Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg kunne godt tænke mig noget respons på hvad der kunne være galt jeg synes de ser meget skidt ud.

Efter spiring har de været i skabet i 2 ugers tid.

I den tid har temp'en ligget på 22 i starten det nu ordnet ved at have dækket indsug til og justeret på udsug.

Dernæst var temp'en omkring 30, men det nu justeret ned til 26 ved at udsugningen ikke køre på fuld plus.

Lampen har været nede i en højde på 40cm, men det nu justeret op til 60-70cm indtil jeg ved hvad der galt.

Selve opsætningen (isoleret skab i lukket garage) skulle gerne være optimal på nær at når lampen slukker falder temp'en løbende ned til 12 grader indtil der bliver tændt igen.

Dernæst er indsug stort set tildækket pga. temperatur problemer med der bliver for koldt i skabet, så der kommer ikke meget frisk luft igennem skabet udover gennem sprækker og når der bliver åbnet for at vande.

Der tale om sorten Skunk1 og de startet i så og priklejord, har tjekket rødderne og de er hvide så de i hvertfald ikke blevet overvandet, men potterne er på en 0,5l og de får ca. 1 dl vand og som der kan ses på billederne er potter ikke helt fyldt med jord måske nærmere 2/3.

Noget der også undre mig er størrelsen, det afhænger selvfølgelig af sort osv. men er der nogle der kan sige om dette er normalt for skunk1 og 2 uger i skab? (der fyldt lidt ekstra jord i så de er ca. 2 cm højere end det der stikker over overfladen)

http://imageshack.us/photo/my-images/9/dsc01217st.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/846/dsc01233lx.jpg/

På dette billede mangler der os en bid af bladet ser det ud som om der har været et insekt?
http://imageshack.us/photo/my-images/684/dsc01236uq.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/859/dsc01240y.jpg/

De forresten lige blevet vandet derfor de ser våde ud.

Mht. vanding har de fået hver 3 dag med mindre de har været helt tørre så har de fået hver anden dag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Kunne lampen ikke være for tæt på

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Jo det kunne godt være i starten, hvor den var i en 30-40 cm højde, men det brude vel ikke være et problem når temperaturen er styret fint ind? så kunne lampen for den sags skyld sidde i en højde på 1 cm over planten så længe temp'en er fin eller det gælder måske ikke i starten?

Dedikeret medlem

Jo det kunne godt være i starten, hvor den var i en 30-40 cm højde, men det brude vel ikke være et problem når temperaturen er styret fint ind? så kunne lampen for den sags skyld sidde i en højde på 1 cm over planten så længe temp'en er fin eller det gælder måske ikke i starten?

Tænk på at dit termometer formodentligt ikke måler temperaturen lige ved pæren, men derimod rum temperaturen. Hvis du ikke kan holde din hånd i samme afstand til pæren i et minut uden noget ubehag, vil meget få planter kunne lide at være så tæt på lampen. Slet ikke en frodig plante som cannabis. :)

Min viden om cannabis specifikt er ikke specielt stor, men jeg kunne forstille mig at der kan være mange årsager til de gulde blade fx for meget eller lidt gødning, forkert ratio af gødning, et insekt angreb, sygdom i rødderne eller noget helt andet.. Mit råd ville være at søge på google og kigge billeder igennem til du finder noget der ligner.

Junior medlem

Citat:
Mit råd ville være at søge på google og kigge billeder igennem til du finder noget der ligner.

jeg bruger den her hjemmeside, som jeg syntes beskriver problemer rimelig godt.

http://dcfonline.dk/cf/

over i højre side er der en der hedder problemer under gro-guide. der er en god forklaring på diverse sygdomme og gode billed beskrivelser :)

Junior medlem

Har kigget meget derinde og synes ikke rigtig det ligner noget af det..

Så det var os mere om der var nogle kloge hoveder som kunne vurdere hvad der kunne være galt ud fra min opsætning og faktorerne der spiller ind. De ser jo som sagt os lidt sølle ud efter 2 uger havde forventet bladende ville være større, men det måske sorten? eller en kombination af at det hele? (temp der falder til 12, tempen var for høj/lampen for tæt på i en periode, overvanding/for lidt vand selvom de kun er blevet vandet når de var helt tørre)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Når jeg ser billederne af dine planter er mine første tanker:

-Over/undervanding.
-Overgødning.
-For stor variation af temperaturen.

Punkt 1: Vand dine planter ligeså snart de første 2 cm af jorden er knastør og ikke for meget!

Punkt 2: Vent med at gøde dine planter til de er minimum 4-5 uger gamle. (over jorden)

Punkt 3: Varme/kulde forskellen kan også have noget at sige men burde i dit tilfælde ikke være et problem udover de har haft det lidt for varmt i starten. Som "Randomname" siger så føl dig frem med hænderne under pæren. Hvis du syntes det er for varmt så syntes dine planter det helt sikkert også. En god ting ville være at isolere dit skab hvis dette er muligt. endten med flamingo plader eller rockwool bats. Hvis der stadig er problemer kan du evt forsøge dig med en lille varmeblæser, varmetæppe eller lign.

mvh.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]