Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 13:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa, jeg skrev for noget tid siden herinde om hvordan man starter med frøene fra bunden. Jeg fandt ud af hvad mit problem var.. Jeg havde bare INGEN tillid til det.. nu skal i lige høre en sjov historie inden vi kommer til hovedepunktet:

Efter jeg havde fået købt en god lampe, satte jeg den til, den var brugt, så chancen for at pæren sprang var mulig.
jeg kan ikke huske hvor lang tid der gik (et par dage tror jeg? 1 uge?) hvor der intet skete. Og så skete det...En af dagene sprang pæren, og jeg var for doven til at bestille en ny.. havde lidt mistet gejsten til det efter pæren sprang :).
Og samtidig med det gik der yderligere 2-3 før jeg tog mig sammen til at smide potteplanten ud.. Så kiggede jeg lige en ekstra gang. Fanme ikke om den var begyndt at spire!! frøet var kommet over jorden, og var en 3 cm høj fra jorden tror jeg.. frøet sad stadig på, og jeg kunne se den ikke havde det godt (frøet), så jeg skyndte mig ud og købte en ny pærer, og nu er resultatet dette:

Billede
Billede

Jeg har dog bare mere et spørgsmål, men tak fordi du læste min lille kærlighedshistorie om min white widow plante.. Er meget "stolt" over dette da jeg aldrig har prøvet at plante før :).. Men okay. 3 spørgsmål:

- Planten er begyndt idag, (fordi jeg lod den tørre ud, så jeg kunne se hvor meget vand jeg skulle tilføje senere) at falde sammen ? altså bare til jorden? Men planten er selvfølgelig ikke død synes jeg.. Har tilføjet vand nu siden jeg har ladet den tørre ud .. Skal jeg bygge et lille stativ til den så den bliver holdt oppe ?! eller bliver stilken stærkere på et tidspunkt?

- Hvad synes i om den ? Ser den forkert ud ? Det er en White widow Auto halløj..

- Burde jeg gøre noget anderledes nu ?

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Den ser fin ud jeg tror bare det ville være meget bedre hvis du havde plaseret den i centrum af potten så dens rødder kan lave sig et ordenligt rodnet.. hvad er det for en pære du bruger ?

Junior medlem

Det er en dual pære 250w .. Altså med dual effekt, både til det ene.. og det andet ;-)
Desværre er stilken lavet sådan en knæk.. Hvad nu ?? hvad skal jeg gøre +

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det er en dual pære 250w .. Altså med dual effekt, både til det ene.. og det andet ;-)

Slap nu af, og så læs på tingene.
En plante skal have lys og vand i opstarts fasen.
Så længe du ikke drukner den, og så længe pæren ikke brænder den af så skal det hele nok gå, lad den nu bare passe sig selv istedet for at fumle rundt med den hele tiden - hvis du kan finde en lille pind den evt. kan støtte sig op ad ville de være fint her i starten.
Og så vand den når jorden de første par cm er tør.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Give den fred og ro. Lad være med at vande den for meget. Og så nogle flere frø, en 250 watts passer til 5 af dem der.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Super. Mange tak. Men selvom stilken er knækket, skal jeg så prøve at få den op langs en pind som du skriver stadig ?
Ja vil nok slappe af med det selv.. Er bare så spændt over det..

Junior medlem

Slap nu af, og så læs på tingene.
En plante skal have lys og vand i opstarts fasen.
Så længe du ikke drukner den, og så længe pæren ikke brænder den af så skal det hele nok gå, lad den nu bare passe sig selv istedet for at fumle rundt med den hele tiden - hvis du kan finde en lille pind den evt. kan støtte sig op ad ville de være fint her i starten.
Og så vand den når jorden de første par cm er tør.

Lige præcis Flux.

Du skal også altid have i baghovedet at Cannabis/Hamp er en af de stærkeste planter der findes, den kan holde til utrolig meget modstand både vind, tørke, knækket stilk osv.

Også som anónymous siger, så ryk den ind i centrum for bedre plads til sine røder. Hvis den ikke har sat for mange røder ser det ud til at det stadig kan nåes, bare tag og grav den op med en diameter på 15cm eller mere hvis det er muligt. Selvfølgelig sætter det den udvikling i stå i et par dage, men jeg tror at du ville få bedre slut resultat ud af det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]