Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 03:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: helt ude i hampen
hey psy

hvordan vil i tørre og cure jeres høst hvis plads mangel ikke er et problem

har tørret i pap kasser med snore og små blæsere. men kan det gøre nemmere, evt. bar smide dem i kassen. eller have det i poser og lufte det lidt et par gange om dagen. nogen der har nogle geniale ideer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Jeg har hørt at man graver det ned i nogle dele af verdenen og lader det tørrer under jorden i store sække.. Men om det er særligt brugbart og eller hurtigere tvivler jeg på. :)

Hvis du dyrker i telt, kan du jo lade det hænge til tørre derinde, og så bare lade blæser og kulfilter være tændt..

Hvis man ikke har pladsmangel forstår jeg slet ikke spørgsmålet.. Så hænger man det vel bare et ventileret sted, hvor der er mørkt.. :) .. Så er det jo kun fantasien der sætter grænser :)

Virker din metode da ikke fint nok?

Man kan også tørre det i ovnen, men det slet ikke optimalt..

Man kan købe tørreposer og eller tørrenet.. Det sku åbenbart speede processen lidt op, men jeg tvivler..

Bare sørg for at lade dem tørste inden du høster så de næsten ikke indeholder vand.. Så tager det kun et par dage at tørrer nok til at det kan cure's

Medlem

metoden virker nu fint nok og hænger det nu også bare op, denne gange for og se en forskel, det var mere for og høre nogle gode ideer, inden jeg hænger det op. plejer og have blæser og filter tændt det var lidt for og kunne slukke alt.

har du evt et link om nedgravning du vil sende

har lyntørret i oven for lang tid siden og det burde jeg straffes for :)

de har ikke fået vand i 5-6 dage inden jeg høstede så regner da med at det går hurtigt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min umiddelbare pointe er at "if it aint broke, dont fix it" :)

Kan sku ikke lige huske hvor jeg læste det henne med at de graver det ned, men det vidst rigtigt nok.. Du kan garanteret finde info om det, hvis du søger lidt på google.

Kan sagtens se ideen i det der med at gerne ville kunne slukke for det hele, men så kommer du jo under alle omstændigheder ikke uden om lugten.. Så måske er det bare smartest at gøre som man plejer ;)

Medlem
Brugeravatar

Hvis du vil have noget velsmagende urt (eller ihvertfald så godt som det nu kan komme til at smage ;) ) så prøv at cure det.
Jeg har oprettet et emne for nogle måneder siden da jeg var bange for at der kom mug i min høst hvis jeg tørrede det for langsomt. Måske kan du få noget nyttig information fra dette emne:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=42107

Vil du virkelig være fanatisk med at cure din urt så følg denne guide men pas på fordi de her drenge tørrer deres urt MEGET langsomt:
http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=156237

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Medlem

har styr på at fermentere planter det er ikke et problem jeg står med. nærmere gode råd og fif som MaximumG kommer med til at gøre det nemmere,hurtigere,bedre og billigere. alt kan jo updates :) nogen der har erfaring med at tørre det i minus grader?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

vil ikke umiddelbart tro at fugten vil kunne undslippe hvis den er frossen.

Medlem

så hvis det fryser helt men hvis man lader temperaturen stige lidt et par gange i løbet af dagen. er det ikke bedre for planten jo koldere der er heller er jeg helt galt på den med at gå så langt ned

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tror ikke det blir bedre jo koldere det er. Så længe det ikke er plusgrader så længe nedbrydes THCen ikke nær så hurtigt.. Det rigtigt nok at man kan opbevare det i sit køleskab, men først når det er ordentligt tørt..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]