Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey folkens. Jeg er lige begyndt at undersøge muligheden for dyrkning indendøre.
Jeg har fået af vide at en 400w pære skulle være fint. Jeg har fået fat på en gib pære til vegge og har fået af vide at den skulle kunne klare det hele. mit spørgsmål lyder... hvor stor forskel er der på at bruge en anden pære til blomst og er det pengene værd? :?:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
det skal måske lige være spektret (farven på lyset) det blå spektre har jeg hørt var bedst til det vegetative stadie hvor det røde spektre er bedst til blomst. men ved ikke præcis om det er bedre (giver bedre yield/ potency ect.)
det ville jeg også gerne vide da jeg også muligvis snart skal købe pære til blomst :)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Moderator
Brugeravatar

Blåt lys har en tendens til at producere mere blad ift. bud, end rødt lys, dog kan blåt lys også hjælpe til flere trikomer, hvilket er årsagen til at mange CFL brugere lige spiker deres 2700K belysning med noget 6000K-6400K, typisk i forholdet 2:1.
Nå men, tilbage til the case at hand, de fleste HPS 'grow' pærer jeg har set, har ikke haft den helt store mængde af blåt lys ift. f.eks. MH eller CMH pærer, og CMH kan man sagtens blomstre under, så jeg vil mene du sagtens kan blomstre under den med et godt resultat.
Om det er pengene værd at købe en 'bloom' HPS, må være op til dig, men har du tænkt dig at gro i noget tid, så kan du lige så godt, da de alligevel har en begrænset brændetid, så kan du også selv eksperimentere med hvilket spektra du synes giver bedst resultater.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg ved ikke hvor stor forskellen reelt er, men lad os sige du plejer at give 50 kr for et gram skunk. En ny pære tror jeg kan fås for 300 kr. Hvis den nye pære giver mindst 6 gram skunk mere på det første grow har den tjent sig hjem allerede der.

Hvad med din ballast? Er den til HPS eller MH pærer?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Den er til hps går jeg da ud fra. har købt hele molivitten i en headshop hvor jeg fik det hele smidt i hovedet da jeg sagde jeg ville begynde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Arh kender det godt, lige som mit første setup i min lokale headshop :D

min pære mener jeg kostede omkring 139 kr. og det er en 250w MH med blå spektre
og 400W modellen kostede højst 20 kr. mere

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

Min pære gav jeg 300 for som bubber sagde. Men jeg bliver hurtigt forvirret fordi der er godt nok mange forskellige måder man kan gøre det på. Hvad med clf pære? nogen god erfaring med dem?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]