Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: tilfør ethen
Medlem
Brugeravatar

Ethen findes i planter og er jo det stof, der medvirker til, at plantens frugt modnes, at blomster springer ud, og deres blade falder af, og det vil vi jo gerne havde.
ja måske mer af det tak, så tænkte mere på om man kan tilføje mere ethen, nu ved jeg ikke hvordan planten indtager gasser, men det er i vald fald vigtigt med ny tilføjelse af luft, jeg tænkte lidt på at gøres det på denne måde:
http://www.youtube.com/watch?v=Jl_o-bWNmys
og så måske bare sætte sådan et glas inde i rummet eller sætte det til indsugning eller noget.
nogen der tror det vil gøre en forskel,
eller ville jeg kunne opnå samme effect ved bare at ligge æbler eller bananer rundt omkring

Medlem
Brugeravatar

Ethen medvirker til at modne blomsterne, men gør det bare processen hurtigere eller forbedrer man eller får man mere udbytte også? Er det kun et spørgsmål om tid eller også kvalitet og kvantitet?

Admin
Brugeravatar

Jeg tror ihvertfald, det ville være en mere sikker løsning at lægge frugter rundt om planterne. Det er farligt at lukke ethen ud i et lokale bare sådan uden videre. Det er mindst ligeså brandfarligt som flaskegas og lugter ikke sådan vildt meget. Så hvis en i lejligheden eller lejligheden overfor tænder en smøg. Ja, go figure. Ham i videoen gør det på en sikker måde, fordi det foregår i stinkskab under kraftig udsugning. Brandfarlige gasser udledt i et hjem er forbundet med stor risiko for brand eller eksplosioner.

Om det virker efter hensigten, kan jeg ikke kommentere på.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

Man bruger henerelt ethen ved koncentrationer på under 2.000 ppm og jeg tror derfor ikke at brand vil være muligt (selvfølgelig med undtagelse af i trådstarters scenarie). Det er dog ikke noget man bare lige gør der hjemme og det vil kræve flaskegas samt måleudstyr så koncentrationen kan kontrolleres. Man stiller derfor heller ikke bare en skål ethen ind i et vilkårligt rum..

Præcis hvordan ethen påvirker cannabis aner jeg ikke, jeg kan ikke finde ét eneste forsøg med det. Hvad ethen dog generelt gør i forbindelse med modning af frugter/blomster er at fremme processerne (i visse tilfælde er det også katalysatoren til dem, det er et hormonstof planter selv producere) hvilket groft sagt vil sige at det "spoler lidt frem i tiden". Man får altså, fx., den frugt/blomst man ville have haft om 20 dage på 15 dage.
Om man kvantitativt eller kvalitativt får mere ud af at bruge ethen er jeg ikke sikker på og det vil sikkert variere fra art til art. Jeg kender ikke til nogen undersøgelse af det, som jeg kan referere til.

Ethen er dog, som med alt, ikke entydige godt. Det kan have mange skadelige effekter på planten (heriblandt dræbe den) og man skal derfor forsøge sig frem og lære plantetypens tolerance samt dens reaktion på ethen, inden man begynder en større behandling.

Medlem
Brugeravatar

ja efter at havde læst lidt rundt om ethen kan jeg godt se at det nok ikke er så smart at lege rundt med det her hjemme, det bliver nok måske bare frugterne (og så alligevel sådan halv rådne frugter) aah en vigtig del af dette her er også at det er rart at sidde og kigge på pigerne.
tilgengæl nu hvor jeg sad og læste om plantens homoner læste jeg også om øøh (beklager kan ikke lige huske navnene på dem) men i vald fald skulle der være nogle gode homoner i rodhomon og kokonøds mælk, som også skulle fremme blomsten, så det tror jeg, jeg vil prøve at blande i gødningen, så håber jeg bare det er kvalitet, for tid er der vel nok af, tak for jeres svar

Moderator
Brugeravatar

Prøvede en opløsning af kokosmælk og vand til nogle stiklinger (ikke cannabis), og det fungerede ikke særligt godt. Begyndte hurtigt at lugte, og danne et bakterielt lag omkring snittet, der forhindrede rodvækst, selv med hyppig udskiftning. Så kan jeg bedre anbefale at hoppe ud og finde nogle pile grene, for at sætte dem i vand og bruge vandet derfra, eller simpelthen stille dem i vand hvis det er stiklinger. De fleste plantearter med egentlig stamme, producere selv rodhormon når man tager stiklinger fra dem.

Jeg ville i hvert fald holde mig fra kokosmælken, hvadenten du vil bruge det til stiklinger, eller direkte i jorden.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hvis du endelig skal til at lege med gasser, så vil jeg foreslå at du fyrer op for et CO2 anlæg... Man kan relativt simpelt lave sit eget lille CO2 producerende anlæg ved hjælp af en dunk med vand, gær og sukker.. Gæren udvikler CO2 i takt med at den æder sukkeren vandet, så skal man bare ryste dunken engang om dagen, eller når man nu kan. Hvor meget det lige giver i sidste ende er svært at svare på, du er jo nok bedre tjent med en fast beholdning af CO2 som bare står og fiser ud, men den er nok rimelig pebret sådan en....
http://www.rollitup.org/indoor-growing/ ... rator.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]