Så vidt jeg er bekendt er C. Sativa et sted i mellem, formodentligt væsentligt nærmere trævlerødder end en decideret pælerod. Fx er radisser og plænegræs eksempler på hhv. ren pælerod og ren trævlerod.
Efter hvad jeg af ren litterær erfaring synes at have læst, er det ikke ualmindeligt for dyrkere at klippe en evt. pælerod over i et tidligt stadie for at øge mængden af trævlerødder og derved mængden af jord der kan omsluttes. Jeg synes ikke at kunne finde et billede af C. Sativa med tegn på en pælerod - hvis man googler billeder af rødder er det alene trævlerødder og ikke en pælerod man ser.
Måske det kan være en forskel i genetik, alt efter hvilket klima den har tilpasset sig (pælerødder egner sig bedre til en klima hvor oplagring af væske og næring er nødvendigt). Alternativt kunne det også være at stiklinger har en større tendens til at danne en pælerod end en plante dyrket fra frø?
Det letteste ville være for dig at grave en plante op og se præcis hvilke rødder den har, det ville eliminere en hver tvivl.

Zh4d0w skrev:
Cannabis er en trævlerodet plante? deraf kommer at det er en 2 kimet plante eller jeger jeg helt fejl her?
Du er ikke helt forkert på den, men det at C. Sativa er en 2 kimet plante er ikke i sig selv belæg for at den ikke har en pælerod, det gør sig dog gældende for 1 kimet planter.
http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_m ... /trevlerod