Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Hey igen psyc!

Har et spørgsmål, som jeg tænker at jeg skal bruge nogle erfarne growers til at svare på.

(1) jeg har et telt på 80x80x160 og jeg har før forsøgt at dyrke 4+ planter på pladsen, men det hele syntes at blive lidt klemt, da jeg dyrker dirkete fra frø og ikke fra stiklinger. Jeg har simpelthen ikke pladsen/udstyret til at køre et seperat growskab til moders/stiklinger.

Nå.. sidste grow indeholdte 5 styks planter, og det blev lige lovligt trængt med pladsen, så derfor har jeg besluttet mig for kun at køre 3 planter af gangen, da hver plante så kan optage ca. 40x40 og så er der stadig 40x40 til min bordblæser.

Jeg dyrker i 6,5 Liters potter.

Jeg tog så ind til min lokale headshop og købte mig 3 styks femi royal queen critical automatics som har en højde på lige godt 100-120cm og tager lige knap 9 uger fra frø. Tænkte at det var rigeligt.. problemet er så at kun 2 ud af de 3 frø spirede.. og derfor står jeg så og har plads til 1 plante ekstra.. MEN!

De eneste femi frø jeg lige har liggende er Royal queen Cheese som bliver ca 2,5 meter i højden og tager 7-8 uger efter de er sat i blomst..

Problemet er jo ikke at den Cheese vil blive færdig lidt senere end de andre, men mere at den bliver så forbandet høj..

Så hvad gør jeg lige?

De 2 auto critical spirede i mandags og forventer at gå i blomst ca den 7. November.. dvs og ca 2½ uge fra nu..

Har lagt et Cheese frø til spiring igår, og forventer at det spire her henover weekenden således den kigger op af jorden engang her på mandag.. altså ca. en uge senere end de 2 autos..

Vil løsningen da den Cheese bliver så pokkers høj, være at forkorte vegge perioden, og så kun give den vegge frem til den 7 November og så skifte til 12/12 så det passer med mine autos.. eller vil løsningen istedet bare være at toppe planten for sygt og konstant frem til den dato? ..

Vil helst ikke stå med en plante der vokser mig (eller mit telt) over hovedet..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
den kommer ikke til at fylde mindre fordi du topper den, problemet kommer bare til at ændre sig fra højde problem til at være et breddeproblem.
jeg ville sætte den tidligt i blomst eller måske binde den ned LST style

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Jeg syntes bare ikke rigtigt der er plads nok til at binde den ned med LST. Det giver jo lidt det samme resultat, som hvis jeg konstant toppede den (sænker vækst, større bredde) .. Men ja, jeg tænker også at det bedste vil være at køre 2 ugers vegge max.. og så smide den på 12/12 og krydse fingre for at den holder sig på en meters penge som de 2 auto's..

Lyder som en plan..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ellers må du jo bare binde ned og toppe som en gal, de kan jo holde til lidt af hvert de kære planter :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]