Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle sammen.

Jeg har for nogle måneder siden helt tilfældigt smidt nogle hampfrø jeg fik gratis i Fælledparken for 1-2 år siden, i min mors have.
for 2 måneder siden skød de pludselig op. De er næsten ikke vokset siden. meget lidt i hvert fald. Det er ikke blevet til den største busk. Men jeg har nu heller ikke givet dem gødning før igår? Har vandet dem en gang i mellem. 1-2 gange om ugen siden jeg opdagede dem.

Her er den ene plante. det ser ud til at være en hun? eller tager jeg fejl? Grundlaget for mit bud er blot pga. den anden plante har nogle runde korn/frø? på toppen.
Billede

Dette er så den anden plante som jeg vil skyde på er en han-plante? Tager jeg helt fejl?
Billede

Planen er nu indtil videre, at jeg imorgen fjerner hanen. Har læst den skal fjernes hurtigst muligt for at undgå den bestøver hunnen. Mit spørgsmål kommer hertil lyder HVAD der vil ske ved en bestøvning?
Jeg har ladet mig vide at frøene fra han-planten kan bruges til at plante flere planter. Er dette korrekt? I så fald, så vil jeg gerne vide hvordan dette skal forløbe? Jeg har kigget på den danske growguide. cf-halløj eller hvad den nu hedder, men kan ikke rigtig finde svar på overstående spørgsmål. Jeg har dog også kigget på de første par sider under "dyrkning" men kan ikke lige finde noget.

Håber der er hjælp at hente herinde.
Jeg har kun erfaring med svampe, tjald osv. Ikke med dyrkning. Udover at jeg ved alt om hvordan THC påvirker mennesket og hjernen pga. min bioteknologiske baggrund.

Go ryger derude.
Peace out

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jep - den første er en hun, og den sidste er en han. De sække du kan se indeholder pollen.

Hvis hannen bestøver hunden, bliver den befrugtet og begynder at producere frø. Det er altså hun-planten der producere frø, ikke han planten - den er bare et liderligt svin, der gerne vil have alt sit pollen op i så mange hunplanters topskud som overhovedet muligt. Sådan ca.

Når det sker, begynder hunnerne at bruge mere energi på at producere frø, frem for at vokse sine skud større og mere potente.
Derfor - hvis du gerne vil have frø, skal du lade din hun blive bestøvet.
Her kan en kontrolleret bestøvning bruges, så der ikke går frø i hele lortet. Men det må du selv lige forsøge at finde en guide eller to til her på sitet, det er ikke noget jeg har erfaringer med.

I lige måde, når den engang bliver færdig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]