Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Davs psy,
Lad mig først og fremmest sige tusind tak for det kæmpemæssige væld af informationer jeg har kunnet opsamle her på forumet! Det har været en fornøjelse at gennemse andres erfaringer og opbygge mine egne med disse i hovedet..
Jeg er nu igang med mit "2nd grow" under en 600w hps med et hydro DWC system.
Mit første forsøg var både hydro og jord med sensi's skunk#1 i jord og en ukendt i hydro. Jeg fik en god høst og prøvede bla watercure og nol vha isopropyl alko.
Denne gang har jeg dog kun en plante fra et uspeciferet frø som en ven fik med da han bestilte trøfler fra holland.
Den har stået under 12/12 i godt en måned men strakte sig i lang tid før den for alvor begyndte at blomstre.

Here is now
Billede

For en måned siden - 16/8 lys
Billede

Tæller en del toppe (har kun toppet planten én gang)
Billede

JUICE ?!?
Billede

En blomst
Billede

Planten fylder nok 1,5 kvm i min kammerats lejlighed og jeg håber at den kan nå at blive moden inden han kommer hjem fra udlandet, så han kan benytte sit badeværelse. Men jeg frygter at jeg måske skal flytte den.
Og selvom jeg ikke bor langt derfra vil det stadig være et mareridt at skulle flytte på planten og damen ville også få et flip hvis den skal fylde hele vores soveværelse :roll:

Spørgsmål #1 Er der nogen måde hvorpå man kan fremskynde modningen af blomsterne? (er villig selvom det betyder mindre mængde til høst)

Jeg har flere steder læst og søgt information omkring gevinsten/tabet ved at trimme sin plante når den er godt igang med at blomstre og fandt mange meninger og argumenter både for og imod. Jeg selv trimmer næsten intet da jeg jeg er overbevist om at plantens blade er dens "energifabrikker" og hvis man fjerner dem hæmmer man plantens vækst.

Spørgsmål #2 Hvad er jeres oplevelser med trim under blomstring? kan nogen henvise til side-by-side forsøg?

Ved mit første grow havde jeg succes med LST træning sent i blomstringen. Ved at binde de største buds ned, så de var længere fra lampen end nogle af de lidt mindre, hvorved (har jeg læst) at nogle flere vækst hormoner (auxiner?) bliver overført til de mindre buds som nu ligger tættere på lyset.

Spørgsmål #4 Hæmmer denne form for træning plantens vækst eller modning?

Min plante var utroligt busket i starten og havde meget korte "internodes" men nu har den strukket sig en del og og bladene virker mere slim--

Spørgsmål #5 bud på strain af min nuværende plante indica % / sativa %

Undskyld min post blev så lang og tak for jeres tid..
I er mere end velkomne til at spørge til mit setup og fremgangsmåder (:

Mahallo :peace:

Dedikeret medlem

Hvordan kan din kammerat næsten have noget imod at dele badeværelse med så pæn en dame? - men det er måske værre med lyset. :)

Hvis du ender med at skulle flytte den, kan man komprimere planter ret kraftigt med et par snore rundt om så man samler den til en tyk stamme. Uden at love for meget er det næsten umuligt at knække grene osv så længe man trykker ind med en samlet midte, med mindre den er alt for beskåret i hovedstammen.

Mht. at modne den kan man sikkert bruge ethen, men jeg tror det er meget besvær for én plante da det ikke sådan er alment tilgængeligt så vidt jeg ved. Udover det kender jeg dog ikke til noget der reelt kan modne planter hurtigere. Måske en masse modne bananer, de udsender også en del ethen. :P
Mahallo skrev:
Ved mit første grow havde jeg succes med LST træning sent i blomstringen. Ved at binde de største buds ned, så de var længere fra lampen end nogle af de lidt mindre, hvorved (har jeg læst) at nogle flere vækst hormoner (auxiner?) bliver overført til de mindre buds som nu ligger tættere på lyset.

De fleste planter har hvad der kaldes apikal dominans, hvilket vil sige at plantens højeste skud er dominerende og får hovedparten af næringen. Ved at sænke alle toppe til samme niveau er de alle, så at sige, lige apikalt dominerende og får derved (nogenlunde) lige meget næring, hvilket leder til en mere ligelig fordeling af blomsterstande/frugtlegmer.
Det er nok meget rigtigt at antage er der er tale om auxiner, den type hormoner har typisk med tilpasning at gøre, hvilket jo må siges at være sagens kerne med LST.

Junior medlem

Vil skyde på at din plante er af en strain hvor at indica er mest dominerende, grundet at det er en meget lav og bred plante, hvilket er et typisk kendetegn på en indica plante.

Junior medlem

Randomname skrev:
Mht. at modne den kan man sikkert bruge ethen,

Jeg har kigget lidt omkring og det tror jeg sku at jeg vil give et forsøg (: jeg går i øjeblikket på et smedeværksted hvor der er ethen gas, da man bruger det ved nogle former for svejsning. Men inden jeg kaster mig ud i at gasse hele min kammerats lejlighed, tror jeg det er bedst hvis jeg prøver at ligge en omgang modne bananer og avocadoer ved planten.
Tak for hjælpen Random..

Stoffboy skrev:
Vil skyde på at din plante er af en strain hvor at indica er mest dominerende

Det var også klart min tanke da jeg så hvor tæt og busket den var i starten. Men fordi den har strukket sig meget mere end de skunk#1 planter som jeg havde, begyndte jeg at tænke, at den måske kunne være op mod 40-50% sativa. Bladene er også blevet ret smalle og aflange hvilket især kan ses på det billede jeg har taget oppefra.
Tak for input Stoffboy (:

Junior medlem

Det var også klart min tanke da jeg så hvor tæt og busket den var i starten. Men fordi den har strukket sig meget mere end de skunk#1 planter som jeg havde, begyndte jeg at tænke, at den måske kunne være op mod 40-50% sativa. Bladene er også blevet ret smalle og aflange hvilket især kan ses på det billede jeg har taget oppefra.
Tak for input Stoffboy (:

Det var så lidt :wink:

Giver dig ret i det med bladene er blevet ret smalle og aflange godt kunne tyde på at den er noget mere sativa end det ser ud til på nogle af de første billeder, men det er også næsten umuligt at bestemme strain og hvor mange % sativa/indica den er, ud fra bare at kigge på den.
Men det betyder vel heller ikke så meget at vide præcis hvad det er for en, du har en stor og rask plante, det er det der betyder mest i den sidste ende :D

Dedikeret medlem

Er du sikker på at det ikke er ethyn (eller acetylen) de bruger til at svejse? - og husk nu at selvom det ikke er decideret giftige / skadelige gasser er de heller ikke sunde og der er stadig fare for kvælning så tænk dig/jer om. :)

Beklager hvis jeg fremstår lidt pylret men man ved aldrig hvor langt folk tænker, selvom du virker velovervejet..

Medlem
Brugeravatar

Hold kæft hvor er/var den imponerende :D
Hvordan gik det ? Sidder du og ryger dens afkast for tiden?

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]