Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Så er min kæreste og jeg endeligt kommet i gang med at dyrke. Vi planlægger et indendørs økologisk grow uden alt for meget udstyr og dikkedarer, og at gøre så god mulig brug af solen på terrassen.
Vores frø er fra en britisk frøbank, via en side med et tilsyneladende dårligt rygte, men det ser ud til at være nogle fine frø alligevel - mørke, blanke og med tydelige mønstre. Min kæreste har tidligere boet med en enkelt plante, som dog sandsynligvis døde af overgødning – udover det har vi ikke dyrket før.
Vi valgte at satse på noget nemt og købte en ”classic valuepack”. Vi fik 10 stk Big Bug, 10 stk Northern Lights og 10 stk Bubblegum. Derudover fik vi 5 gratis frø - Sensi Kush. Ingen af dem er feminized.
Frøene ankom d. 19/8 og 3 frø af hver type kom sent om aftenen i et glas med lunket vand og blev stillet mørkt ved stuetemperatur. Tidligt om morgenen næste dag kunne man se mug på et af Northern Lights frøene. De andre så dog meget pæne ud. Om formiddagen samme dag havde alle bortset fra Big Bud spiret ret godt, nogle havde allerede kimrod på knap en centimeter - En Sensi Kush og en Bubblegum. De blev plantet i noget almindeligt muldjord der var godt gennemvandet. Om eftermiddagen var Big Bud frøene også spiret og de blev også plantet. Nu står de alle sammmen og hygger sig i solskinnet på terrassen. Når jeg lige får fundet opladeren til mit kamera vil der kommer billeder af høj kvalitet.

Nu er der i potterne:
3xBubblegum
3xSensi Kush
3x Big Bud
2xNorthern Lights

Billede
Det er de 11 forreste potter. De 5 sorte i baggrunden er hvidløg, og ellers er der en chili, en mynte, nogle jordbær, et oliventræ og en mystisk plante

Senest rettet af Arnakke 03 sep 2011 18:24, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Så kom den første op af jorden her til morgen. Det var en Northern Light. Til eftermiddag var den anden Northern Light samt en Big Bud kommer op. Især den første har flotte blade og det næste sæt er allerede på vej. Alle de andre planter kan lige nøjagtigt skimtes et par milimeter under jorden, så de kommer nok i løbet af en dag eller to. Kameraoplader er fortsat forsvundet, så ingen gode billeder. Jeg håber dog at det bliver interessant for nogle at følge med her - især når der kommer bedre billeder! ;)

Billede
Billede

Derudover har vi fået købt en lampe. En Sonlight AGRO 400W med dertilhørende ballast og reflekter. Den er lavet til at kunne dække ok både i vegetativ og blomst, men der er tydeligvis fokus på blomst med en kelvin på 2050. Vi har desuden fået fat I en timer. Lampen er købt I England og var egentligt pænt billig - 650 kroner, så nu får vi at se. Vi har ikke oceaner af penge - også derfor vi nøjes med en type lampe :)

Medlem
Brugeravatar

Ser lækkert ud mate :) er også selv lige gået igang for 12 dage siden God nok Med Lowryder men ja ;) man skal jo starte et sted.. glæder mig til at følge dit grow altid godt at have noget til at sammen ligne sit eget med :) ;) smider også billeder op engang i weekenden :) Held og lykke ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Her er de 16 dage gamle. De er lige kommet ind under lys samme aften, og ellers har de moret sig med (manglen på) sollys fra altanen.. Ikke optimalt.

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Så blev de 24 dage gamle, og det hjalp helt gevaldigt med en god lampe. Disse billeder er fra idag, hvor de hyggede sig lidt i blæsevejret på altanen.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Katten er også ret glad for planterne. Det er kun hvidløgene der bliver myrdet her! :)

Især vores Northern Lights og Big Buds er ret gode. Bubblegum har lidt opstatsproblemer - En af dem var rimeligt stuck i sin frøskal, som jeg til sidst endte med at pille af.. Sensi Kush er nogenlunde :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor det gror!
Makker hvis de der Sensi Kush ikke er feminized vil jeg råde dig til, at holde godt øje med dem.
Hvis de når at sprede pollen så er dine hunplanter doomed!
Evt stil de der Sensi Kush et andet sted hen :)

og så lige en ting mere, kan se at nogle af planterne ligger næsten ned, få dem dog bundet op af en bambus eller lignende! :)
God arbejdslyst!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor det gror!
Hvis de når at sprede pollen (selvfølgelig hvis bare én af dem er en han)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Altid dejligt med nogle inspirerede unge growers der har lyst til at more sig med denne hobby. :)

Glæder mig til at følge med, og må jeg iøvrigt lige sige at det er superfedt med nogle billeder i knivskarp kvalitet.

Du skal sørge for at de får noget vindmodstand.. så meget som muligt, uden de knækker helt sammen, og indtil de blir tykke nok til at kunne bære deres egen vægt, bør du som der blir nævnt ovenover, bruge en blomsterpind eller andet de kan støtte sig op af..

Ellers ser det fino ud :) ..

Nårh ja.. og så ville jeg nok lige tage fat i nakkeskindet på katten, og forklare at de planter der er NO-GO! :D .. vi har set mange, ja faktisk RIGTIGT mange eksempler på at katte bare er suckers for en hampplante..

Stort set alle jeg kender, eller har hørt om, som der har kat.. har på et eller andet tidspunkt i deres liv oplevet at katten har været på rov ;) .. såååh.. nu du advaret :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]