Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Alle

Jeg har nogle problemer med mit grow. Jeg har lige flyttet "børnene" over i mit hydroponicssystem, jeg gror i et skab med 400w lys, m udluftning. Mine "børn" ser ud til at have det lidt stramt og da det er mit første forsøg så kunne jeg virkelig godt bruge lidt fif/tips til at få det bedste mulige grow...

det ser ud til, for min synsvinkel, at de får for meget gødning eller måske en forkert blanding, da bladende begynder at visne en smule i spidsen og de bliver gullige, de er 2 uger gamle og vandets EC ligger på 1,2 + PH på 6,4

her er lidt billedder så i kan se babyerne. Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Peace :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Du giver dem forhåbentlig ikke gødning allerede?
hvis du gør så stop.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

mange tak for det hurtige svar:)

er stoppet med at gøde dem, men...

Fik sådan et skema med fra hydroponics.dk

mange tak for det hurtige svar

Dag 8-15 Gro:1 ml pr. L + Bloom 1 ml pr. L + Micro 1 ml pr. L + D. Nectar 3 ml pr. L og en EC på 1,1 virker det helt hen i skoven??

fik af vide at hvis jeg fulgte skemaet ville mine planter blive sunde og raske, men synes det virker volsomt med så meget gødning, og der står at jeg skal bruge gødning fra dag 1 af. men kan se herinde at de fleste venter med at gøde til uge 2-3 meen er det ikke fordi de dyrker i jord, jeg dyrker jo i vand?

Dedikeret medlem

Zh4d0w skrev:

Når der dyrkes i vand skal der altid tilføres en-eller-anden mængde gødning fra start. I jorden er der næring der først skal bruges før gødningen påbegyndes, men i vand er der behov for tilførsel af næring konstant.

Din pH er dog alt for høj, den skal ned omkring 5,8 og du kunne evt. prøve at sænke din EC / ppm lidt men det er svært at vide hvor meget vandet er gødet når man ikke kender værdien for dit vandhane vand. :)

Måske det også kunne være det kraftige lys, 400W er meget for en lille spire

hydrogrower skrev:
Dag 8-15 Gro:1 ml pr. L + Bloom 1 ml pr. L + Micro 1 ml pr. L + D. Nectar 3 ml pr. L og en EC på 1,1 virker det helt hen i skoven??

Du skal tænke på at du kun kan følge et skema hvis du dyrker efter det. Det virker som om dit skema operer med kloner der efter kort tid er klar til at komme i blomst (siden de får "Bloom" gødning dag 8 ), hvor planterne på dine billeder kun for nogle dage siden er spirret.
Jeg tror du skal regne med at følge skemaets første uge lidt længere tid.

Junior medlem

Zh4d0w skrev:

Når der dyrkes i vand skal der altid tilføres en-eller-anden mængde gødning fra start. I jorden er der næring der først skal bruges før gødningen påbegyndes, men i vand er der behov for tilførsel af næring konstant.

Din pH er dog alt for høj, den skal ned omkring 5,8 og du kunne evt. prøve at sænke din EC / ppm lidt men det er svært at vide hvor meget vandet er gødet når man ikke kender værdien for dit vandhane vand. :)

Måske det også kunne være det kraftige lys, 400W er meget for en lille spire

hydrogrower skrev:

Du skal tænke på at du kun kan følge et skema hvis du dyrker efter det. Det virker som om dit skema operer med kloner der efter kort tid er klar til at komme i blomst (siden de får "Bloom" gødning dag 8 ), hvor planterne på dine billeder kun for nogle dage siden er spirret.
Jeg tror du skal regne med at følge skemaets første uge lidt længere tid.

Junior medlem

det vand der kommer ud af vores vandhane er ca på 8-8,5
Jeg har prøvet at lege lidt med ph og ec og jeg tror jeg har ramt en ph i vandet på lige under 6,0 og ec på 1,1

Problemet med lys ligger i at jeg kun har en 60 w pære og så den 400 w som jeg bruger nu, jeg jeg løse problemet med lys ved evt. at hæve lampen ydermere eller er jeg nød til at anskaffe mig en 200 w ?

Hvad med udsugning og ventillation i et skab? nogen der har prøvet med badeværelsesudsugning? ;) tænkte det kunne være en billig måde at indsætte sådan et par stykker som udsugning?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]