Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Hej!

Jeg skal gro for første gang i år (udendørs), og har på en måde fået mulighed for at have et fåtal planter stående. Dog bliver det umuligt for mig at holde det hemmeligt, men bliver med 99% ikke stukket. Dog er jeg sikker på, at jeg enten vil blive presset til at flytte/ødelægge planterne, hvis de står i for lang tid. (Da området bliver, især om sommeren, brugt af folk som ikke behøves vide at de er der)
Så jeg har valgt en lowrider/auto.

- Men hvornår vil i anbefale at gro? Jeg skal nemlig ud og rejse i juli.

Havde selv tænkt hurtigt at komme i gang og så indenfor og plante ud når vejret holder (midt april), derefter høste dem når de var klar (ca. juni). Men kan jeg stole på at den vil være færdig i løbet af 8-9 uger, som producenten ellers siger? Hvis det nemlig tager længere tid, kan jeg ikke være hjemme til at høste...

Hvad siger I ? skal jeg skynde mig med et grow, eller hvornår er det mest optimalt for plantet osv? Kan det overhovedet lade sig gøre at få et udendørs grow så tidligt igang, med godt resultat???

Ved godt min lille novelle af spørgsmål, nok er lidt (meget) forvirrende. Men vil virkelig være glad for respons :)

-ROOKIE1 :peace:

Dedikeret medlem

heysa! :-}
hvis du skal dyrke noget AF skal der helst være over 10-15 grader før de giver noget nævneværdigt, så jo senere du planter jo bedre.. -medmindre du vil lave flere høste, så skal du jo tidligt i gang.. :-)
med AFér kan du jo f. eks plante nogle forskellige hver måned hen over sommeren og finde det bedste tidspunkt og den mest optimale sort! (det er AF´s forcè efter min mening!..)
husk at sætte lidt grøn hønsetråd over dem så fuglene ikk æder dem når de er små! better be safe than sorry
LR har bedst at blive plantet det sted den skal vokse pga den korte levetid!
hvis det er feminiserede frø du har så gør det jo det hele lidt nemmere --> plant, vand og veeeent... :-D
hvis det er gurilleagrow du skal så pas på med lugten ;-)
rigtigt meget held og lykke med dit grow
mvh bannerdude

Medlem
Brugeravatar

Kan jeg med fordel starter med at plante indenfor og flytte planterne ind og ud, indtil vejret er over 10 grader?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja. Den metode virker fint. Hvis du er rigtig snigeren laver du et grow du sætter i gang inden for den næste måneds tid, så kan du høste det inden du tager på ferie. Og så sætter du nogle flere planter ud når du høster de andre, som kan gro sig endnu større gennem højsommeren og som er klar efter du er kommet hjem.

Grav jorden igennem der hvor de skal stå og fjern alt hvad der er af rødder og skidt. Jo bedre du gør arbejdet, jo bedre bliver resultatet. Det kan også være en god idé at tilsætte noget jordforbedring, som grus i meget humus holdig jord og plantesækkejord i meget leret/sandet jord.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

helt sikkert , lyder godt "Bubber". vil jeg stile efter. tak for svar, det hjalp :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]