Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, er så småt gået i gang med mit første grow.

Det er en autoflower (sorten Easyryder). MHT. gødning har jeg læst mange steder, at NPK-ratio'en i gødning skulle være 20-20-20 indtil blomstring, hvor en gødning med NPK-ratio'en 10-30-20 skulle få arbejdet klaret. Dog kan jeg intet finde med disse ratio.
Nogen der kan give en forklaring?

Anyhow, uden google er man aldrig hjælpeløs! Så jeg har googlet mig frem til, at det jeg mangler er af producenten BioBizz, hvor jeg kan nøjes med at købe Bio-GROW og Bio-BLOOM, eller tilsvarende produkter. For mig giver det fin mening, at jeg kan nøjes med de 2.
Jeg vil alligevel lige høre eksperternes mening herinde. Kan jeg blot nøjes med disse 2 produkter? Det vil være lidt røv, at købe de 2 forkerte, eller bestille af 2 gange :p Desuden kan man også få andre produkter fra BioBizz, det ligner de andre.
Evt. erfaringer/anbefalinger af gødning er derfor også hjerteligt velkomne.

Vil lige understrege det er mit første grow, og jeg har valgt autoflowers, så det hele skulle være rimelig lige til. Jeg er altså på inden måde pro, eller avanceret, og har heller ikke tænkt mig at mit gødning/gødningsproces skal være alt for kompliceret, såfremt det kan undgås.

Desuden, har jeg læst at gødningen skal introduceres gradvist til planten, istedet for at give den et chok med alle de næringsstoffer. Da jeg gik i gang med at undersøge dette, kom jeg forbi et par stedet, som påstod at den gradvise introducering, ikke er nødvendig for autoflowers.
Denne påstand har jeg lidt svært ved at sluge, så ville spørge jer ad, om i kan be- eller afkræfte denne påstand?

Junior medlem

Double-post SORRY! Jeg er ny. Hvordan sletter jeg så den ene? Har søgt lidt, synes ikke rigtig jeg kan finde hjælp, eller FAQ

Medlem

Double-post SORRY! Jeg er ny. Hvordan sletter jeg så den ene? Har søgt lidt, synes ikke rigtig jeg kan finde hjælp, eller FAQ

Det skal du ikke tænke på, moderatorne sletter det hvis de føler for det :)

Men jeg følger med i tråden da jeg har gang i samme projekt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

NPK værdier, X-X-X, siger ikke noget om den absolutte mængde, blot forholdet imellem dem. Så vidt jeg ved er tommelfingerreglen ca 3-1-1 i vegefasen og når den så går i blomst noget i retning af 1-4-2.

Det er en hel videnskab, og der er nok masser af meninger om det. Cannabis dyrkning er lidt ligesom HI-FI hvor man kan blive ved med at finde flaske halse og fintune ens setup. Da det er dit først grow ville jeg købe en flaske ganske almindelig blomstet gødning i supermarkedet. Den skulle fint kunne klare det. Næste skridt kunne så være at bruge fx bio-bloom når den går i blomst. Du skal dog huske at den er ment til brug sammen med vege-gødningen, ikke blot i sig selv. Så i blomst fasen vil du gøre med en blanding af supermarkedsgødning+ bio-bloom.

Du skal dog passe på ikke at brænde dem af ved overgødning, og derfor følge de angivne doseringer. Du kan evt. starte op med 1/4, så ½ og så 1, når du kører med vege-gødningen. Dette skulle sikre dine små pus ikke bliver brændt af, da der også er gødning i spagnummet.

Man plejer at begynde at gøde når den har 3-4 noder (delinger), altså ca. 15 cm afhængig af sort/lysmængde.

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
MHT. gødning ved jeg ikke så meget. Jeg har dog set folk blive rådet til, hvis de har lyst til at spare lidt, kun at købe "bloom" gødning, da autoflower har en meget kort vegge periode.

EDIT: Tak for irettesættelsen Bismann :)

Senest rettet af Rookie1 12 apr 2013 09:42, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

@Rookie1
Ja, og jeg har også selv givet det råd, før jeg selv blev klogere. Man skal bruge Bio-Bloom sammen med Bio-Grow (eller tilsvarende gødning), hvis det er biobizz.

@29Dall
Det giver dog imo. også fint mening at holde sig til en bestemt serie, for at undgå eventuelle kompabiltets problemmer, men ja som Hodja siger så kan man bruge billigere alternativer til Bio-grow. Bestiller man resten af gødningen over nettet så æder portoen alligevel meget af den besparelse, og så kan man imo. lige så godt købe Bio-Bloom og Bio-Grow, også gerne Alg-a-mic for at få mikronærringsstoffer med. Bio-Bloom og Bio-Grow er nok minimumet jeg ville anbefale, hvis det skal være Biobizz.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]