en lowrider kan sagtens bliver 1-½ meter høj.. Dem jeg dyrkede sidste år blev da et snit over 1,2 meter og på pakken stod der 80cm.. sååh.. Man skal aldrig skrue huden på hårene.

Og ja, hvis det er første gang han dyrker så vil de nedereste skud/blade jo sikkert falde af alligevel, og jo.. så bliver de ikke så brede..
Igen.. Det afhænger jo også af sorten han har tænkt sig at dyrke.. Er det nu eks. en mama thai han dyrker så kan han jo have endnu flere da de typisk er ret spinkle i det..
Men ja, jeg ville helt sikkert også gå efter flere små planter frem for et par store stykker.. Hvis noget sku gå galt er der større mulighed for at redde lidt af det, hvis han har flere at vælge imellem..
Og nej, jeg ville ikke gå op i 2x600.. også selvom lumen/watt ratio er bedre på en 600watts.. Men jeg er generalt også af den holdning at man skal holde strømniveauet nede på noget der kan forsvares.

400 watt er rigeligt til en kvadratmeter, og går man op i 600watt så skal man også vide hvad man laver for at udnytte lyset alligevel, såååh... i min verden er det overkill.. især hvis planen er at han skal dyrke lowriders..
selvom man ikke lige tror på at det er en dyr hobby så kan det alligevel komme bag på en hvor meget man egentligt betaler i strøm..
Jeg dyrkede hele sidste år indendørs og jeg endte med at få et smæk på næsten 9000kr da det ikke var regnet med ind i skønnet.. Sååååhhh.. av's av's.. og jeg bruger altså kun en 250watt's

hvad angår antallet af planter så har han jo 2x2 meter at lege med.. hvis han nu var smart købte han noget hønsenet, eller fletter et selv ud af noget snor eller andet han har liggende.. og køre SCroG.. Så får han hamp til den store guldmedalje, men så snakker vi også MANGE små planter og mindre potter..