Heyho, Psychedelia.
Jeg stod såmen lige og vaskede op i køkkenet og så slog det mig, som den bedste idé jeg nogensinde har fået, indtil det fadede, da realisten i mig vågnede (han har åbenbart ikke brug for en kande kaffe hver morgen til at få gang i systemet - karma's a tough cunt) - Er det ulovligt at dyrke eller høste? Vi ved alle ligevel at det er ulovligt at sælge hash og pot, men er det ulovlige at dyrke det eller at høste det?
Som de fleste af os ved, er der forskellige love for de forskellige stater i USA og så vidt som jeg har forstået det, er det selv den dag idag, ikke ulovligt at dyrke pot i nogle stater, men hvor det derimod er ulovligt at høste det.
Jeg prøver bare at finde et ganske klart svar.
https://www.retsinformation.dk/Forms/r0 ... ?id=120356Vi ved alle at når man læser disse love, kører hovedet af og til rundt på togskinner, bresmer og sætter farten op, for det er ikke lige just dansk talesprog der bliver brugt, så jeg vil simpelthen gerne vide om jeg i min lejlighed kan dyrke en pot plante lovligt, indtil den dag den bliver høstet, a.ka. legalt have en plante og passe den og så smide den ud under høsten, istedet for at 'høste' den. Ikke at jeg vil gøre det, men teoretisk set, vil det være lovligt?
Når nu vi er ved emnet, vil jeg også gerne vide hvad straffen/bøden for 2-3 planter omtrent er, i kortere træk; Hvad risikerer jeg ved at have 2-3 planter? HVIS politiet en dag står og banker på og finder 2-3 planter (eller høsten, produktet af tre planter), vil jeg kunne (på nogen som helst måde) blive udsat for en retssag/fængselsstraf, eller vil jeg blive påbudt en bøde, og hvis ja, hvad vil bøden ligge på (i store træk, er ikke interesseret i småmønter, men 1500, eller 15000, runde tal, cirkus-tal).
Takker på forhånd for jeres hjælp!
I'm well aware at der er nuværende tråde hvor bøde/fængselsstrafs-spørgsmål kan blive besvaret, men jeg har det bedst med at få et direkte svar på mit eget spørgsmål, da det tit og ofte ikke er 2-3 planter man snakker om i de tråde, og da jeg allerede havde det overstående spørgsmål om høst, føler jeg at jeg er retfærdiggjort.
Jeg undskylder på forhånd hvis der allerede er en tråd hvor begge mine spørgsmål er blevet besvaret.