Jeg ville nok kører 12/12 fra rooted klon, så alle planter var samme genotype, og agere nogenlunde ens. Men du vil nok have fordel af at give den 1-2 ugers 18/6 før flippet til blomstring, da du dyrker med større lamper. Fra frø nok det samme, men det tager lige en 2-4 uger før en frøplante bliver 'kønsmoden', og kan gå i blomst. Derfor er det også en fordel at kører fra stikling, da hvis moderplanten er 'kønsmoden', er stiklingen det også. Man kan kort sagt sætte kloner i blomst hurtigere, og dermed begrænse væksten. Jeg vil sige mellem 4-9 planter, alt efter hvad der er plads til, og hvor meget hvis overhovedet du har tænkt dig at træne dem (binde ned mm.) Hvis du vil holde dem nede kan du med fordel have dem i små potter til at starte med, og en 1-3 uger i blomst, så planten bliver rootbound, og begrænser strækket i blomstringen, så nodeaftandene bliver mindre, for derefter at give planterne en skånsom ompotning og fortsætte blomstringen. Nepalese Jam og Bangi Haze er (ret) rene sativaer der er blevet grundigt tilpasset til indendørsdyrkning, men C99 vil nok være nemmere, men også markant mindre sativa domineret. Selvom de rigtige phenotyper har mange sativa egenskaber.
Tjah, i SOG giver det mening med lidt beskæring hvis nogle blade dækker meget for andre planters blade mm. Men generelt siger min logiske sand mig at når lyset mindskes med afstanden til lyskilden, så er bladene tættest på lyskilden dem der udnytter lyset bedst, og derfor giver det ikke altid mening imo. at beskære øvre blade for at lade blade længere nede, der modtager mindre energi, kan få lys. Men det er meget afhængigt af gromønster, lysmængde til rådighed, planteantal fugtighed mm. Nogle gange giver det mening at beskære, andre gange ikke. I min bog er det en skønssag, find ud af hvad der virker bedst for dig, og prøv dig frem i forskellige situationer, vil være mit råd.
|