Davs psy,
Lad mig først og fremmest sige tusind tak for det kæmpemæssige væld af informationer jeg har kunnet opsamle her på forumet! Det har været en fornøjelse at gennemse andres erfaringer og opbygge mine egne med disse i hovedet..
Jeg er nu igang med mit "2nd grow" under en 600w hps med et hydro DWC system.
Mit første forsøg var både hydro og jord med sensi's skunk#1 i jord og en ukendt i hydro. Jeg fik en god høst og prøvede bla watercure og nol vha isopropyl alko.
Denne gang har jeg dog kun en plante fra et uspeciferet frø som en ven fik med da han bestilte trøfler fra holland.
Den har stået under 12/12 i godt en måned men strakte sig i lang tid før den for alvor begyndte at blomstre.
Here is now

For en måned siden - 16/8 lys

Tæller en del toppe (har kun toppet planten én gang)

JUICE ?!?

En blomst

Planten fylder nok 1,5 kvm i min kammerats lejlighed og jeg håber at den kan nå at blive moden inden han kommer hjem fra udlandet, så han kan benytte sit badeværelse. Men jeg frygter at jeg måske skal flytte den.
Og selvom jeg ikke bor langt derfra vil det stadig være et mareridt at skulle flytte på planten og damen ville også få et flip hvis den skal fylde hele vores soveværelse
Spørgsmål #1 Er der nogen måde hvorpå man kan fremskynde modningen af blomsterne? (er villig selvom det betyder mindre mængde til høst)
Jeg har flere steder læst og søgt information omkring gevinsten/tabet ved at trimme sin plante når den er godt igang med at blomstre og fandt mange meninger og argumenter både for og imod. Jeg selv trimmer næsten intet da jeg jeg er overbevist om at plantens blade er dens "energifabrikker" og hvis man fjerner dem hæmmer man plantens vækst.
Spørgsmål #2 Hvad er jeres oplevelser med trim under blomstring? kan nogen henvise til side-by-side forsøg?
Ved mit første grow havde jeg succes med LST træning sent i blomstringen. Ved at binde de største buds ned, så de var længere fra lampen end nogle af de lidt mindre, hvorved (har jeg læst) at nogle flere vækst hormoner (auxiner?) bliver overført til de mindre buds som nu ligger tættere på lyset.
Spørgsmål #4 Hæmmer denne form for træning plantens vækst eller modning?
Min plante var utroligt busket i starten og havde meget korte "internodes" men nu har den strukket sig en del og og bladene virker mere slim--
Spørgsmål #5 bud på strain af min nuværende plante indica % / sativa %
Undskyld min post blev så lang og tak for jeres tid..
I er mere end velkomne til at spørge til mit setup og fremgangsmåder (:
Mahallo