Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Sup!

Nu er vi endelig gået i gang med vores første grow, og vi vil opdatere denne tråd løbende som processen skrider frem.

Her er vores setup:
Billede

Under den grå reflektor dims dims(?) gemmer sig en 250W HPS lampe, som kan ses her:
Billede
Indtil videre lyser den 18 timer i døgnet, og når det er tid til flowering vil vi skifte til 12/12.

I den store sorte potte er der plantet et OG Kush seed. Seedet er fundet i en pose ryger som vi har ladet os fortælle skulle være OG Kush, men man kan vel aldrig være sikker på hvad det i virkeligheden er. Hvordan er jeres erfaring med at bruge seeds fra købt skunk?

Den har været i jorden i snart 4 dage tror jeg, og jeg synes den begynder at se lidt beskidt/beskadiget ud, er det bare mig der har for meget medlidenhed med min baby :lol: eller er der faktisk noget galt med den? :hm:
Er forresten også i tvivl om hvor meget vand de skal have. Nogle tips?
Billede af ''OG Kush'' i den store sorte potte ses nedenfor:
Billede

Ud af de 3 små potter er der kun plantet et seed i den potte der står tættest på den sorte potte. Her er der blevet plantet femi ''Ice Skunk'', og den har ligget i jorden i 2 dage uden den er hoppet frem. Vi har lige smidt et par seeds i et glas vand, og venter nu på at de sprouter så de kan ryge i noget vådt papir (efter denne tutorial http://www.youtube.com/watch?v=uPu-uLRVSks&feature=related) og derefter plantes i de 2 resterende potter når deres rod har vist sig.

Billede af seeds i vand:
Billede

Hvad synes i om projektet og hvad kan vi gøre bedre?
Kan det gavne at bruge gødning i startfasen, eller skal der først gødes senere hen?

- Peace!

Medlem

det ser fint ud :) men jeg ville nok puttet noget reflektor papir(eller hvad det nu hedder) rundt i siderne på skabet så det kan reflektere lyset mere ind på planten :)

Junior medlem

det ser fint ud :) men jeg ville nok puttet noget reflektor papir(eller hvad det nu hedder) rundt i siderne på skabet så det kan reflektere lyset mere ind på planten :)

Tak :-) Ville det virke med sølvpapir? For så vil jeg da gøre det med det samme.

Medlem
Brugeravatar

Ingen sølvpapir men mylar :) og køb en digital timer den du har der går i stykker :)

Junior medlem

Ingen sølvpapir men mylar :) og køb en digital timer den du har der går i stykker :)

Virker sølvpapir slet ikke eller? For jeg fik lige hængt noget sølvpapir op midt i min rastløshed før jeg havde set dit svar :-)

Og hvad mener du med at den går i stykker? Hvordan det, den virker fint nu? :)

Moderator
Brugeravatar

Sølvpapir har den uheldige effekt at den skaber ujævn reflektion, således at der skabes hotspots, hvor det ramte blad får ekstra meget lys og varme, og derfor tørre ud, det skaber både stress og forringer plantens potentiale pga beskadiget blad.

Frø man finder i kommercielt cannabis, eller bagseeds som det også kaldes, kan være rigtig gode, men det er lidt en lykkepose, da man ikke helt ved hvilken han, der har har bestøvet den, hvis overhovedet det er en han og ikke en herma plante.

Junior medlem

Sølvpapir har den uheldige effekt at den skaber ujævn reflektion, således at der skabes hotspots, hvor det ramte blad får ekstra meget lys og varme, og derfor tørre ud, det skaber både stress og forringer plantens potentiale pga beskadiget blad.

Frø man finder i kommercielt cannabis, eller bagseeds som det også kaldes, kan være rigtig gode, men det er lidt en lykkepose, da man ikke helt ved hvilken han, der har har bestøvet den, hvis overhovedet det er en han og ikke en herma plante.

Fair nok, sølvpapiret bliver hevet ned med det samme i morgen, tusind tak :D

Okay.. Men den vokser fint osv. indtil videre, bliver spændende at se hvad det bliver til :cheers:

Vores seeds har stået i vand i halvanden dag nu uden at de har vist rødder. Er det normalt?

Junior medlem

http://img837.imageshack.us/img837/7387/dsc00187pp.jpg

Endnu et billede :-) Hvordan ser det ud?

Af en eller anden underlig grund har frøene i glasset endnu ikke vist rødder. Hvad kan det skyldes?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]