Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psych.

Jeg er førstegangsbruger og "ny herbalist" om man vil, så træder frem med et stort smil og håbefulde forventninger, så håber kun der vil være en positiv atmosphere i denne tråd.

Basically, jeg har et meget stort affektionsforhold til Pot og hash, mest pot, men da jeg er på SU i egen lejlighed uden nogen økonomisk støtte og ikke ligefrem svømmer i jobmuligheder, vil jeg gerne gro selv, så jeg kan få et mere stabilt grundlag for mit forbrug. Derfor, har jeg spurgt mig omkring og læst lidt omkring og har besluttet mig for at gro mine egne planter, tænker umiddelbart at jeg vil gro 2-3 styks første gang og se hvordan det går. Grunden til at jeg laver denne tråd er at jeg gerne vil være helt sikker på hvad jeg laver og hvordan jeg gør og jeg mener ikke at det vil skade dette fora at have en ekstra tråd og baseret på de andre tråde jeg har læst (via Google) har jeg kun set fornuftige svar og mennesker med stor viden og et roligt sind. However, to the point.

Lige lidt information, just incase: Jeg fik min første joint for godt og vel to år siden, en tilfældig aften med en ven, vi fik os en god omgang pot, to joints delt imellem to rookies og én erfaren. Efter det, iløbet af året efter, har jeg fået et par hoveder, en chubang, så det var ikke det store (Dette har været over året 2011), her i 2012 da jeg fik nogle nye bekendtskaber, gik det pludselig op for mig at der er en gigantisk pot/hash distribution i den by jeg bor i og sidder nu inde med tre numre, så jeg stort set kan få hvad jeg vil døgnet rundt, dog har jeg et bedre forhold med én af mine dealere og har kørt med dem siden første bestilling. Point is, efter det, ryger jeg oftest muligt, så langt pengene rækker, da jeg for at kigge lidt sort og hvidt på det, nyder min tilstedeværelse meget mere når jeg har fået en lille en - Men i bund og grund, er det meningen at i får et billede af hvordan mit forhold til pot og hash er.

Jeg bor alene i en 21 kvadr. lejlighed, og bor under min udlejer, jeg har en nabo i lejligheden ved siden af mig og har allerede fået ham med på idéen (Ikke at han vil hjælpe, men at han ved at der måske en dag vil kunne stå et par planter på den anden side af hoveddøren - Da vi bruger samme hoveddør). Umiddelbart har jeg forstået, at jeg har følgende muligheder:

1. Spendere en formue på UV lys/lamper/skærme (Har allerede været inde at se på nogle, men prisen er for meget til mit umiddelbare budget) og have et par planter indendørs i mit skab/gulvet/whereever.

2. Have et par planter stående i en tilfældig skov, som da skal besøges af og til for at blive passet.

3. Denne mulighed er den jeg er mest interesseret i, men også den mest komplekse, efter hvad jeg har hørt; at gro planter indendørs, uden lys, ligesom udenfor, men bare indenfor.

Igen, da jeg er på SU har jeg ikke den store mulighed for at bruge for mange penge på én gang, men jeg er også ivrig efter at komme igang. Jeg har et par venner som har erfaring på dette område og kan få hjælp undervejs, men jeg vil altid gerne have mere end én mening og de har ikke erfaringer med netop det jeg vil, da de har haft lamper. Jeg har en god ven som jeg mere eller mindre har fået nogle frø af (Hvilke ved jeg ikke, men han havde vist et godt sortiment), så nu kommer de gyldne spørgsmål:

1. Kan det lade sig gøre? At starte med 3 potter, 3 frø og gødning og have dem stående i sit skab.

2. Hvor meget lugter det? (An på hvilken art det evt. vil kunne lade sig gøre med) Min erfaring er jo umiddelbart at grønt lugter, så tænker umiddelbart at tre planter vil kunne give noget lugt fra sig (Nu mener jeg jo helt personligt at det dufter fantastisk, men nu fik vi lige et andet ord på det). Grunden til dette spørgsmål er, at jeg ikke pludselig vil smides ud af min lejlighed, fordi min udlejer banker på en dag og lige pludselig står i pot til knæene.

3. Hvilken art vil i/du anbefale?

4. Hvilken fremgangsmåde vil i/du umiddelbart foreslå at jeg bruger? Hvis jeg skal have 1-3 planter og gerne vil igang hurtigst muligt som fremgangsmåde a og på et andet tidspunkt som fremgangsmåde b, i forhold til min bolig-og økonomiske situation.

Undskylder på forhånd for min stupiditet, men føler mig mere sikker når jeg kan se nogle personlige svar, end en tilfældig "grow your own weed" guide fra Googles website suggestion system og på denne måde føler jeg også at jeg kan få bekræftet hvordan det vil påvirke min nuværende tilværelsessituation.

På forhånd tak og god ryger!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Kør Lowriders da de ikke kræver så alverdens meget pasning.

Jeg kan anbefale "Feminiset Critical Auto" og kan købes for 210kr for 3 frø i enhver headshop..

Du kan ikke dyrke indenfor ligesom du ellers ville kunne udenfor, uden også at investere i lys og ventilation samt lugtfjerner.. Så uanset hvordan du vender og drejer det, skal du investere lidt penge i projektet, og du kan godt forvente MINDST at sku punge ihvertfal 300kr for en bordblæser (kan findes billigere på nettet) og så lidt penge for nogle potente hun-frø..

Dertil kommer der subjektiver og additiver så som gødning, og supllering til din pottemuld, da planter har en mani med at blive overvandet, når man planter dem direkte i pottemuld (pottemuld suger ekstremt meget vand til sig, og dræner rigtigt dårligt)

Så skal du have lys..

Det kan du klare nemt ved at tage i bauhaus eller silvan, ja måske endda bilka eller Ikea..

Du skal have fat i nogle armaturere eller lampeskærme, og så skal du have de pærere der ligger i både 2700k og 5600k (laveste er rød - Højeste er blå) da det er de spektra planten bruger i hhv. sin gro og blomstringsfase.

Hvis du har jord, frø, blæser, gødning, frø og lys..

Så du good to go! :)

derefter skal du så investere små 1000-2000kr mere i dit projekt hvis du også vil ha lugten væk..

Den billigste og måske også den bedste løsning for dig, vil nok være at investere i et lysstofs'rørs'armatur.. De billige.. kan fåes i de rigtige farver.. de spreder godtnok ikke lyset så godt, men tilgengæld giver de heller ikke ret meget varme.. Dvs.. Du vil med et par gamle pc-blæsere kunne holde varmen nede.. så det kun lugten, gødning, frø og jord du skal ha fat i..

hvis du dyrker 2-3 planter bør du ku klare dig med at lufte ud et par gange om dagen, så lugten ikke bliver overvældende, men når du skal høste, skal du gøre det om natten da de stinker meget når man tager dem ud og begynder at klippe i dem, og hvis ikke du vil ha problemer med udlejeren, så det jo smareste at få lugten ud imens manden sover ;)

Junior medlem

Mange mange tak for dit meget konstruktive og begavede svar, MaximumG! Det har virkelig hjulpet mig meget.

Så, umiddelbart, fra hvad jeg kan forstå på dig, min indkøbsliste vil se således ud:

Xx Potter (X = Antal planter)
1x Omgang gødning
1x Primitiv "computer" blæser (vindblæser)
?x Primitive 2700k - 5600k Pære
1x Omgang jord

Kan du tilsydenladende hjælpe mig med at sammensætte en indkøbsliste, eller vil det være for meget at bede om?
Ved at det er imod reglerne for forum at sælge/købe, men tænker at det må være lovligt at få sammensat en indkøbsliste fra legale butikker som Ikea.

Om ikke andet, har du et førstehåndsindtryk af virkningen for denne plante? Desværre har jeg så lidt kendskab til de forskellige arter at jeg kun ved når jeg sidder med en klump eller en pose grønt, den eneste måde jeg kan skelne mellem kvalitet er ved duft og forbrug.
- Og hvor mange gram kan jeg cirkus forvente for en enkelt gennemsnittelig profitionel plante?

Umiddelbart har jeg ikke lavet noget research på denne art, endnu, så du må undskylde hvis mine spørgsmål ikke falder i den bedste jord (Speaking of which ;) ), men vil lave noget research imens jeg venter på (forhåbentligt) næste svar (:

Igen, mange mange tak.!

Junior medlem

Også, hvordan med strøm? Med pærer nok til 2 planter, vil det umiddelbart kunne ses på min strømregning hvis jeg er lidt varsom med tændt lys i hverdagen og brug af andet elektronik, fks plejer min computer at være tændt 20/30 dage af måneden, da jeg som regel har den tændt af numourous reasons.

Og angående "indkøbslisten", kan vi eventuelt få et samlet beløb, da jeg meget gerne vil starte mere eller mindre et par dage efter nytår?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmmm..... Det kunne jeg måske godt! :)

Nu antager jeg blot at dit formål er at dyrke 3 planter under noget billigt lys og uden for meget besvær.

Så skal du købe følgende:

2x E27 eller E40 dobbelt fatning.
2x E27 eller E40 pærer i 5600K (blålig farve kaldes også coolwhite)
2x E37 eller E40 pærer i 2700K (rødlig farve kaldes også warmwhite)

Noget ledning + samlemuffer + hanstik

Det vil være dit lys. 2 i rød og 2 i blå - gerne sparepærer!

Alternativt kan du kigge efter lysstofrør+armature på 100watt eller derover som også kan erhverves billiget hvis man lige gennemgår de lokale byggemarkeder. (må ikke linke desværre)

Til ventilation:

2x120mm PC Blæsere (1 til luft ind - 1 til luft ud)
+ Adapter til dem (man kan også bruge en gammel mobiloplader, eller adapter fra en gammel strømforsyning fra enten bærbar eller stationær) - mener det er en 9Volts adapter man skal bruge, men de kan også køre på mindre, så kører de bare langsommere (mere lydsvage)

Jord:

1 Pose jord / blomstermuld / plantemuld / pottemuld / whatever - det ved købmanden kan bruges.

Så kan du vælge og investere i noget "perlite" som kan købes i diverse planteskoler/butikker/havecentre som du kan blande i jorden, da det gør jorden mere luftig og dræner bedre - Minimere risiko for overvanding. - generalt en god investering, men ikke LIVSnødvendigt, man skal bare være EKSTREM forsigt med vandingen og starte ud i små potter og gradvist omplante til størrer potter.

LecaKugler som kan puttes i bunden af dine potter, så drænet er bedre. - kan også ligges oven på toppen for at holde overfladen mere fugtig, og dermed mindre venlig for "bugs"

Det kan dog sagtens lade sig gøre at dyrke i ren jord / pottemuld, men det er en møgsomlig process og man undgår næsten aldrig svamp/mug og sygdom.

Potter:

3x6 Liters potter - gerne nogle mindre også til starten - eventuelt nogle "opstarts bægre" på hvad der svare til en håndfuld jord eller deromkring - så længe der er dræn kan det bruges.. tag en hvid plastikkop, og prik et par huller i bunden som svare til hullerne i en 2krone .. Så burde det køre :)

hvad angår lugten, så luft ud 2-3 gange dagligt. Gerne før du får gæster ;) ..

Kommer du til at gro dem i et skab eller kommer de til at stå frit? Du skal huske på at når de skal blomstre skal de gerne have 6 timers mørklægning om dagen.. Da det er lowriders kan de sagtens klare sig uden, men alligevel.. Det har også noget at sige i forhold til varme og luft og sådan nogle ting.

Gødning:

Hvad angår gødning.. Så køb noget substral plantegødning eller noget af det de har stående til husholdningsplanter i den lokale købmand.. De fleste af de gødninger har nitrogen nok i sig til at holde den kørende i starten.. Alternativt så hop forbi din lokale headshop, der vil du kunne købe nogle "nybegynder" pakker med de gødninger du har brug for, for omkring 225kr måske endda mindre..

Du skal jo også bruge en gødning til blomstringen ;) .. Og så er din substral plantegødning ikke længere nok..

Konklution: køb dig noget ordentlig gødning fra starten af og forvent en udgift på ca 200kr.

Ja.. og så nogle frø.. 3 styks feminiseret lowriders eller auto's.. din lokale headshop har helt sikkert nogle autostrains liggende.. spørg ham hvilke han vil anbefale og fortæl manden hvor højt dit "grospace" er.. Så finder han noget du kan bruge til noget..

Total sum af disse ting.. Hmm..

omkring 1000kr..

Det kan gøres billigere.. Men resultatet bliver noget lort..

Den alternative løsning er at du køber dig et "plug and play" set med reflektor og en 125 eller 200watts CFL i hhv blå og rød, men så er du allerede på 1000kr der, og så skal du ud og have alt det andet ved siden af, men så er du også godt dækket ind med lys til et begynder grow.

Den helt billige løsning er at du bare bruger alm jord, passer på med vandingen, køber noget ordentlig gødning og frø, samt potter og så kører det under et lysstofrør.. Men så bliver det ikke en ordentligt blomst, og det vil tage evigheder.

på lang sigt er det dyrer og stører udstyr helt klart den bedste investering, men hvis det bare er for sjov skyld og for hyggens skyld, så skal du ikke bevæge dig ud i det.. Så skal du bare holde det på et niveau hvor du nemt kan pille det hele ned og smide det ud, hvis du får uventet besøg, eller ikke har interessen mere.

nu det jo selvfølgelig kun guidelines jeg lige remser op her, men hvis du fortæller lidt mere om hvor du har tænkt dig at de skal stå (skab, gang, åbent rum med vidnuer whatever + højden og mulighederne for mørklægning osv.. Og så måske endda et beløb du MAX vil investere, så kan jeg bedre hjælpe dig.

EDIT:

Du skal iøvrigt ikke bekymre dig om strømmen. De små pærer jeg snakker om her bruger mindre end halvdelen af din pc så nej.. Politiet kommer sku ikke på besøg fordi du har "glemt" at slukke lyset på "badeværelset" hvor du tilfældigvis har 2 eller flere sparepærer hængende.. hell.. du kunne sågar have glemt at slukke fjernsynet.. det alt sammen aperater der bruger mere i strøm.. :)

Junior medlem

Hej igen, Maximum (:

Ang strømmen er det mere min udlejer, jeg betaler faste udgifter hver måned, det er en god aftale jeg har med min udlejer, så jeg vil bare ikke have strømmen til at ændre sig for meget.

Sorry, der kom lige pludselig nogle venner igår og så røg jeg lige væk fra computeren og over i sofaen med en pind, så er mere eller mindre lige blevet mig selv, så har ikke lige fået læst din post grundigt igennem.

Men jeg vil meget gerne have dem stående inde i mit skab, det er delt op i to, et cirkus halvandet meter højt skab med et mindre skab på cirkus 40x40 ovenover, så tænker at der kan stå to-tre potteplanter inde i bunden af skabet, da det af gode grunde kan mørklægges ved at lukke døren og der mere eller mindre er en stikkontakt ved siden af, og så står det parallelt med et vindue, til når der skal udluftes.

Kan fikse et billede, hvis det vil hjælpe. Og så hvis planterne opfører sig pænt, kan de jo altid komme på udflugt rundt i rummet hvis jeg syntes de fortjener lidt sollys på en god dag som denne (:

"max investere", man kan vel ikke rigtig sætte pris på det at gro, der er ikke noget jeg hellere vil her i livet end at høste min første plante, som det ser ud lige nu. Måske vinde i lotto, men ... Uha, bliver helt kåd af at tænke på det. Men jeg vil skyde på at jeg max kan investere 1000-1200 her til start, jeg er trods alt på SU og ryger godt til i hverdagen, så det er ikke fordi jeg svømmer i monitos ):

EDIT: Jeg ved nu ikke om det er for sjov. Altså, jeg skal bestemt ikke have sat en hel virksomhed op herhjemme, det skal gøres fuldstændig på amatør niveau og jeg behøver ikke engang mere end én plante, jeg vil bare gerne kunne ryge billigere, for jeg giver pt 100kr for 1,4g grønt og jeg foretrækker at ryge grønt rent, så kan du selv se hvor langt jeg kommer på en SU når jeg ryger stort set hver dag. Og af den grund, er jeg tvunget til at ryge hash, hvilket er tredje prioriteten, det er bare nemmere at få fat i og billigere. Men jeg foretrækker alletider fem mit pot og mit skunk. Og så vil jeg gerne høste min første plante og ryge min første plante, det er et af de ønsker jeg har her i livet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay. jamen det burde helt klart være muligt at dyrke et par planter for 1200kr.

som sagt skal du forvente en udgift på ca 225 for frø, ca 225 for gødning, og så ved jeg ikke om du har nogle potter, eller murespande stående som du kan bruge til at dyrke i?

Ellers skal du bruge ca. 20kr på jord.. hvis du tager i "hvem ka's" have center kan du sikkert finde en pose "perlite" også og den skal du nok også give en 40-50-80kr for.. så blander du simpelthen bare 50/50 op.. og så du nogenlunde i hus på det punkt også..

Forudsat at du ikke skal ud og investere i potter, så bør du stadig have ca 500-700kr tilbage..

Så er spørgsmålet så om du vil ha en reflektor.. men hvis du vil det, så skal du købe en meget kraftigere pærer.. og så blir det dyrt!

Så det smarteste for dig vil nok være at benytte dig at "normale" "sparepærer" ..

Hvad de lige koster er individuelt fra butik til butik, men som listet ovenover..

2 eller 3 "dobbeltfatninger" .. nok bedst med 3.. og så 6 styks pærer.. 3 røde, 3 blå.. eller 4 røde og 2 blå.. det nok bedst..

Ja.. og så skal du egetnligt bare have en blæser.. Hvis du kan finde en billig lille bordblæser til 150kr.. så køb den!

og så skal du ha en timer! :)

Så du mere eller mindre good to go..

Men jo, et billede vil gøre det nemmere at forklare dig, præsist hvad du ellers skal fortage dig!

Senest rettet af MaximumG 22 nov 2012 16:47, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Tænker jeg. Vil lige se på det!

Thing is, har en ven der arbejder i Jysk og en anden ven, der har et familiemedlem der ejer en planteskole, så tænker at jeg nok kan få rabat på alle de pærer der, har faktisk sat ham i gang med at tjekke imorgen når han møder ind og så potter og jord burde jeg kunne få gratis, ellers har jeg overvejet de store gummibøtter, det minder om amerikanske "college" disposeable beercups, bare i gummi og lidt større, men jeg ved ikke hvordan det er med dig.

Og har får frøene fra en tredje ven, som faktisk var den der fik mig igang med det hele - Incase han har de frø du anbefaler eller nogle der er tilstrækkelige.

Og så sent som igår fik jeg to-fire computerblæsere fra en helt fjerde.

Så umiddelbart er jeg teoretisk set good to go udover gødning, hvis jeg får fat i det hele.

Dog, jeg mener, da jeg var inde og kigge på en UV-Lampe i allerførste omgang før jeg blev så "klog" som jeg er nu, stod der 450-550 på frøene, det lignede en pakke med 4-5 frø i og gødningen lå også forholdsvis højt, 250x2 for en blå og lyserød beholder, hvis jeg husker rigtigt - Don't hang me up on it, though. Er overhovedet ikke sikker, men vil bare være sikker på at jeg ikke går forfærdeligt galt i byen når jeg endelig hiver kortet frem.

Kan jeg eventuelt kontakte dig på fks. MSN/PM/skype, (Undskylder på forhånd hvis forespørgslen er imod foraets regler, burde måske dobbelttjekke de regler, der) det er nok lidt nemmere når det alligevel bare er os to der sidder og fylder tråden ud.

Medlem

Det kan godt være at det her lyder som en underlig ting og spørge om, men vil i ikke forsætte på tråden istedet for at tage den over pm. Har selv tænkt på senere hen og skulle igang med et grow, og indtil videre syntes jeg denne tråd besvarer rigtig mange spørgsmål som man nu har som nybegynder :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tænker jeg. Vil lige se på det!

Thing is, har en ven der arbejder i Jysk og en anden ven, der har et familiemedlem der ejer en planteskole, så tænker at jeg nok kan få rabat på alle de pærer der, har faktisk sat ham i gang med at tjekke imorgen når han møder ind og så potter og jord burde jeg kunne få gratis, ellers har jeg overvejet de store gummibøtter, det minder om amerikanske "college" disposeable beercups, bare i gummi og lidt større, men jeg ved ikke hvordan det er med dig.

Og har får frøene fra en tredje ven, som faktisk var den der fik mig igang med det hele - Incase han har de frø du anbefaler eller nogle der er tilstrækkelige.

Og så sent som igår fik jeg to-fire computerblæsere fra en helt fjerde.

Så umiddelbart er jeg teoretisk set good to go udover gødning, hvis jeg får fat i det hele.

Dog, jeg mener, da jeg var inde og kigge på en UV-Lampe i allerførste omgang før jeg blev så "klog" som jeg er nu, stod der 450-550 på frøene, det lignede en pakke med 4-5 frø i og gødningen lå også forholdsvis højt, 250x2 for en blå og lyserød beholder, hvis jeg husker rigtigt - Don't hang me up on it, though. Er overhovedet ikke sikker, men vil bare være sikker på at jeg ikke går forfærdeligt galt i byen når jeg endelig hiver kortet frem.

Kan jeg eventuelt kontakte dig på fks. MSN/PM/skype, (Undskylder på forhånd hvis forespørgslen er imod foraets regler, burde måske dobbelttjekke de regler, der) det er nok lidt nemmere når det alligevel bare er os to der sidder og fylder tråden ud.

Hvis ikke du kan få potter gratis, så kan du ihvertfal vælge den billige løsning som er at tage i ud i silde vandet og hente et par murebaljer ;) .. de koster 9,95 per styk, for en 16 liters balje, så vidt jeg lige husker.. De fylder dog mere i omkreds, så man skal lige gøre sig den beregning :)

Hvis frøene er fra en ven, og din ven ikke kender den strain eller ved om det er fermeniseret, skal du ihvertfal plante MINDST 3..

Eventuelt se den her video, før jeg forklare mere om det :)

LINK: Grow DVD
LINK: Complete Guide of Marijuana

Det forklare lidt om forberedelserne man skal gøre sig.. og udtrykker specifikt at 33% af ens frø er = med lort, og man derfor altid skal plante et par stykker ;)

Anyways.. før du gør dig klar skal du lige have fat i noget lys først :) .. Og så skal du også lige have en adapter til dine pc-blæsere.. (hvis ikke du har en gammel strømforsyning liggende fra en pc eller en mobil)

Hvad angår frø og gødning.. Gødningen du har kigget på er tydeligtvis overpriced, eller størere end du har behov for.. Køb en prøvepakke.. jeg kan anbefale det der hedder "GHE Flora Series" hvor man typisk får 3x½ liter (gro,bloom,micro) og så følger der somregel også lidt PH-down pulver med, så du kan justere PH-værdien på dit vand. :)

Frøene er også ALT for dyre.. Du skal slet slet ikke tænke på at bruge så mange penge på frø.. Da det er første gang du dyrker vil du helt sikkert komme til at overvande dem og slå dem ihjel, så det vil være rigtigt øv at have kastet 1200 efter 4 kvali frø :D

De frø jeg nævnte "Critical Auto" er fra RQ.. Men prøv at skriv det på google, så finder du sikkert en brugbar forhandler eller noget der kan føre dig til sporet :)

Det hvertfal vigtigt for dig at du dyrker en Autostrain, hvis ikke dit skab er komplet lystæt, og især når man ikke har det store lys i brug ;) .. Dog giver auto's ikke så meget udbytte, men tilgengæld er der næsten dyrknings-garanti da de er så utroligt nemme at passe.. og de sørger selv for at blomstre og det hele! :)

Ellers har den lokale headshop som sagt nok nogle 3-5-10 frø's pakker liggende.. Du kan også få femi frø til 150kr.. og nogle gange endda 100kr for 3.. det afhænger lidt af den kvalitet man vil ha, og der er ingen garanti for spiring af disse frø, så man skal alligevel tænke sig lidt om, når det kommer til det punkt..

anyways.. vend tilbage når du er ved at have samlet nogle af de ting vi har været inde på.. Og få så smidt et billede op.. Så kommer hjælpen snart! :)

EDIT:

UV lys... hvad fanden.. du skal ikke bruge UV lys.. :D

Iøvrigt en lille video der viser hvordan man får en pc-blæser til at virke udenfor pc'en ;)

LINK: PC Fan to AC adapter

Junior medlem

Skal faktisk gøre lejligheden klar til noget ryger sammenkomst imorgen, så vil jeg lige smække nogle billeder af faciliteterne når der ikke ligger hash og nøgler over det hele (bogstaveligt talt (y))

Junior medlem

Det kan godt være at det her lyder som en underlig ting og spørge om, men vil i ikke forsætte på tråden istedet for at tage den over pm. Har selv tænkt på senere hen og skulle igang med et grow, og indtil videre syntes jeg denne tråd besvarer rigtig mange spørgsmål som man nu har som nybegynder :D

Sure ;) Det føles bare lidt mærkeligt at snakke på tomandshånd herinde, så du er mere end velkommen til at rykke ind med nogle forespørgsler, så udnytter vi da bare Maximum's venlighed sammen ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

når du lige får smækket et billede op, og får fjernet dine nøgler, så vi klar til det sjove. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her er en lille ide til hvordan du skal sætte dit "grej" op..

Billede

Og nej.. jeg blir ALDRIG god til at tegne i paint.. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Alternativt kan du kigge efter lysstofrør+armature på 100watt eller derover som også kan erhverves billiget hvis man lige gennemgår de lokale byggemarkeder. (må ikke linke desværre)

Jeg tillader mig lige at citere 3rdeye fra en anden tråd omhandlende bitcoins:

"Well, kun forhandlere af narko-relaterede produkter(er ikke tilladt at linke til), i princippet kan bitcoins bruges til meget andet... også legale ting."

Lysstofsrør kan vel også bruges til at dyrke helt almindelige lovlige planter :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja, men så spørg man nok ikke på et forum der omhandler dyrkning af hamp.

Dedikeret medlem

Ej men "så spørger man nok ikke på et forum der (hovedsagelig) handler om narko", hvis man ville købe puder og pyntelys for sine BitCoins..

Jeg synes Jilismak's citat er meget rammende for diskursen mht linkning til 'almindelige pære' o.lign - altså fra silvan, planteskoler og andet der ikke forhandler ting decideret til dyrkning af hamp.
Samtidig kan jeg dog også godt se at det, rent retorisk, ville kræve at personen der spurgte formulerede sit spørgsmål på en måde der ikke tydeliggjorde at vedkommende ville dyrke hamp med det produkt man linkede til. Hvis situationen skulle være den samme.

Beklager off-topic, men jeg synes det var lidt relevant. :)

MaximumG skrev:
Det forklare lidt om forberedelserne man skal gøre sig.. og udtrykker specifikt at 33% af ens frø er = med lort, og man derfor altid skal plante et par stykker

Det lyder helt urealistisk at der skulle kunne være så stor variation på frø inde for samme variant, medmindre det er så ustabile krydsninger at det knapt kan kaldes en variant.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]