Hej Psychedelia.
Først og fremmest, tak for et vildt fedt forum.
Jeg er efterhånden kommet dertil, at jeg har indkøbt hvad jeg skal bruge af udstyr til at starte mit grow.
Det indeholder følgende:
2x600w digitale ballaster inkl. 600 watts phillips son-t pærer
110w CFL pærer til veg.
Et styks 925m2 kanalventilator og dertilhørende carbonfilter
Ilt pumpe til 6 styks iltsten. (Hydro)
6 styks kasser fra Silvan med et hul i toppen til en net pot (Èn plante pr. kasse)
Gødning fra GH
2 styks 250mm cooltubes + "Adjust-a-wing" reflektor.
Mylar + det løse
Problemet er at rummet jeg skal bygge det i, er med skråtag, da det er på et loft.
Målene på rummet er følgende:
2,2*2,45*2,2
Højde*bredde*dybde.

Her kan i se en skitse jeg har tegnet, med de rigtige mål af både reflektor, rummet og kasserne til planterne i bunden (Vil lave en hjemmelavet bobbler til at dyrke dem i, det er kasserne på billedet)
Cooltuben er dog en 125mm, og dem jeg har er 250mm. Så deres mål passer ikke helt, men giver en nogenlunde idé om hvor meget plads der er at gøre med.
Mit dilemmer ligger på om jeg skal sætte lamperne vertikalt og så med cooltube uden reflektor, eller jeg skal sætte reflektoren i toppen som vist på billedet? (Begge ting er smidt ind på billedet)
Når reflektoren sidder højst muligt i rummet er der 92 cm fra cooltube til toppen af kasserne som planerne står i. Dvs. maks omkring 80 cm for planerne at vokse på.
Planen er selvfølgelig ikke at køre med 2x600 watts igennem hele blomstringsperioden, men kun i de sidste par uger af blomstningstiden.
Så hvad vil i sige? Skal jeg køre vertikalt, eller skal jeg bare holde mig til det gode gamle? Eller har i måske en tredje idé? Har i eventuelt en anden plan til hvor mange planter jeg burde smide ind osv? Jeg skal dyrke ren indica, og har tænkt med at have et rum til kloner kørende ved siden af.
Andet spørgsmål lyder på en en 925m2 kanalventilator + filter vil være tilstrækkeligt til at holde varmen ude? Rummet bliver lavet på et dårligt isoleret loft, men altså ikke loft helt uden isolering.
På forhånd tak!