Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

LÆS DETTE FØR DU SKRIVER NOGET HER!!!

• Dette her er kun en tråd som er for erfarne growers!
• Alle ny begynder growers bedes og holde sig erfarning for sig selv, samt mening,
du er dog velkommen til at følge med tråden.
• Du skal ikke bruge min tråd til at stille spørgsmål, lav dit eget!
• Der skal ikke være nogen diskutioner med folk på min tråd,
da det oftes laver en masse rod!

Så har jeg sat nogen retningsligner.

Jeg i gang med at lave et underground grow. Pt. er jeg kommet 1 meter ned, og omkring 60 cm i breden. Problemer ligger i at det begynder og bliver svært og komme længere ned.
Jeg bruger en spade til at grave plus en lille skovl, og vand til at gøre jorden i bunden vådt og lettere og grav i.
Men jeg begynder og få plads problemer hvor jeg ikke kan få særlig meget jord op da jeg kun har 60cm i breden og arbejde på,
Har i nogen idè, til at gøre det lettere, uden at bruge kæmpe maskiner?

Udover er planen at grave godt og vel 2-3 meter ned, så jeg har et god isolation med jorden, og så derefter begynde og grave, og lave støtte punkter så det ikke styrter sammen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Er det meningen du vil lave et grow under jorden?
Hvordan skulle det fungere med strøm, du tænker ikke ledningerne der går ned i et hul i jorden er mistænktsomt?
Hvordan vil du lave støttepæle, så de rent faktisk støtter noget?

Hvis du graver det med en skovl, virker det som en umulig plan - og dog, hvis du har tid nok kan det vel godt ske.
Men hvis du skal 3m ned får du satme svært ved at gøre det, dernede er det ikke bare blød jord.

Hvad med om vinteren? Der bliver jorden kold. meget kold, meget hård.
Hvilke lamper vil du bruge?

Når det så er sagt, lyder det spændende - måske mere sandsynligt hvis du kunne skaffe større maskiner.
Man har før set folk med 20fods container gravet under jorden, eller i gamle bunkers osv. men et hul har jeg aldrig set eller hørt om.

held og lykke med det.

Medlem

Er det meningen du vil lave et grow under jorden?
Ja

Hvordan skulle det fungere med strøm, du tænker ikke ledningerne der går ned i et hul i jorden er mistænktsomt?
Jeg vil lægge ledningerne 10-20cm under jorden
Og vandrør vil blive isoleret og lagt 1meter under jorden

Hvordan vil du lave støttepæle, så de rent faktisk støtter noget?
Støtte pæle vil jeg lave ved brædder som skal holde det. Nærmere forklaring kommer

Hvis du graver det med en skovl, virker det som en umulig plan - og dog, hvis du har tid nok kan det vel godt ske.
Men hvis du skal 3m ned får du satme svært ved at gøre det, dernede er det ikke bare blød jord.
Som sagt bruger jeg vandet, så jorden bliver blød

Hvad med om vinteren? Der bliver jorden kold. meget kold, meget hård.
Jeg har forventninger om at blive 50% færdig til vinter og lade det vente, og så forsætte tilforår.

Grunden til jeg vil 3 meter under jorden, er at for at få 1 meter isolereing fra jorden,

Hvilke lamper vil du bruge?
HPS og så med noget kraftig udsugning, som fører hen et andet sted

Når det så er sagt, lyder det spændende - måske mere sandsynligt hvis du kunne skaffe større maskiner.
Man har før set folk med 20fods container gravet under jorden, eller i gamle bunkers osv. men et hul har jeg aldrig set eller hørt om.

held og lykke med det.

Moderator
Brugeravatar

@Manze
Jorden er altid relativ lun en 2-3 meter nede, også det man udbnytter til jordvarmeanlæg.

@UnderGround
Tror du bliver nødt til at lave et større hul, 60 er ikke meget til at håndtere planter med lampe i vejen 2-3 meter nede. jeg ville tage et kik på det her link hvis jeg var dig:
http://www.bensoninstitute.org/Publicat ... lipini.pdf

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, men er den også det om vinteren?

men 60 cm lyder ikke af meget som BisMann også pointerer, hvis du vil have gang i hps, kan du jo godt lave det en m gange en m, og du skal jo også kunne komme derned, og stå dernede, så hvis jeg var dig ville jeg ihvertfald udvide lidt. 60cm er satme ikke møj.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Jorden holder en fin temperatur. Om vinteren kan du holde ting varme i et hul og om sommeren kan du holde dem kolde :)

Det du generelt ser, er, at når de hurtige temperaturudsving (årstidsvariationer) på overfladen forplanter sig ned i jorden, jævnes de langsomt ud. Det vil sige, at der i bunden af ølkælderen (to meters dybde) er en temperatur, der er tæt på årets middeltemperatur, som ligger på omkring otte grader på disse kanter.
http://ing.dk/artikel/100156-hvor-langt ... erne-kolde

Medlem

BisMan

Indgangen er 60cm ;)

Når jeg rammer de 3 meter så går jeg i gang med at grave vertikal og ikke horizontnal

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
du mener vel horisontalt, frem for vertikalt..... Idéen er rigtig fed, men sørg for at få afstivet det rum med noget andet end træ, ellers rådner det sgu nok væk. Medmindre du altså har tænkt dig at lave en Walipini, som bismann linker til, så bliver det ikke direkte livsfarligt...

Medlem

SNoezel som sagt som Manze siger
Jorden er ikke blød, den er hård
Så jeg regner med at pakke træet ind i plastik

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Du får meget svært ved (hvis det overhovedet kan lade sig gøre) at undgå råd i træet bare med plastik. Alt træet skal være 100% dækket af plastik for at der ikke kommer fugt og ilt til det. Du skal regne med at for hver kvadratmeter du graver ud, vil du tilsvarende have en kubikmeter jord som kan falde ned oveni hovedet på dig, hvis træ og jord pludselig skulle ske at give efter på en regnfuld dag. Det er ikke fordi jeg er professionel bygningskontruktør eller noget, men lige med underjordiske konstruktioner ved jeg at man skal være ekstra påpasselig... Held og lykke.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er det ikke til at finde en stål eller glasfiber kasse der passer i målene og så grave den ned? Det sparer dig både for nedstyrtningsrisikoen og råddent træ. Du skal lave sådan en fake sten man løfter og så er der en stige ned.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Bubber jo du kunne du vel godt,
Men jeg skal samtidig tænkte på.

Alle tingene skal jo komme igennem et 60-80 cm bredt hul.
Så det er begrænset hvor lange ting jeg kan have med

Medlem
Brugeravatar

har du undersøgt hvordan din jordbund er på 3 meters dybte? jordbunden kan variere meget også selv på 3 meters dybte.
Jeg kunne forestille mig at du måske ville kunne få problemer med grundvandet og at du skal finde en måde at dræne den omkringliggende jord. Tænk bare på hvor fugtigt der kan blive i en normal kælder?

Det bliver interessant at følge med i, og jeg håber at du bliver ved med at holde os opdateret.
Held og lykke.

Medlem

Hvordan har de så gjort det her?
http://www.imagepoop.com/image/1433/Mas ... ation.html

Junior medlem
Brugeravatar

UnderGround skrev:

Prøver ikke på at hate, men hvordan har du tænkt dig at gøre alt det arbejde med en skovl og noget vand ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

UnderGround skrev:

Hvordan de har gjort?
De har brugt en masse tid, en masse planlægning, en masse arbejdstimer, en masse maskiner, og en masse penge!

Som min ven her siger;

iGrower92 skrev:

hvordan har du tænkt dig at gøre alt det arbejde med en skovl og noget vand ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]