Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen.

Jeg har længe tænkt på at skulle have en plante, så nu har jeg kastet mig ud i, at forsøge med White Widow.

Jeg har tænkt mig at det skulle være en vindueskarm-plante, så her er hvad mit udtænkte setup er:

først som frø i en 0,7 L lille potte, med 18 timers lys dagligt.

Når (hvis) den blomstrer skal den over i en 6 L potte, og få 12 timers lys dagligt.

Har tænkt mig at give den ~200 ml vand hver 2. dag, og bruge en gødning som kan bruges under hele processen.

Jeg vil prøve at lave sandholdig/luftig jord : En blanding af pottemuld (50%) sand (25%) lecasten (25%).

Jeg har ikke skide meget forstand på det, så jeg ville høre om den vil overleve under disse forhold, eller om jeg skal gøre noget ekstra for at den skal have det godt? Jeg tænker at jeg kun vil investere i lys, men ved ikke hvilke lys der er optimalt for planten? På forhånd tak :) Og god påske og god ryger :)

Medlem
Brugeravatar

Nu er jeg måske ikke den mest kvalificerede til at besvare dit indlæg, men jeg vil gøre et forsøg alligevel.. Jeg er selv igang med mit første grow, også Widow's (dog auto feminized), og jeg startede også ud med bare at ville gøre det i vinduet og under en meget dårlig lampe.. det gik vel OK, men intet vildt, langt fra.. det udviklede sig hurtigt til, at jeg købte en 250W CFL (varm) og byggede et lille growroom i skabet hvor planterne står nu, og det går sådan set ganske udmærket synes jeg. Den ene er i blomst og den anden er lige 2 ugers tid yngre. Den ene står i en 5 (ca) liters og den anden i en 8 (ca) liters, med en jordblandning af leca, perlite og pottemuld fra spar til en 20'er for 20 liter.. Har ingen ventilator/luftblæser endnu, så jeg lufter bare meget ud og når solen er fremme komme de også en tur op i vinduet at stå. Lyset køre sådan set hele døgnet, da jeg heller ikke har nogen timer og ikke ville risikere at smadre damernes døgnrytme alt for meget (nu hvor min egen i forvejen er helt smadret :D)

Såå, en lille advarsel.. forvent at bruge nogen flere penge for du vil helt sikkert blive grebet af at dyrke :D

Junior medlem

Tak for dit input :)
Har også tænkt på om jeg skulle bygge et skab om til et lille grow room, med en 400 watts hps pære i sådan en reflektor, med det samme. Er det noget du anbefaler at gøre med det samme, nu hvor du har prøvet lidt alla det samme, som jeg tænker på? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
har du tænkt dig at lade den stå i 0,7 liters potte til den blomstre ? i den når din plante ikke at blive til noget særligt, og hvis du kun har EN plante du ikke ved om bliver han eller hun, kan du ligeså godt plante den over i en større potte til at starte med, en 6 liters potte er knap nok til en lowryder/ auto.

200 ml vand hver anden dag ? du ved ikke endnu hvornår din plante behøver vand.
jeg vander selv alt imellem hver 3 til 7 dag, du skal vente på at jorden er tør før du vander, dette kan gøres ved at stikke en finger i jorden og mærke om der er tørt dernede, er der fugtigt skal du vente lidt, jo mere erfaren du bliver jo bedre vil du også blive til at kigge på planten og bedømme om den er tørstig elller ej. Og til det med de 200ml - en god ven sagde engang at sjat vanderi er pjat vanderi (self ikke i starten af plantens liv) men når den bliver lidt ældre så sørg for at give den ordenligt med vand når den endelig vandes, gerne til der løber vand ud af drænhullerne i potten.

mange bruger sand og lecasten, imo er sand lort, det pakker sig om rødderne og ender efter mange vandinger med ikke at gøre sit formål, nemlig at skabe dræn og en luftig jord, perlite er imo meget bedre, gerne med en lille håndfuld lecasten hvis du alligevel står og har det men det behøves ikke.

det ville måske være lidt spildte penge hvis du smider en enkelt plante under en 400wats hps,
så kan du ligeså godt overveje at fylde en kvadratmeter ud med planter, det har jo også sine fordele da du ikke ved hvilket køn din plante bliver, ville være trist at dyrke en enkelt plante under hps, bruge tid og penge på den for så at den viste sig at blive til en han.

held og lykke med det hele, og velkommen til psy ;)

Junior medlem

Tak for info om vanding og jorden :) Kan man med fordel købe en mix med muld og perlite? eller er det lige så godt/nemt kun at købe perlite?

Tror at jeg tager dit råd, med at plante en kvadratmeter ud, så det ikke bliver spildt tid og penge, hvis det skulle blive en han.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]