hvis der ikke er huller i bunden så lav det så vandet kan løbe igennem.
og så kan du bare gi dem vand, og først vande dem igen når jorden er tør
Jeg gjorde hvad du skrev og lavede 7 små huller i bunden af hver kop med et lille søm. Håber de er store nok til at virke som drænhuller

Tak for hjælpen.
Der er ingen som kan svarer jer på, om 25 cl vand i døgnet er passende til 11 x 1,5 dl potter med jord. Variabler som jordens sugeevne og hastigheden vandet drænes i, er altafgørende for om i drukner jeres planter eller ej. I bliver nød til at føle jer frem til det, kort sagt. Hold jorden let fugtig indtil spiret har dannet de to første bladsæt. Vent derefter med at vande til 1 - 2 cm af jordenskorpen af tør eller planten viser tegn på undervanding.
Jeg rettede lige 25 cl. til 15 cl. i det første indlæg, og jeg har udover at have lavet drænhuller også lige givet dem 15-20 cl. vand.
Desuden er kopperne gennemsigtige, dog har det ikke været muligt for mig at kunne bedømme mængden af vand ved hjælp af det, men umiddelbart virker det til at jorden hurtigt tørrer ud og jeg er personligt ret bange for at komme til at overvande.
Min plan lige nu er at vente på at der kommer noget synligt over jorden, da min største bekymring er at der måske aldrig kommer noget. Det skal lige siges at jeg altså HAR spiret frøene mellem to lag fugtig køkkenrulle, det virkede formidabelt og efter 2 dage var 17 ud af 24 allerede spiret. Vi havde dog kun 11 kopper at arbejde med, så 13 frø røg altså ud i skralderen (R.I.P.)