Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg har sået nogle frø jeg vil lst så jeg kan tage kloner fra dem og blive god til det inden sommeren kommer, så jeg kan lave nogle guerilla bed rundt omkring men jeg har det problem at nogle af de pot og uddendørs skunk frø jeg har kunne der være herma iblandt.

så inden jeg spilder en masse tid på planten tænkte jeg om man hurtigt kunne sætte den i blomst og slå den tilbage i vegge ? sådan finder man ud af om det er en hun eller han ja, men herma symptomerne kan jo finde på at vise sig 3-4 uger inde i blomst først, og hvis den er slået over i vegge igen aner jeg ikke om den vil vise at den er herma eller ej, nogle der kan svare mig på det ?

ville det være bedst at blomstre dem en gang indenfor hurtigt over vinteren og lave dem til "moderplanter" derefter ? så tage kloner af de der overlever.. så ved man jo også hvad man får...

kom gerne med forslag : )

Senest rettet af Mr.Pink 02 feb 2013 19:43, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det kan du godt, men planten vil være lang tid om at komme helt tilbage, og den kommer ærlig talt til at se noget underlig ud af det. Tag hellere en stikling og sæt den under 12/12. Den vil viser køn omkring samme tid den er rooted, måske lidt senere. Så kan du jo blomstre stiklingerne for at prøve dem af.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aah tusind tak ! :) det lyder som den bedste plan ihvert fald.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

noget andet jeg forresten også har spekuleret meget over er hvad der er bedst, hps eller solen på denne årstid ? jeg har sol ret meget af dagen ind af mine vinduer, de fleste siger jo at solen er bedst og vil da helst også bruge den (mest pga min sidste el regning avs :P) men det kommer vel and på meget ? en dag som idag hvor det er gråt og kedeligt sat imod en dag hvor solen skinder ? slår hps begge eller kun det grå vejr eller ingen af dem ? undskyld hvis jeg vader lidt i det, er lidt træt.

skal også lige høre hvad i siger til min plan mht indegrowet..
jeg havde tænkt mig at købe mig et par sparepære til vegge, køre sol fra vinduerne om dagen og om natten køre dem i telt med sparepære og måske også lystofsrør, for at spare på strømmen og alligevele accelerere, planterne vil dog stadig få nogle nætter med totalt mørke da jeg har erfaret at de (klart) synes godt om det, jeg går ud fra her at solys er bedre end lystofsrør self, når de skal i blomst bruger jeg hps i højst 3-4 uger (12/12) spredt over blomsterings perioden, det kommer an på hvornår solen skinder og hvornår den ikke gør, jeg tror det bliver spændende at se hvad man får når de både får hps og solys under blomst, og til den tid er det jo blevet sommer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

adder lige lidt flere spørgsmål, kan godt være de er mærkelige men vil gerne have løst nogle tankeknuder hvis man kan sige det sådan :D

planter der står i vindueskammen, eller på stuegulvet i solen, vil det være en ide at vende dem fra hver dag der går, så de kun hver anden dag står med den samme side i solen ? vil det stresse planten ? her tænker jeg mere på når de er blevet store.
vil det give mere hvis vinduerne er åbne ? der er self ventilator der blæser på planterne konstant, tænkte bare på om vinduerne tog noget af det gode i lyset, selv om de ellers er nypudset og pæne :D

jeg har hørt mange sige at rødderne har godt af at blive varmet op, jeg har ikke rigtig kunne finde noget om det så måske i ved noget ?
jeg tænker på at når de står i sorte potter i solskindet en hel sommerdag bliver de jo varme, men er det godt for dem eller for meget ?

der kommer nok lidt flere spørgsmål hen af vejen, er bare træt af at gå og tænke over hvad der er bedst for planterne og hvad der ikke er uden at komme videre med det.

Moderator
Brugeravatar

Jeg ved ikke om solen eller HPS er bedst på den her årstid, men jeg tror det sidste er mest sandsynligt. Der er vejret altid perfekt og der er nok begrænset hvor meget energi solens stråler indeholder når den står så lavt på horisonten.

Tror du ikke bare du når til et punkt hvor du hellere bare vil betale elregningen end slæbe dem frem og tilbage afhængigt af vejret? Men ja, du vender og drejer dem bare. Det tager de ikke skade af, tvært imod.

Glasset i vinduerne optager UV lyset. Nogen kilder hævder at planter dyrket med tilskud af UV lys bliver mere potente fordi planten producerer THC for at beskytte sig mod bla. det. Men når det er sagt, så har jeg aldrig haft problemer med at dyrke under glas. Det betyder nok ikke meget, men selvfølgelig har de godt af frisk luft udefra.

Det med rødder og varme er rigtigt nok. Varmere jord betyder hurtigere voksende planter. Og sorte potter er fine til det. De kommer til at drikke meget vand om sommeren, men ellers giver det ingen problemer.

Fik jeg der hele med?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

det tror jeg du gjorde og mange tak igen :D !

jeg plejer alligevel at have mine vinduer fuldt åbne når det er varmest så det skal de nok blive glade for :) men nej jeg kommer ikke til at bruge hps'en i vegge, der bliver det kun CFL og solys, har den allerhøjst tændt 2 gange om ugen pt om natten for at booste dem lidt, de strækker sig en smugle i det her lys, men når jeg har fået købt lystofsrør og cfl pære bliver det først i blomst de igen får lidt hps men bestemt ikke i hele blomsterings perioden.

tænkte på at lade et lystofsrør hænge ned imellem mine planter (hvis det ikke bliver for varmt self) for at alle blade får lidt lys hvis det altså kan lade sig gøre og ikke bliver for varmt.

Moderator
Brugeravatar

Så længe bladene ikke rører ved lysstofrørene, så kan du sagtens. Der behøver ikke være mere end et par cm luft imellem dem. Du kan sætte en timer til, så de tænder tidligt om morgenen, omkring hvor solen står op, og supplerer til op ad formiddagen, slukker til sidst på eftermiddagen, hvor de tænder igen og supplerer til det er blevet mørkt igen. Bare du sørger for at få mindst 16 timers lys.

Kan folk udefra se dine vinduer om aftenen? For så ser det nok lidt mistænkeligt ud. Bare du er opmærksom.

Junior medlem

At stille dem i vinduet, er en god løsning, men jeg ville dog helt sikkert give dem lys det meste af dagen fra en cfl, evt bare en 125w- husk at den skal være med blåt spektrum.
Alternativt så benyt t5 lysstofsrør- de er super effektive!
Du bør ikke benytte et almindeligt lysstofrør eller en sparepære, da dette har en meget begrænset effekt og vil få noderne til at blive længere imellem hinanden (dette ønsker du ikke)

T5 rør fåes i 55w

Angående hanner og hermaer, så er det jo en mulighed at du køber ferminised seeds, så er du sikker på at det kun bliver hunner og du kan tage stiklinger ligeså snart frøene har lavet 4-6 noder :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

tak dette ved jeg, og ikke alle mine frø er femi det er med de sorter jeg har pt ikke til at få dem i femi, nogle af dem har man aldrig kunne få i femi, plus at 50 % af det jeg dyrker lige nu er frø jeg selv har lavet ud for kryds jeg har fundet interessante.

til Randy : ja folk kan se mit vindue men planterne kommer når de bliver større til at stå på mit stuegulv hvor de ikke bliver set, bliver de pludselig alt for store (hvilket burde kunne kontrolleres ved ikke at give dem for store potter?) ryger de ind i gro teltet og får lov at blomstre færdigt der.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]