Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psych. Jeg har nogen spørgsmål vedrørende udendørs grow, som jeg ville blive ''møj'' glad for at få besvaret. :D

Lige pt går jeg på efterskole, men jeg kunne imellem tiden godt tænke mig at gro noget udendørs i en skov som gerne skulle være klar til starten af sommerferien. Det skal groes i den by jeg bor i så derfor har jeg nogen spørgsmål.

Vil det være muligt at plante og gro når kun jeg er hjemme hver weekend til hver anden?
Hvis ja, hvilke strains ville så være gode. Både til en helt ny noobie og til udendørs?

Har selv kikket lidt rundt på nettet og faldt over 4 strains som jeg gerne ville have lidt mere info om de kan dyrkes udendørs i danmark: ''Afghan'', ''Easy Rider'', ''First Girl'' og ''Ganja Dwarf Lowrider''

Tak på forhånd.
-WeSmokeTogehter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
Har hørt at royal dane skulle være rigtig god til det danske klima :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
alligevel sygt nok at folk bliver ved med at oprette nye tråde istedetfor at kigge igennem de i forvejen mange tråde der omhandler netop samme emne :)

Men dejligt at der er folk derude der glæder sig til at komme igang. :)

Royal Dane er et ganske udemærket valg..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Sådan er det hvert forår. Det er nu meget hyggeligt :-)

Hvis det skal være færdigt til starten af sommerferien, så dur Royal Dane ikke. Du skal have en autoblomstrende sort, og igang omkring første april. Der er det ikke nødvændigvis frostfrit og derfor skal du starte dem op i vindueskarm hvis du har muligheden.

Hvordan skal planterne stå? Du kan ikke have dem i potter, hvis de kun får vand hver 14. dag.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Har haft læst lidt rundt men har ikke ret meget styr på det her endu, så det kan godt være jeg siger lidt crap.

Syntes jeg har faldet over at man skulle kunne pløje noget jord og tjekke dets Ph-værdi og så plante der i, uden det kræver det store arbejde med at passe. Det var nemlig det jeg havde tænkt på at få gjort.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
hvis du vil plante ude i skoven er det i hvert fald en god ide selv at tage lidt jord med og lave et "bed" hvis det kan lade sig gøre, høre ofte folk nævne at jorden i skoven er for "sur", faktisk synes jeg folk altid siger der er meget i vejen med at plante i skove, sørg i hvert fald for at det er i en åbning et sted så planterne får rigeligt lys, hvis jeg var dig ville jeg som sagt hvis det ikke kan blive andre steder end i skoven, selv lave mit bed og grave lidt, smide jord derned og måske også tilføre kalk og andre gode ting, men jeg ved så heller ikke lige hvor godt det er at grave store huller i skovenbunden.. :D jeg ville i hvert fald finde et andet sted kort sagt.

og hvis der er mulighed for at starte op indedøre som nævnt er det en rigtig god ide, så planterne får et forspring og er mere modstandsdygtige når de kommer uddenfor, husk at tjek op på hvornår dine planter går i blomst så du kan være der i den periode og sotere hannerne fra, med autoblomsterne sorter er dette nok særligt nemt, du kan også anskaffe dig feminiseret frø så du slipper for at skulle holde øje med hanner, men den slags frø skal man somregel smide lidt mere penge efter desværre.

en anden god ting du evt kunne gøre for at gøre dine planter mere modstandsdygtige over for spindemider og plantesygdomme og en masse andet dårligdom, og som jeg har "reklameret" for mange gange herinde efterhånden ;) , er at anskaffe dig alg-a-mic, noget grønt stads lavet på tang og alger (svjv) der tilføjer planten en masse væksthormoner og andre gode micronærringstoffer den kan have brug for, det booster plantens vækst markant, du kan endten vande planten med det eller sprøjte det direkte på planten (ved aftentid og ikke i direkte sollys) oven og under bladende.
edit(og self blandet op med vand som det skal ;) )

når den går i blomst er det dog bedst at vande den med det, det skulle ikke smage så godt hvis det kommer på dine buds os.v

Senest rettet af Mr.Pink 23 feb 2013 23:11, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Okay virker som om der alligevel skal passes lidt meget. Men tror jeg har en ven som er med på at passe dem og sende nogen billeder til mig af den sådan jeg kan være lidt med.

Men er hvilken som helst autoflow plante fin nok? Eller er det nogen bestemte som vil være bedre for en begynder? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg ved ikke så meget om autoer desværre, du skal self vide at du ikke får det vilde udbytte på dem, og af hvad jeg har oplevet synes jeg heller ikke autoer er så potente igen, men de gør self hvad de skal og gør dig påvirket når du ryger dem :D ellers ville man jo ikke dyrke dem.

ofte når man læser om en strain står der om den er egnet til uddendørs eller indedørs, så det kan du kigge efter, og endnu bedre er hvis den har gener fra strains (er krydset med en strain) der er tilvendt det danske klima igennem flere år os.v hold øje med sådanne ting.

men hvis jeg skulle dyrke auto'er uddenfor ville jeg nok starte med noget Bluestreak eller Blue Dwarf, måske Danes Candy, Brutalis Automatic, eller Lowryder F1 ? der er mange at vælge imellem, find en der passer dig bedst og som du glæder dig til at dyrke ;)

Junior medlem

Okay, nu har jeg fået kikket lidt og tror jeg tager nogen frø af Bluestreak og Danes Candy. Ville sætte megen pris på vis der hvor nogen som kunne give mig et tip omkring groning af dem :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

spir dem, dyrk dem, fortæl dem at du elsker dem så ofte du kan and everything gonna be alright :D ;)
de skal dyrkes som autoer nu skal dyrkes, klik lidt mere rundt og læs op på dyrkning om autoer, det er lidt nemmere end at vi skal sidde og skære det hele ud i pap for dig ;) nu har du også noget at gå efter.

held og lykke med dit projekt og post da gerne billeder af det hvis det bliver til noget.

Junior medlem

Jov, tak. Vil bruge den næste tid på at læse op så der ikke går noget galt :D Skal siges jeg nu også har fået min ven/grænfætter med på at hjælpe med at passe dem. Det vil sige han tager ud til dem hver 2-3dag kikker på dem tager nogen billeder og sender dem til mig. Så nogen billeder skal der nok komme når jeg går igang. Men tusind tak til alle her inde for hjælpen! Især Tricome.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
autoer stopper med at udvide rodsystemet, hvis de bliver hændret i at udvide det.

Det jeg prøver at sige er, at de må ikke stå i små potter. De skal såes der hvor de skal være :)...

Junior medlem

Okay, syntes dog det er lidt mærkeligt. Siden de fleste engelske sider siger du godt kan lade dem står der hjemme de første dage til en uge. Men skal jeg simpelthen bare gøre et bed klart og så dem der i fra start så? :D

Medlem
Brugeravatar

Det vil jeg sige, at I skal. Evt også starte halvdelen op indenfor (og se om det går med rødderne) og start den anden halvdel udenfor.

EDIT: Så du skrev, at man kunne starte dem op indenfor i en uges tid, ja. Det skal nok kunne lade sig gøre :rocking:

Junior medlem

Okay har haft kikket en smule rundt nu, men har stadig nogen svar jeg gerne ville have besvaret.

Skal jeg vælge feminiseret eller ikke feminiseret frø? Hvad er efter jeres andres erfaringer bedst? Efter hvad jeg ved er det vel kun at de feminiserede frø skal der ikke sorteres Haner fra fordi der ikke kommer nogen?

Og mit andet er, hvilket gødning skal jeg bruge? Fandt et gamlet indlæg, men der var meget uoverensstemmelse over hvilket gødning der var bedst til autoer.

Moderator
Brugeravatar

Feminized auto's er lidt spild af penge imo. De har som regel en veggeperiode på 2-4 uger, så derefter kan der bestemmes køn og hannerne kan sorteres fra. Desuden er de også ret dyrer ift. udbyttet man får, og der er desværre en del hermaer, da man ikke rigtig kan stressteste de hunner man laver feminized frø på, fordi de er auto's. Men gør det op med dig selv, er de mere end dobbelt så dyrer så tag de almindelige, ikke feminized imo.

Du kan bruge alt alm. cannabis gødning, det eneste du skal huske på er at de hurtigere skal bruge blomstringsgødning, evt. i sammenhæng med vegge/grow gødningen.

Medlem
Brugeravatar

+ hvis du vælger regulære (+1 på den btw) så kan du tage en han og bestøve en enkelt hun-gren med pollen fra den. Så har du også frø til næste år ;)

Junior medlem

Tak for alle de dejlige svar. Jeg kikker rundt på nettet heletiden men det med gødning forvirre mig uendeligt meget.

Har fundet nogen gamle poster hvor folk siger man bare kan bruge alm plante gødning fra butikkerne i byen men det skal have nogen bestemte NPK værdier? Men fandt også en post hvor en dude sagde du bare kunne bruge en gødning på 5-5-5 hele vejen igennem til autoflow. Men vis jeg nu skulle gå ud og købe noget bestemt cannabis gødning(som jeg også har kikket på) bliver jeg helt vildt forvirret. Har kikket rundt og er faldet over 2 mærker som folk syntes til at kunne lide: Canna og Biobizz, men er i tvivl om det er gødning eller bare en tilskud? Fordi folk på engelske sidder betegner det som gødning, men produkt beskrivelserne på salgs sidder står det nærmest mere som en tilskud. Ville blive overglad for noget hjælp her. :D

Moderator
Brugeravatar

Hos Biobizz skal du i hvert fald have fat i Bio Bloom og Bio Grow. Tilføjer du Alg-A-Mic, så er du også godt stillet mht. micronærringsstoffer, men man kan godt kører et fornuftigt grow med blot de to første, især kortere grows som auto's.

Junior medlem

Okay mit næste sprøgsmål er. Jeg vil helst ikke bruge for mange penge i starten. Så jeg er i tvivl om hvor meget jeg skal købe. Jeg kan se og kan vælge mellem 500ml, 1liter og 5liter. Regner ikke helt med jeg skal bruge 5liter. Men altså jeg skal gro 5 Auto Critical feminisrede frø. Valgte de feminiserede frø fordi det lå sådan godt sammen med bugdet og tid osv. Men hvor meget gødning osv. skal jeg bruge til mit grow? Er i tvivl om jeg skal bruge 500ml eller 1liter flasker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]