Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg har googlet mig frem til at en 14 watt LED sku kunne give det samme lysspektrum som en 250watts hps
er der nogen herinde der har erfaring med LED lamper
Fordi min google søgning har vist mig mange forskellige ting
deriblandt nogen der er færdig samlede og kan købes for en slik i forhold til andre der koster kassen
vil gerne høre om nogen har gode erfaringer de LED lamper da jeg ikke kan linke den lampe jeg har tænkt på pga
reglerne herinde på forumet
er jeg nok nød til at præcisere det nærmere og spørge ang. en speciel lampe ved navn
GLOW PANEL 45 er der nogen der kender det eller har gode erfaringer med det til at dyrke "Swim" planter med sådanne et aparatur jeg tænker specielt både til blomst og vegetativ fase
håber på gode råd
mvh Psychodelio

Dedikeret medlem

Jeg har ingen praktisk erfaring med hverken LED eller HPS, men at en 14W LED og en 250W HPS ligger i det samme spektrum, betyder ikke at der er tale om den samme intensitet.

At de ligger i samme spektrum betyder blot at de f.eks. begge udsender lys der hovedsageligt tangere til det infrarøde.

Derimod siger intensiteten noget om hvor meget lys de udsender, den måles oftest i lumen.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
psychodelio,

Jeg synes at du skal købe dine LED´s i DK. du sparer noget fragt, evt. told og postdk gebyrer hvis det er fra USA.
Hvad jeg har læst mig til, så er det at man skal holde sig fra LED fra Kina, da de kan være dårlige.
"Cree" LED´s er et amerikansk mærke som er anerkendt. Jeg har en pære (proplant1) med disse, på 12w i en klandestin opstilling i mit skab, it works like a charm.
Jeg tror at det du søger er en "proplant6" den er billigere og bedre.
Anaways jeg har ikke den store ekspertviden endnu :) men håber at det kan være til lidt hjælp. Og jeg har da kendskab til til et dansk forum med stor ekspertviden indenfor "SWIM-planter" :) , dyrkning og lys etc.
God dyrkning

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]