Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg har et par problemer.
Mit telt står tæt ved mit vindue.. hen imod vinduet pejer udsugningen self, problemet er at den kan ses især om aftenen pga lyset, og den larmer.. stedet jeg bor er et sårbart sted, det fik jeg at mærke forleden hvor det hele var ved at gå helt galt.
Nu har jeg noia på.. det klart.. jeg vil gemmes så godt af vejen som jeg nu kan.

Først og fremmest har jeg tænkt på at hænge noget op for vinduet... noget..
Jeg ved ikke hvad, stof, eller andet som man ikke kan se igennem, men som der kan komme fint med luft igennem, problemet er ikke kun mit udsugnings rør, men hele teltet der kan spottes hvis NOGEN skulle finde på at hænge lidt i mit vindue..
Jeg er nu gemt rimeligt godt af vejen, sådan at mit telt ikke kan ses, men det gør jeg kun kan udnytte 25% af mit vindue, det er ikke luft nok.. her bliver for varmt.

Jeg har fået forslået et støjfilter, men ville det hjælpe af med lyset også ?

Til sidst har jeg tænkt på at føre røret hele vejen over til min emhætte, der er dog et 4-5 meter derhen, det ville virke lidt drastisk synes jeg, og spørgsmålet er om der overhovedet ville være nok "drivkraft" i min ventilator til at skubbe luften så langt, og så ved jeg heller ikke om emhætterne her i lejlighederne er forbundet på nogen måde... det læste jeg noget om i en tråd, at det skulle man passe på med.

Håber nogen kan hjælpe mig her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Hvorfor kan du ikke rykke skabet/teltet? .. Virker lidt som om du ikke rigtigt har gennemtænkt situationen, før du gik igang. Har du muligheder for at placere det anderledes, eventuelt mod den kompensation af lidt mindre plads?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Du har nok ret i at det ikke var helt gennemtænkt, men det var også lidt fordi at jeg fik et telt der var en anelse større en det jeg havde regnet
med da ham jeg købte af pludselig ikke havde flere på lager, så teltet kunne pludselig ikke rigtig stå der hvor jeg havde tænkt mig det skulle stå, i butikken tænkte jeg ikke videre over det da jeg troede jeg kunne rykke på nogle ting der var indbrygget i lejligheden, og det har så vist sig at det kan jeg ikke.
Og siden jeg lider af pladsmangel i forvejen, og har en meget lille lejlighed er det et problem... jeg kunne self prøve at få plads til skabet i den modsatte ende af lejligheden på en eller anden mystisk måde, og så sætte en reol eller andet op imellem skabet og mine vinduer så det ikke kan ses.

suuuuk :D men det løser stadig ikke mit problem med lyd og lys.

Moderator
Brugeravatar

Er det et lille rum teltet står i? For kan du ellers nedkøle lokalet, f.eks. ved at have et vindue på klem, så ville jeg bare sætte udsugningen inde i teltet, så er der også mindre afstand fra kulfilteret, og den kan suge mere effektivt, og man kan evt. overveje at få en dimmer, så det blev mindre hørbart, i de kolde måneder. Eventuelt kunne ændre lystimerne i teltet så de fleste ligger i nattetimerne, hvor det er koldere, og nemmere at afkøle rummet. Eller simpelthen bruge en mindre lampe i de par varme måneder vi har herhjemme.
Hvor stort er teltet? Du kunne jo overveje at pakke teltet ind i et skab, ved godt det lidt ødelægger pointen med et telt, men teltet har stadig sin lystæthed, og reflekterende inderside, vandavisinde mm. Hvis teltet ikke er alt for stort, kunne man jo købe nogle hvide melaminplader eller lign. typisk brugt materiale til skabe, og så lave et mere stealth design, uden alt for meget bøvl.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]