tror ikke du kommer til at spare penge på din gødning bare fordi du er skiftet til LED, men som du selv siger, så kommer du til at betale den anden vej rundt for at varme rummet op igen

Det lyder ellers spændende det projekt der.. men havde det været mig, så havde jeg sat min lid til HPS'n og kørt fuld tryk, og så ellers forsøgt mig med et sideløbende grow under det LED der, indtil du havde styr på det

at planten spiser mindre fordi den modtager mindre lys giver meget god mening.. tror ikke det har noget med lystimerne at gøre.. eller dvs jo.. når man skifter fra vegge til blomst.. så det jo klart.. men tror ikke du spare noget pga lysintensiteten er blevet lavere..
Planten vil jo vokse uanset hvad.. Hvis gennemtrængningen af lyset er lavere, vil planten jo bare strække sig det mere efter lyset?
EDIT:
At dine planter i modsat til før nu strutter som et V kan godt have noget at gøre med temperaturen. Mine planter har kun stået som et flot V de gange hvor jeg enten har dyrket under CFL eller har haft min HPS på god afstand. Jeg betraget det som et sundhedstegn at stilkene er i stand til at bære selve bladene.
Jeg har nemlig ligesom dig også bemærket at mine blade også "hænger" en smule under HPS i forhold til. Jeg hejste så pæren lidt og så gik der ikke andet end et par dage før bladene igen stod som et V..
Konklutionen er vel at når de strutter som de gør er det vel for at nå op til lyset.. for det sker når lysintensiteten bliver ringere..