Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen

Ja så kom tiden hvor jeg syntes jeg skal prøve at gro min egen plate :rocking:

Jeg vil starte med at sige at jeg har klikket mig lidt rundt her inde på siden .. og kan hurtig konstatere at de nye der laver tråde får nogle temmelige verbale tæsk for ikke at have sat sig ordenlig ind i tingene inden de brgynder ( Fair nok ) så der for vil jeg starte med at høre lidt om hvad det præcis er jeg skal sætte mig 100 % ind i inden jeg gør det da jeg ikke gider virke som de fleste andre der tror de bare kan stille spørgsmål her og så får de det hele serveret på et sølv fad . ja så vil jeg heller stille spørgsmålet sådan her og derfor selv undersøge lidt ... jeg tror faktisk også selv at jeg får mest ud af det

men hva er det jeg skal sætte mig ind i ... Hva skal jeg bruge for at komme i gang ... Hvilke frø kunne jeg kigge efter ..

(Jeg skal lave mit første grow indendørs)

God Ryger Alle Sammen Og Super Forum :rocking: :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
læs det her link tusind gange :)
http://www.dcfonline.dk/cf/

-det vil give dig svar på det meste :)

Moderator
Brugeravatar

Velkommen til. Jeg synes nu generelt 'nybegyndere' bliver taget vel imod herinde, og at folk er gode til at stille deres erfaring til rådighed.

Som Rookie1 siger, så er CF-guiden god til at opnå en forståelse af det mest basale. Mht. dit spørgsmål om frø, så vil jeg svare med dette spørgsmål: Hvilken cannabis-effekt søger du, hvad er dine preferencer ift. kvalitet, kvantitet, blomstringstid mm?

Man kan dyrke på en milliard forskellige måder, og folk dyrker i alt fra computer kabinetter til lagerhaller, så før vi starter med at hjælpe dig i en retning kunne det være rart hvis du fortalte om dit behov, ambitioner og eventuelt begrænsninger du har i dine dyrkningsforhold (budget, boligforhold mm.).

Junior medlem
Brugeravatar

tak for svarne .. :D

jeg syntes nu også jeg selv er blevet modtaget perfekt :D

jeg er daglig ryger så jeg søger nok en vis kvalitet , jeg kan godt lide ryger der gør mig glad "aktiv" grinene og sådan nogle ting .. jeg er ikke til sløvendene ryger og sumber ryger ...

Mine grow forhold og ambitioner

Mine Grow´s skal forgår i et lille rærkehus og sætter derfor en del grænser :D i know ....
jeg har nu heller ikke planer om at det skal være det vilde .. måske en 2-3 plater at starte på ...
jeg har en have og kan derfor til forår begive mig uden dørs med mit projekt :D

Ved ikke om jeg forklare mig godt nok ellers må i lige sige det :) men er super taknemlig for hjælpen :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
rækkehus med have... Hmmmm... Lyder som en der gerne vil knaldes, medmindre han har tænkt sig at gøre det i sit skur? .. Der er lugt og nysgerrighed at tage højde for.. Og naboerne kan være nogle trælse røvhuller eller nogle storrygende bavianer...

Lyder ikke helt gennemtænkt.. Du vil ikke kunne holde en 2-3 planter skjult.. ikke uden at dem på den anden side af hækken ikke godt kan regne ud hvad det er..

så hellere dyrke dem indendørs da.. og det siger jeg på pænest tænkelige måde overhovedet, så du ikke føler dig skræmt eller "slammet" som nybegynder..

Ikke fordi jeg ikke godt kan se idyllen i det, og tanker er da også smuk, at man bare sådan lige kunne dyrke sin egen weed i sin have (hvilket der også er folk der gør) ... Meeeeeeeeeeeeeeeeeen, havde det nu været for 20 år siden, så ville du sagtens kunne have gjort det, men i kraft af at stort set 60% af den danske befolkning enten ryger hash eller skunk nu, så er der mange mange flere der kan genkende lugten og formen på sådan en plante, og de er derfor meget gode at stjæle.. hvis altså man er et røvhul..

Anyways.. Hvis jeg var dig og sku dyrke i min have, ville jeg nok vælge at bygge mig en ramme i PVC eller rustfri stål.. dobbeltlag, så du kan isolere det, og beklæde det med træ der selvfølgelig er fugtbehandlet/lakeret osv..

Så skal du egentligt bare bruge en kabeltrommel og noget udstyr..

Ved godt det lyder meget langt ude da din ide tydeligtvis omhandler at bruge solens stråler (hvilket også klart giver det bedste weed) meeeeeeeen.. Som sagt.. Hvis man bor side om side med andre, så er chancen for at du for lov at køre det til ende minimal..

Folk har ondt i røven og eller bliver harme og sure og jaloux..

Så før du overhovedet går igang, bør du overveje om det er noget dine naboer vil kunne acceptere idethele taget.. Hvis ikke du tror de vil acceptere det, så bør du overveje at dyrke enten indendøre, eller bygge dig en konstruktion udendørs, der tillader dig at du kan installere et kulfilter og et par gode grolamper samt en ventilator..

Håber mit feedback hjælper. Og Velkommen til iøvrigt ;)

Moderator
Brugeravatar

Lyder som om du er interesseret i sativa dominerede sorter, der ikke er alt for besværlige at dyrke. - Sig endelig til hvis jeg har misforstået. Til det vil jeg foreslå disse sorter, jeg har opstillet dem nogenlunde efter sværhedsgrad, hvor de nemmeste er først:
AK47
C99 / Apollo 11 / Apollo 13
Bangi Haze
Nepalese Jam
Kali Mist
Panama

Af indica domierede sorter med lign virkning du beskriver, vil jeg foreslǻ:
White Berry
Smile / Killerskunk / Blues

Jeg er enig med Maximum G, om at det nok ikke er nogen god ide at dyrke udendørs, når du har indendørs kørende sammentidig. Det handler om ikke at tiltrække sig alt for meget opmærksomhed. Et kulfilter er et must i tæt beboelse, når man dyrker hamp.
Det mest effektive lyssetup til prisen er klart HPS, udbyttet per Watt er højt og man kan dyrke store planter, men CFL har den fordel at det giver neutralt lys (hvor HPS giver et meget orange lys, som kan virke opsigtsvækkende), varmer mindre, og 6000K-6500K CFL er ganske velegnet til at vegge planterne.
Er du villig til at bruge +250W/h til belysning, have halv-larmende udsugning, samt at bruge nogle penge på at blive selvforsynende så er er HPS vejen imo. Hvis ikke så vil jeg anbefale dig CFL. Enten i form af mange mindre pærer på +30W stykket, de store CFL på 105-250W eller lysstofrør som T5/PL-L - som jeg selv hælder til.
Der er også dioder, men der er så meget lort derude, de er dyrer i anskaffelse og den nuværende teknologi er uddateret om få år. Dog kører de køligt, rammer mere specifikt indenfor de brugbare spektra for fotosyntese og er derfor optimalt set den mest effektive af de tre.

Junior medlem
Brugeravatar

Okai Takker igen for svarene :D

jeg holder det indendøre og har besluttet mig for at bygge mig et lille grow box af et gammelt computer kabinet og har der til et par spørgsmål

Kan jeg beklæde min box med sølvpapir eller skal det være noget isolerendene brændhæmmende matriale

jeg har der til en alm. computer blæser er det nok ?

Jeg syngtes jeg ser på youtube at folk bruger 2 lamper i et computer kabinet så tænker at jeg gør det samme , kan nogle give et link til nogle pære der ville være gode da jeg syntes det med lyset er lidt svært

Jeg ligger selfølig nogle billeder når mit bygge projekt starter her om lidt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
altså.. uden at ødeligge dit julehumør.. Så vælger du en af de mest komplekse løsninger som dit førstevalg.. Det tror jeg sku blir en gang lort..

Vil være en god ide at lære at dyrke planten først, og så bagefter begynde at lege med LST metoder osv..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]