Hejsa,
Har haft kigget lidt rundt for at se om der var nogle der har været i præcis samme situation som jeg i. Uden held..
Jeg er first time grower, og har fået en smule hjælp til at starte op fra en guide på nettet, men det hjælper ikke ligefrem på det problem jeg står med nu.
Jeg havde 5 frø som efter spiring blev plantet i nogle små krukker, og har herefter omplantet dem i større krukker. Nu er det bare sådan at de et begyndt at se tørre ud og en af dem kom ikke ud af sin skal, og hænger helt dødt nu. De andre ser ikke for godt ud heller. Det skal lige siges at de så sådan ud inden jeg gav dem en støttepind.
Jeg bruger pottemuld blandet op med terramol og perlite, har blandet det således: 50% pottemuld, 25% terramol, 25% perlite. Af gødning bruger jeg øko farmer gødning som er lavet på hønsemøg, samt basalt og tangmel. Alt blandet sammen i hver enkelt potte. Har ikke været sparsom med det syntes jeg.
Med hensyn til lys bruger jeg sådan nogle almindelige halogen pærer fra loftlyset, da jeg læste via guiden det var tilstrækkeligt at bruge nu og her, men senere skal bruge et groskab. Varmen er på omkring 25 grader, dog om natten falder temperaturen med en 5-10 grader da jeg ikke har fjernvarme.
Spørgsmålet er om der er noget jeg kan gøre for at de ikke dør helt ud?
Takker for alle hjælpsomme henvendelser der måtte komme.