Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 10:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
er der nogle af jer der kender forholdet mellem antallet af han og hun planter, når frøene ikke er feminiserede. Fordi min ven fik tre hunner ud af det og han har kun de tre planter. Langt de fleste af de planter jeg har plantet er da også blevet til hun planter. Er det fordi jeg har været heldig eller er hunner simpelthen mere udbredte?
venlig hilsen
Martin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes også ofte at det er hunner selvom det er regulere frø. Nogle gange har jeg fået 10 ud af 10 andre gange halv/halv, men synes langt størstedelen bliver hunner. Måske jeg bare har været heldig, men jeg tror også som du selv nævner at hunner er mere udbredte. De kan også blive til en han hvis de bliver stresset, så det er meget svært at komme med et rigtigt svar på hvor stor en % del der er han- og hunplanter fra start.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det kunne faktisk være sjovt at grave lidt mere i, for jeg har også indtryk af at der er i lille overvægt af hunner i normale frø. Jeg har aldrig oplevet at få flere hanner end hunner.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Jeg tror det er relativt tilfældigt, personligt har jeg prøvet sorter med overvægt af hendholdsvis hanner og hunner, har ikke tal på det, men vil skyde på at omkring 40% af de planter jeg har haft, har været hanplanter. Tror bare ikke man kan bruge personlig erfaring til så meget her, man skal nok op i en ret stor datamængde for at få en overblik over statiske sandsynligheder. Evolutionært kunne man godt argumentere for, at det var fordelagtigt med en overvægt af hunplanter. Hanplanter producere nok pollen til at bestøve flere hundrede hunplanter, og kan spredes over store afstande med vinden. Flaskehalsen i formeringen er i højere grad i antallet af frøanlæg.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Akkurat. Drengebørn er mere skrøbelige en pigebørn, og fordi vi danner par to og to, eller det var ihvertfald normalen engang, så bliver der født en lille smule flere drenge end piger. Ifølge wikipedia er det 105 pr 100 piger.
Det modsatte kunne godt være tilfældet for cannabis, hvor en enkelt han kan bestøve mange hunner.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]