Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 09:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Læste sidst på en frø producents hjemme side at de anbefalede at når der var 2-3 uger tilbage til høsten skulle man kun give dem 8 timers lys for at de ikk begynder at producere nye skud og i stedet trækker alt THC ud i skudene hva siger i ??

Senest rettet af Easy Ryder 13 jan 2013 19:40, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

tror lige du skal formulere dig lidt mere :)

Medlem
Brugeravatar

Tror i ?;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
har aldrig hørt om det, og det lyder som en skrøne..

Medlem
Brugeravatar

Dinafem - White widow:
Dinafem Seeds White Widow is the most potent cannabis on Earth and is named for the abundance of trichomes, giving the plant a whitish tint. It is also one of the more powerful strains of marijuana (alongside AK-47 and Afghan Kush) with a very high 20%-25% THC content. White Widow feminized seeds are (60%/40%) indica/sativa cross-strain and is best suited to indoor cannabis cultivation. White widow can grow as high as 35-80 cm with the yield up to 450 gr per m2. It's suggested to flower (12 hour light) this marijuana variety for 8 weeks, but 10 weeks will really give you the crystals you are after. Try to turn the lights off altogether the final 2 weeks of the flowering cycle- or at least down to 8 hours. This keeps the flowers from re-growth and stresses the plant into giving up its last drop of goodness as crystal to protect the flower! The buds have so much THC on them that it is hard to see them at all. White Widow feminized seeds produce plants that give you the taste of freshness laced with many fruits, because of the strength of the cannabis crystals - the only real taste goes hand in hand with the expectorant effects of the THC. The smell is strong pungency. It first hits you, then follows a sour sweetness with the final whiff ... turning sweet. If a plant could have a strong body odour then the White Widow needs a deodorant. Cannabis smokers adore its sweet, thick, acrid smoke that imparts a hammering stone. Extremely powerful. Recommended for experienced smokers only.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså.. Som jeg siger.. bare fordi de skriver det betyder jo ikke at det er rigtigt..

Det lyder sku da mærkeligt at lige netop den strain (som jo er et kryds af planter som man blomstre med 12 timers lys) sku blive bedre af mindre lys!

Jeg kan godt se logikken, men at give dem ret i det, vil være det samme som at sige at man kan dyrke alle slags strains med den fordel?

Der er intet der tyder på at de gener der skulle være mere modtagelig over for færrere antal timer end så mange andre strains.

Jeg kan da godt se logikken, men det er lidt den samme logik som at sige at man bare skal sulte en neget længe nok, så skal han nok arbejde dobbelt så hårdt. :)

altså thc'en samt alle de andre cannabioder bliver jo fremtstillet igennem photosyntese som jo er lyset.. mindre lys.. mindre thc..

Tror det er et fancy salgstrick det der.

Medlem
Brugeravatar

Kan sq godt være du har ret i det er salgs trick sys bare det lyder spænende :)

Og hvis nu man kunne hive en lille procent mere ud af dem kunne det jo ikk være dårligt;)

Men tænker også når man dyrker ude og er sidst på sæson så kommer man vel også under de 12 timer eller?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

de fleste dyrker en strain som er tilpasset dansk vejr, så derfor er de plante de dyrker færdige tidligt efter sommeren.. Netop fordi lyset forsvinder relativt tidligt her i DK..

Så nej.. Altså.. Det eneste jeg lige har hørt er at nogle giver dem 1 dags nattefrost for at fremme den lilla farve, men ved ikke om det har en sammenhæng med hvad man prøver at simulere med kun at give den 8 timers lys.

Det kan da sikkert godt lade sig gøre at dyrke den de sidste 2 uger med kun 8 timers lys.. skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil ikke ligefrem være fortaler for at det er sandt at det skulle have en forøgning af THC'en.. det tvivler jeg stærkt på..

Medlem
Brugeravatar

Prøver at høre det næste gang så må vi se

Sidste grow var bigbud og det var som om t da planten faktisk var på sit sidste og skulle flushes begyndte den at lave nye skud.

Og så længe jeg ikk ødelægger høsten skader der jo ikk at prøve noget nyt ind i mellem ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]