Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej forum,

Jeg er lige pt. i en diplomatisk proces med mine forældre, den går på at jeg gerne vil begynde at dyrke marijuana.
Mine forældre ved godt at jeg ryger meget, på trods af det er jeg et meget konstruktivt menneske og jeg har mange bolde i luften. Mine forældre er bekymrede over mit forbrug fordi de er ignorante over for de medicinske kvaliteter cannabis har. Jeg prøver at schoole dem, men det går langsomt.

Jeg har skrevet en liste af Pro's 'n Con's som jeg tænker vil være behjælpelig når jeg skal tale min sag.

Pro's

Økonomi
Kvalitet
Botanisk ekspertise
Hobby - afstressende tidsfordriv
-kontakt med det kriminelle miljø
Evt. brug til fremtidige skole opgaver

Con's

Det er ulovligt
Høj tilgængelighed (positivt for mig men negativt for mine forældre)

Det ville være fedt hvis nogle af jer erfarne dyrkere ville komme med noget input til hvorfor det er en god idé at dyrke cannabis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Sørg for det bliver fremstillet som et eksperimentalt projekt.. en slags fase om du vil.. og derudover så ellers tal så lidt om det som overhovedet muligt :)

Man KAN ikke schoole sine forældre.. der er jo en grund til de netop bliver kaldt forældre.. ;)

Eventuelt mød dem på midten.. sig at du skære dit forbrug ned.. og at de kan være mere rolige i takt med at det er kontrolleret og sikkert fremfor alt det lort man kan købe hos diverse pushere der forsøger at tjene lidt ekstra ved at tilsætte hestehår, rottelort osv..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
man kan købe hos diverse pushere der forsøger at tjene lidt ekstra ved at tilsætte hestehår, rottelort osv..

:shock:
så handler man nogle mærkelige steder....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ellers ved du bare ikke hvad du selv ryger champ ;) .. prøv at tage en kikkert og kig lidt på den tjald du køber før du ryger lortet..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Eller også ved jeg udmærket godt hvad jeg ryger champ ;)

Admin
Brugeravatar

Kan sagtens forstå, hvis dine forældre ikke siger god for den. Jeg ville aldrig selv gi mine børn lov til at dyrke cannabis i mit hjem. Vent til du flytter hjemmefra, så det 100% er dit eget ansvar. Det er ikke fair, hvis dine forældre blir holdt juridisk ansvarlige, fordi du laver ulovlige ting i deres hjem.

Har ikke noget mod folk, der dyrker på nogen måde. Men synes måske lige det er at stramme den, at dyrke hjemme hos mor og far.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Imp said it.

Hvis dine forældre er modvillige overfor projektet må du finde dig i det. Det er ikke fair at gro hjemme hos ens forældre, medmindre forældrene er fuld ud indforstået med mulige konsekvenser og stadig acceptere. Og selv dér er det ikke uproblematisk.

Dyrk noget guerilla (på offentlige grund, udendørs) eller vent til du er flyttet hjemmefra og også juridisk kan tage ansvar for dine egne handlinger.

Junior medlem

:offtopic:

Det ville være fedt hvis nogle af jer erfarne dyrkere ville komme med noget input til hvorfor det er en god idé at dyrke cannabis.

Kunne godt tænke mig lidt mere af ovenstående og lidt mindre skoling.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
De siger jo, at det ikke er en god ide, når du bor hjemme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan blive et kæmpe pres for dine forældre at have sådan noget i hjemmet, lugten, larmen fra udsugningen os.v det kan blive besværligt når der kommer gæster, eller familie på besøg, jeg blev en måned inden høst nød til at flytte, så det hele røg hjem til mine forældre den sidste måned, og det har jeg det ikke godt med da de var belastet af det, ikke det værd, de gjorde det kun fordi de viste hvor meget det betød for mig, og det skammer jeg mig ærligt talt over.

Medmindre din far har groet cannabis i haven i mange år then don't ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
:offtopic:

Kunne godt tænke mig lidt mere af ovenstående og lidt mindre skoling.

Psychedelia er ikke en gavebod med informationer... Du kan rette ind til højre og gøre som folk beder dig om... Dine forældres hus, deres regler - det kan vist ikke være så svært at forstå...

Junior medlem

Jeg havde egentlig tænkt mig at spare jer for detaljerne, men nu for i dem alligevel.

Lige ved siden at mit værelse har vi en sauna, den er aldrig blevet brugt til andet end pulterkammer. Udsugningen er der styr på, ventilation og belysning ligger lige til højrebenet. Jeg har tiltænkt mig det som mit midlertidige lab indtil jeg flytter, om forhåbentlig et halvt år.

Jeg er 20 år, jeg har arbejde og økonomi til at kunne betale en eventuel bøde, derudover er det fuldstændig usandsynligt at polisen ligepludselig skulle stå og banke på min dør.

Jeg er besat med sundhed og jeg påbegynder fysioterapeut uddannelsen om et halvt år, eftersom cannabis i højere og højere grad bliver anerkendt for dets medicinske kvaliteter kunne jeg forestille mig at en øget forståelse for planten kun kan komme mig til gode senere.

Moderator
Brugeravatar

Du kan højest nå 2 små grows på et halvt år, er det det værd? Bare indkøb af setup der passer i saunaen, kan være en halv omkostningfuld affære, plus du måske ønsker andet setup når er flyttet og har andre begrænsninger/forhold at dyrke under.

Det er i de fleste tilfælde ikke så meget bødens størrelse som det er usikkerheden, det juridiske aspekt, politi involvering, omdømme i lokalsamfund og lign., selvom du betaler bøden er det stadig deres straffeatest.

Desuden bliver fysioterepeuter nok ikke ligefrem de første, til at opnå tilladelse til at bruge cannabis i deres praksis, skulle der komme et medicinalt turn-over på cannabisfronten.

Medlem
Brugeravatar

Hvis det var mig var jeg nok begyndt at købe udstyr ind til den dag du flytter.. Så har du ihvertfald ikke/mindre husleje som udgift og flere penge til udstyr :-)

Junior medlem

Ja jeg vil mene at det er det værd. Ikke bare for udbyttet, men i lige så høj grad for den personlige erfaring.

Jeg har allerede skaffet en lampe der passer mit behov fra en ven til halv pris. Jeg tænkte det var kløgtigt at sørge for småtingene før jeg tager dialogen med dem, hellere bede om tilgivelse end tilladelse, er det ikke sådan man siger?

Jeg regner usikkerheden for minimal, der er aldrig nogle mennesker der har haft behov for at åbne døren indtil den sauna efter at have fået at vide det var pulterkammer. Jeg har ingen tidligere kambolager med politiet og det høje strømforbrug kan forklares med at det er et stort hus med mange mennesker.

Det kunne da sagtens være at fysioterapeuter og kiroprakterer fik tilladse til at bruge det i praksis, trods alt er de fleste kemiske forbindelser i cannabis stimulerende for vores fysik.

Junior medlem

Update:

Jeg fik snakket med mine forældre over aftensmaden og vist dem min liste, de kunne se mine gode pointer og den største uoverensstemmelse var ikke det ulovlige aspekt.

Jeg har fået et midlertidigt nej grundet fugten, vi har lige fået lavet væggene i kælderen pga. vandskade og min mor er lidt bekymret for dem.

Så jeg har følgende spørgsmål:
Hvilken type fagmand skal jeg snakke med omkring udluftning?
Er det et hovedløst projekt at få lavet udluftning hvis det kun skal bruges til ~2 generationers grow?
Hvilke følger kan utilstrækkelig udluftning medføre?

På forhånd tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved lige at skimte igennem hurtigt så har du jo faktisk allerede svaret dig selv...

det kan ikke betale sig for dig at gå igang..

vent til du flytter hjemmefra..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Slutter mig til de andres mening, vent helt klart til at du er flyttet. Det er heller ikke så smart at dyrke i kælderen hvis der er vandskader og utætheder, skulle det ske at der kom oversvømmelse, ku det gå hen og blive meget farligt med dit setup, sådan nogle lamper er skide kraftige. Og på de fleste lamper skal man selv installere ledninger, ballast osv, og det er besværligt at få det isoleret ordentligt og sikkert mod vand.

Medlem
Brugeravatar

@Velocity
Jeg vil som de andre starte med at sige, hvis dine forældre siger nej - så må du respektere det. Jeg kan godt forstå din iver for erfaring og "at komme igang". Men naturligvis er det 100% din beslutning, og vi kan ikke gøre andet end at prøve at vejlede dig :)

Citat:
Hvilken type fagmand skal jeg snakke med omkring udluftning?
Er det et hovedløst projekt at få lavet udluftning hvis det kun skal bruges til ~2 generationers grow?
Hvilke følger kan utilstrækkelig udluftning medføre?

1. Jeg tror det hedder en Ventilationstekniker.
2. Det er aldrig hovedløst at sørge for ordentligt udstyr - den slags sikrer kvalitet, fjerner lugt (hvis et kulfilter er monteret) og sørger for generelt at planterne har frisk luft. I og med at der er frisk luft i cirkulation, som også vil være let varmet af pæren, vil det også modvirke fugten. Desuden kan de fleste komponenter genbruges, hvis de vedligholdes tilstrækkeligt.
3. Manglen på alt det ovenstående er det åbenlyse svar, og mere kan jeg desværre ikke hjælpe dig der. Hvis det du spørger om, i virkeligheden er, om det kan forværre fugten - så ville umiddelbare gæt være nej. Men nu er jeg altså heller ikke uddannet fagmand.

- Jay

Junior medlem

Jeg spurgte min mor meget direkte om jeg gerne måtte gro det, og hun sagde ja.
Bare jeg ikke røg det og groede det for sjov, så var det helt i orden.
Jeg fik lov til at dyrke så meget jeg nu havde lyst til, og hun synes bare det er fint jeg har noget at gå op i når jeg kommer hjem, andet end skole.
De eneste restriktioner var, at jeg hverken måtte ryge noget af det, eller få hele huset til at lugte af det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]