fuck

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I et frø under jorden?!? o.0"
Hey Fuck. :)

1: Hvis de er i potter kan du sagtens transporterer dem rundt, men hvis de er direkte i jorden skal du være lidt varsom altså, tag en spade og hug ned i jorden så det danner en cirkel rundt om (gerne en stor cirkel rundt så du ikke risikere at rammer noget) også vip det blidt, selvfølgelig så du ikke rammer roder osv så vær lidt forsigtig, når du har vippet (så det er løst) så burde du sagtens kunne tage klumpen med jord, rodnet og planten op af jorden og få den sat ned i jorden det nye sted.

2: pottemuld er helt fint men bland 25-30 procent lecasten i så jorden kan få noget ilt og samt roderne kan få ilt, lecasten kan fås ved bygge/have centre Silvan mm.

3: nu når det er udendørs har jeg erfaring med at bruge "lort" fra fx høns, heste osv.
det jeg "plejer" er at det areal jeg har valgt at så frøene på, at jeg så ligge et lag kompost, lort mm. blanding ovenpå gerne 5cm, også til sidst et lag halm ovenpå gerne 1-2cm.
jeg har opnået ufattelige flotte resultater med det, men det kommer jo an på dine grønne fingre og erfaring.

men ang. hvad for noget specifikt gødning til udendørs har jeg ikke rigtig nogen erfaring, kun det jeg har skrevet med kompost/lorte blandingen.

Håber at mine svar kan bruges til noget.
og du ønskes held og lykke med dit første grow.
peace out... Rasta. :peace:

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for det gode svar Rasta. :)

Jeg mangler stadig indskud mht. potternes størrelse, og da jeg ikke har mulighed for at få fat i nogen form for lorte gødning, leder jeg stadig efter former for gødning, som helst også skal kunne købes på nettet (Eller hos en planteforretning..)!

Junior medlem
Brugeravatar

og når ja svaret på dit potte-problem, kan du måske få svar på igennem den her "erfaring/historie".
Jeg havde også en auto men det var i en 5L potte men den havde dannet et så stort rod-net, at den begyndte at kvale sig selv, altså den blev vissen, begyndte at tabe blade for neden osv. men så skiftede jeg til en 10L potte og den begyndte efter et par dage at live op igen.

så svaret til det er at, jeg vil forslå dig at få fat i en 8-10L potte per auto, for ikke at komme ud for det samme problem som mig, da det er et rimelig trist syn.
endnu engang god vind med growet.
//Rasta :peace:

Medlem
Brugeravatar

Tak man. Det kan jeg bestemt bruge til noget. Så nupper jeg 6x 10L!

Junior medlem
Brugeravatar

Jamen velbekomme Dude :)
og godt at høre du kunne bruge det jeg skriver!.
men ang. gødning til udendørs har jeg ikke rigtig nogen erfaring andet end det jeg har skrevet ovenover, så jeg vil sku ikke forslå dig noget, også måske lede dig på vildspor.

//Rasta :peace:

Medlem

Ved der er mange der bruger canna, biobizz, og GHE.. :) Og mener jeg har hørt et sted, at når det er autoblomster, skal du vist bare nøjes med den der hedder "bloom"
ellers sidste år groede jeg 5auto'er, der gik jeg bare op i jem&fix og købte en grøn flaske gødning (de havde kun 1 flaske grøn gødning, ca 1 L) til omkring 70 kr. :) det virkede BESTEMT også RIGTIG godt!, så min point er nok lidt... at man "bare" kan nøjes med og bruge en forholdsvis random blomstergødning, så længe planterne bare får et næringstilskud. :) ikke sagt at det dyre "lavet" til cannabis ikke virker bedre. :)

og hva angår størrelserne på potterne ville jeg af personlig kvalitetsbevisthed ikke vælge noget under 10L Pr plante. :) brugte selv nogle 12L til mine sidste år.. og rødderne brugte AL Pladsen. såå :) lidt op i størrelse hvis du spørger mig! :)

Held og lykke med dit grow i år.! :)
er også selv lige gået i gang med nogle KÆMPE henke's og nogle blueberryXwhitewidow. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Men hvis du har flere spørgsmål, ang dit første grow mm. så er du endelig velkommen til at skrive en Privatbesked til mig, så prøver jeg at se om jeg kan hjælpe, eller besvare dine spørgsmål så godt jeg nu kan.
oprettede jo brugeren til denne side, til at hjælpe/rådgive folk der er nye i faget :)

men ja 12L potte ville også være perfekt, men syndes nu det er en del til en lowrider/auto, men det virker, ingen tvivl om det, så har de jo også mere plads at udfolde sig på, men jeg personligt foretrækker 10L til en autoflower ;)

men folk har jo sine helt egne måde at dyrke på uanset hvad, men lære mest ved at prøve sig frem :)

//Rasta

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene gutter.

Jeg søger stadig efter råd mht. gødning, da jeg som nævnt i #1, gerne vil have noget jeg kan blande i jorden fra starten, som kan købes på nettet/i forretning). Jeg gider ikke blande væske i vand, da jeg er bange for at overdosere, og bare gerne vil have noget der er i jorden, som bare er der. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du kan bruge dyregødning eller guano, som er reelt er det samme, og blande det i jorden. Jeg ved ikke hvordan gødningsstænger virker til cannabis, men ethvert supermarket sælger dem ihvertfald, og de gør sikkert ingen skade, så længe du ikke overdoserer.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]